Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Beskriv korleis dette i det heile kan skade dem?

Vel la oss si at kjære HW har xxxxx som leser per dag.

xxxx av de bruker adblock og xxxx sitter å koser seg med både artikler og reklame.

HW ser seg lei at hele xx% av sine lesere "snylter" på artiklene og bestemmer å fjerne den muligheten.

xxxx av adblockbrukerne sier at det er greit de deaktiverer adblock og de resterende finner seg en ny hwlignende side(som det er flust av på nett for de som leter)

 

Hw har herved økt sine reklameinntekter med xxxx på adblockfrie brukerne men tapt xxxx andre lesere til fordel for sine konkurrerende nettsider.

 

Vet ikke hvilke tall man opererer med her men uansett hw har vært en god kilde til informasjon og håper de slutter å tulle med dette, samt måtte gud forby at dette kommer på andre av tek. nettverket.

 

Lenke til kommentar

Credit where credit is due!

Takk for at dere har minimert det øverste banneret.

Bytter dere ut flash med noe som ikke stammer fra 1800 og brødmangel så skrur jeg av AdBlock på deres sider. Det handler ikke så mye om irriterende bevegende annonser, men heller om unødvendig ressursbruk fra noe som burde vært avleggs for lengst.

 

Jeg vil også foreslå å endre popupen som stenger all tilgang til Tek.no til å heller linke rett til en artikkel som i korte ord forklarer at dere har tonet ned reklamen, og hvordan reklameinntekter er deres inntektskilde. Gjerne komme med tall som viser til hvor stort problemet er.

 

Gi brukeren to valg:

En som sier 'Tillat bruk av reklame på våre nettsider' og en som sier 'Nei takk, jeg ønsker ikke reklame'. Trykker man på nummer to får man opp en ekstra popup som poengterer at man ikke bidrar til at Tek går rundt, og om man er sikker på at man vil gå videre. La disse fremdeles lese artikler, men kom gjerne med regelmessige meldinger til disse om at AdBlocken deres gjør at dere ikke tjener penger på de.

 

tl;dr: Spill på folks samvittighet. Å spørre pent istedenfor å forlange når man vil ha folk til å disable AdBlock hjelper VELDIG på psykologisk sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Credit where credit is due!

Takk for at dere har minimert det øverste banneret.

Bytter dere ut flash med noe som ikke stammer fra 1800 og brødmangel så skrur jeg av AdBlock på deres sider. Det handler ikke så mye om irriterende bevegende annonser, men heller om unødvendig ressursbruk fra noe som burde vært avleggs for lengst.

 

Jeg vil også foreslå å endre popupen som stenger all tilgang til Tek.no til å heller linke rett til en artikkel som i korte ord forklarer at dere har tonet ned reklamen, og hvordan reklameinntekter er deres inntektskilde. Gjerne komme med tall som viser til hvor stort problemet er.

 

Gi brukeren to valg:

En som sier 'Tillat bruk av reklame på våre nettsider' og en som sier 'Nei takk, jeg ønsker ikke reklame'. Trykker man på nummer to får man opp en ekstra popup som poengterer at man ikke bidrar til at Tek går rundt, og om man er sikker på at man vil gå videre. La disse fremdeles lese artikler, men kom gjerne med regelmessige meldinger til disse om at AdBlocken deres gjør at dere ikke tjener penger på de.

 

tl;dr: Spill på folks samvittighet. Å spørre pent istedenfor å forlange når man vil ha folk til å disable AdBlock hjelper VELDIG på psykologisk sett.

 

Det har de allerede gjort: http://www.hardware.no/artikler/annonseblokkering-skader-oss/108456

 

Er forøvrig bare å avinstallere flash hvis slike reklamer irriterer deg. De fleste sider tar i bruk HTML5 uansett

Lenke til kommentar

Google AdSense er da vel i høyeste grad konkurransedyktig på pris. Om de ikke hadde vært det hadde jo ingen brukt AdSense.

 

Jeg har problemer med å finne en eneste AdSense-annonse på hardware.no.

 

Grunnen til at store deler av brukerne har blokkert annonser fra siden er fordi det brukes latterlig store bannere og mye reklame. Om Tek kompanserer for dette ved å ha enda mer aggressiv reklame har man en ond sirkel gående som ikke resulterer i annet enn at brukerne flykter til en annen side.

 

Å si at det er få annonsører er jo hårreisende. Det finnes en haug med annonsører i alle marked. Annonsører baserer seg på nøkkelord fra nettsiden og viser relevante annonser. Alt du trenger å gjøre er å sette opp reklameplasser på nettsiden din, så tar annonsørene seg av resten.

 

Det som er skjedd her er at Tek-ledelsen har sett sitt snitt til å tjene ekstra grovt med penger ved å ha ekstremt store reklamebannere i FLASH av alle ting. Er det virkelig rart at vi er kommet til dette punktet?

 

 

Om jeg har en butikk der 50% av de som er innom ikke kjøper noe, men bare drikker den gratise kaffen jeg har så har jeg to valg. Enten nekter jeg de å komme inn i butikken min, eller så kan jeg finne en måte å få disse til å kjøpe varene mine på. Jeg må finne ut hvorfor de velger å ikke kjøpe varene (i Tek sitt tilfelle alt for aggressiv reklame) og være litt nyskapende. Da har jeg nådd ut til en stor del av disse snylterne som bare er innom for å drikke kaffe.

 

Med andre ord kan jeg fjerne halve kundegrunnlaget mitt, eller så kan jeg utnytte at jeg faktisk har mulighet til å teoretisk sett doble salget mitt om jeg får disse kundene til å kjøpe varene mine.

 

Tek har valgt det første alternativet.

 

 

Inntil reklamen er på et normalt nivå er det uaktuelt for meg å skru av adblock av prinsipielle årsaker. Om jeg så må bruke et kvarter på å komme meg rundt diverse sperringer hver gang jeg åpner hw.no kommer jeg til å gjøre det. Jeg støtter ikke selskap som blir grådig ved å komme med mer og mer reklame. En plass går grensen!

 

Jeg spår at Tek er på randen av konkurs om 1 år ved å gå til frontalangrep mot kundemassen sin.

 

Lykke til videre!

 

Når har jeg ikke nok innsikt i fortjeneste på google adsense versus det andre, eller hva TEK tjener på ulike annonser, men det er åpenbart at større og mer visuelle annonser koster mer enn google adsense.

 

Selvfølgelig finnes det aktører som vil reklamere, det ser du jo på forsiden (vel, kanskje ikke akkurat du), men det er ikke flust av de og annonsene skal gjerne være relevante også. Ellers så vitner det om litt lite forståelse for hvordan samspillet er mellom annonsører og bedrifter som dette i forhold til både hvem som sitter med makten og hvem som trenger hvem mest. Jeg tviler på at TEK tjener "flust" på disse annonsene, mtp at det har blitt lagt fram negativt driftsresultat så er det ikke akkurat noen pengemaskin.

Ellers så er ikke det andre realistisk:

 

  • Annonsører vil ikke ha statiske annonser, TEK har ingen makt til å kreve det, da velger annonsørene å ikke annonsere

  • Brukerene nekter å la reklame vises selv om de blir pent oppfordret, faktisk øker mengden brukere som tar adblock i bruk.

  • Brukerene har blitt tilbydt et medlemskap som fjerner reklame og er en fin måte å støtte TEK sin tjeneste på, dette koster da altså litt over en halvliter med brus i måneden, 1% av brukerene velger å benytte seg av dette.

 

Jeg har forståelse for at folk ikke har lyst til å direkte betale, da synes jeg at de ihvertfall kan akseptere reklame og dermed gi litt tilbake til menneskene bak tjenesten de benytter seg av.

 

Hvilke prinsipielle årsaker er det til at du ikke vil se reklamen? Fordi du mener du har rett på gratis tilgang på innholdet hardware.no tilbyr?

 

Det du ikke støtter er et selskap som ønsker å forbedre produktet sitt gjennom å ansette flere journalister og øke budsjettet sitt for å delta på events og bedrifter for å lage spennende reportasjer. De ønsker å tilby en bedre tjeneste fordi de verdsetter produktet de selger og du kaller det grådighet.

 

Jeg spår at TEK hadde gått konkurs ved å ikke gjøre noe med en utvikling som tilsier 60-80% av brukere med adblock i løpet av et år der de allerede går i minus. Ellers er det vel feil å si at de går til frontangrep på kundemassen sin, ettersom kunder insinuerer at de faktisk gir noe tilbake. Det de "angriper" er lesere som ikke legger noe igjen ved å lese på nettsiden.

 

Det er ikke ønskelig å gjøre det slik, det tviler jeg sterkt på, jeg har inntrykket at folka som jobber i TEK er folk som brenner for det de holder på med og ønsker å levere et godt produkt som mange får nytte av. Problemet er at de som benytter seg av produktet ikke betaler for seg og resultatet blir at man må kvitte seg med nettopp de folka som jobber der eller ty til aggressive løsninger for å få opp andelen "betalende" kunder enten via reklame eller abboneringsløsninger.

 

 

 

tl;dr: Spill på folks samvittighet. Å spørre pent istedenfor å forlange når man vil ha folk til å disable AdBlock hjelper VELDIG på psykologisk sett.

 

Vel, som du ser utifra denne tråden, den forrige tråden og oppfordringen fra forrige gang: Det du foreslår har blitt gjort, og responsen var motsatt, flere innførte adblock enn fjernet det. Så det vennlige tiltaket hadde motsatt effekt av hva du mener det vil ha.

Endret av Rampage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har slettet hardware.no fra bokmerkene. Makan til idioti gidder jeg ikke finne meg i. Helt siden dette opplegget med "ekstramateriell" kom, må jeg innrømme at jeg mange ganger har ledd av overskriften på enkelte artikler hvor de mener at emnet er interessant nok til å ta seg betalt for.

 

Men dette med reklamen og adblock var prikken over i'en for min del. Jeg kommer ikke til å finne meg i en ny trend hvor man konstant må bytte på å skru det av og på, eller legge til visse sider som unntak her og der. Da blir det heller boikott av nettsidene det gjelder for min del, og jeg oppfordrer også andre til å ikke bare finne seg i all idioti man får tredd ned over hodet. Folk må lære seg å sette foten ned når sånne idiotiske ting skjer, og det både på mer og mindre viktige ting i samfunnet.

 

Jeg har pleid å lese hardware.no, og det skjer ofte at jeg linker artikler til andre, som igjen kanskje IKKE har adblock, og dermed ville vært en potensiell inntektskilde.

 

Det med å si at de med adblock "snylter" blir like idiotisk som platebransjens påstand om at hver eneste ulovlige nedlastning av en sang er et tapt salg, hvor de helt glemmer at dette er folk som kanskje forteller venner og kjente om sangen. Musikk hadde aldri vært så populært som det er nå, hvis det ikke hadde vært så tilgjengelig som det er, og det samme vil til en viss grad gjelde artikler på hardware.

 

Selv om jeg ikke er en av dem som er mest aktiv på forumet her, så føler jeg likevel at jeg er en av dem som bidrar mer med svar enn spørsmål, som igjen er noe som bidrar til å trekke folk til forumet, og dermed resten av tek. Det blir det også stopp på. Har ingenting å lese her, da har jeg heller ingen grunn til å besøke forumet.

 

....Snakkes, HW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Inntil reklamen er på et normalt nivå er det uaktuelt for meg å skru av adblock av prinsipielle årsaker. Om jeg så må bruke et kvarter på å komme meg rundt diverse sperringer hver gang jeg åpner hw.no kommer jeg til å gjøre det. Jeg støtter ikke selskap som blir grådig ved å komme med mer og mer reklame. En plass går grensen!

 

Jeg spår at Tek er på randen av konkurs om 1 år ved å gå til frontalangrep mot kundemassen sin.

 

På en måte syns jeg litt synd for folka bak; de ønsker å kunne leve godt på å gjøre noe de liker og det skjønner jeg veldig godt. Det er utvivlsomt gøy å få reise rundt til diverse konferanser på firmaets regning og få skrive om ny teknologi. Jeg skjønner selvsagt det.

 

Men... det er nå engang ikke noen rett å kunne leve godt av å gjøre noe man liker. I dette tilfelde forsøker folka bak å leve av tjenester som finnes til overflod i markedet allerede og som alle er gratis og ikke plager brukerne selvom de bruker AdBlock. Eneste forskjell er at hw.no og søstersidene er på norsk, men det er neppe nok siden nordmenn flest er oppegående i engelsk og således må de finne seg i å konkurrere med utenlandske nettsteder likevel.

 

Med driftsinnteker på 38 mill og kostnader på 40 mill, er det selvsagt rom for forbedringer i måten det driftes på. Kostnaderne må senkes og der er antakelig mye å hente på å sette ut selve driften av serverne. Hvis det allerede er gjort, må de ansatte bare innse at de totalt sett ikke leverer verdier som forsvarer deres lønn, og den kostnaden må derfor ned så der kommer balance i regnskapet. Det er utvivlsomt tøft å høre for de det gjelder, men det er nå engang realiteterne man må forholde seg til hvis man skal leke bedrift.

 

For min egen del bruker jeg hw.no/akam.no på akkurat samme måte som vg.no og dn.no. Det har blitt en vane å skrive inn disse adressene når der oppstår noen minutters pause på jobben. Det er altså som tidsfordriv og av gammel vane jeg sjekker de siderne og når jeg seriøst søker informasjon bruker jeg i al hovedsak anandtech og dpreview.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
  • Brukerene nekter å la reklame vises selv om de blir pent oppfordret, faktisk øker mengden brukere som tar adblock i bruk.

  • Brukerene har blitt tilbydt et medlemskap som fjerner reklame og er en fin måte å støtte TEK sin tjeneste på, dette koster da altså litt over en halvliter med brus i måneden, 1% av brukerene velger å benytte seg av dette.

 

Det er fristende å spørre: "Hva lærte dere av det?" Vi vet allerede svaret: "Ingen verdens ting".

 

Dere scoret et solidt selvmål forrige gangen dere plaget brukerne med dette tullet, hva får dere til å tro det går bedre denne gangen?

 

Det er et ganske enkelt svar på at bare 1% av brukerne velger å betale, nemlig at det store flertallet ikke mener at innholdet er verd pengene. Så enkelt er det faktisk. Det virker ikke som det finnes noen i tek med den minste bedriftsøkonomiske forståelse.

 

En vare/tjeneste er verd eksakt det som folk er villig til å betale for den. Finnes ingen kjøpere, er det ikke noe verd. Så enkelt er det.

 

I det konkrete tilfelde med tek, må folka bak sette seg ned og objektivt vurdere hva det er der gjør deres egen tjeneste så mye bedre enn alle de eksisterende gratis-tjenester i markedet. De vet det nok ikke. Brukerne vet det i al fall ikke. Det må de bare ta inn over seg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Det er fristende å spørre: "Hva lærte dere av det?" Vi vet allerede svaret: "Ingen verdens ting".

 

Dere scoret et solidt selvmål forrige gangen dere plaget brukerne med dette tullet, hva får dere til å tro det går bedre denne gangen?

 

Det er et ganske enkelt svar på at bare 1% av brukerne velger å betale, nemlig at det store flertallet ikke mener at innholdet er verd pengene. Så enkelt er det faktisk. Det virker ikke som det finnes noen i tek med den minste bedriftsøkonomiske forståelse.

 

En vare/tjeneste er verd eksakt det som folk er villig til å betale for den. Finnes ingen kjøpere, er det ikke noe verd. Så enkelt er det.

 

I det konkrete tilfelde med tek, må folka bak sette seg ned og objektivt vurdere hva det er der gjør deres egen tjeneste så mye bedre enn alle de eksisterende gratis-tjenester i markedet. De vet det nok ikke. Brukerne vet det i al fall ikke. Det må de bare ta inn over seg.

 

Vennligst ikke bruk "dere". Jeg har ingenting med valgene folkene i TEK tar, jeg er kun en frivillig moderator på diskusjon.no som kommer med mine personlige meninger på saken.

 

Det det viste var at brukere som finner lette løsninger for å slippe unna å se reklame eller på noen måte gi gjenytelser for tjenester de benytter seg av utnytter den. I motsetning til hva MillZ tror så bryr ikke folk seg om man spør pent.

 

Nå har det seg slik at 1% er villig til å støtte TEK, mens 50% bruker adblock og ikke har interesse av de ekstra artiklene eller betalingstilbøyelighet fordi folk foretrekker å få ting gratis og de har ikke engang vilje til å tåle litt plagsom reklame for å støtte de som tilbyr tjenesten de benytter seg av.

 

En vare er verdt det folk er villig til å betale ja, nå har det seg slik at med adblock så benytter de seg av en tjeneste uten å betale for det, til det punktet hvor det gjør at det ikke er levedyktig for de som tilbyr tjenesten. Så varen vil de ha, men de vil ikke gi en gjenytelse. Selvfølgelig finnes det andre alternativer, så for all del, de kan benytte seg av de, men så får de som faktisk er villig til å gi litt tilbake til TEK fortsette å benytte seg av denne tjenesten her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må jo vise en del reklame når daglig leder i Mediehuset TEK hever en lønn på 1.3 mill i året.

Men blir vel som det blir nå når en entusiast side blir til en bedrift med ansatte som hever fastlønn og man baserer inntekt på reklamevisning som nå 50% eller mer ikke er interessert i.

 

Adblock er på ingen måte noe nytt, folk har brukt det i årevis. Dere har jo hatt all tid i verden til å finne alternative måter å tjene penger på.

Endret av MiRaCL
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hvilke prinsipielle årsaker er det til at du ikke vil se reklamen? Fordi du mener du har rett på gratis tilgang på innholdet hardware.no tilbyr?

Jeg har nevnt flere ganger i denne tråden både hvorfor jeg bruker adblock på Tek sine sider, og hva som skal til for at jeg skal tillate reklame.

 

Poenget mitt hele veien har vært at Tek har angrepet dette på helt feil måte, og gjør ikke annet enn å skyte seg selv i foten.

 

For å gripe problemet ved roten; Hvorfor installerer folk AdBlock? Jo, fordi de ikke liker plagsomme annonser. Da spesielt flash- og lydbaserte annonser (heldigvis har ikke Tek sistnevnte).

 

Derfor er min løsning at de har mindre irriterende reklame og informerer AdBlock-brukerne om dette, og ber de om å skru av AdBlock.

Måten det har blitt håndtert på til nå er å skippe steg en og gå rett til steg to.

 

 

Du burde også sette deg litt inn i hvordan tjenester som Google AdSense fungerer.

Tek forteller Google hvor de vil ha annonsene, og hvilke typer annonser de ønsker på den plassen (flash, tekstbaserte etc).

Deretter scanner Google teksten på siden brukeren besøker, og viser relevant reklame iforhold til denne teksten.

Et eksempel kan være om du leser førsteinntrykket på Xbox One. Google AdSense skjønner at det er en artikkel om Xbox One, og kan vise en annonse fra Komplett.no for forhåndsbestilling av Xbox One.

 

På denne måten tjener Tek mer penger da man som oftest har pay-per-click annonser fra Google, og brukerne tjener på at de får vist relevante reklamer istedenfor ting man ikke bryr seg om.

Og ja, det finnes nok av annonsører i Norge.

 

Sjekk for eksempel www.chelsea.no - Der brukes det Google AdSense. De har riktignok tilatt bruk av flashannonser, men det kan man bestemme selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har nevnt flere ganger i denne tråden både hvorfor jeg bruker adblock på Tek sine sider, og hva som skal til for at jeg skal tillate reklame.

 

Poenget mitt hele veien har vært at Tek har angrepet dette på helt feil måte, og gjør ikke annet enn å skyte seg selv i foten.

 

For å gripe problemet ved roten; Hvorfor installerer folk AdBlock? Jo, fordi de ikke liker plagsomme annonser. Da spesielt flash- og lydbaserte annonser (heldigvis har ikke Tek sistnevnte).

 

Derfor er min løsning at de har mindre irriterende reklame og informerer AdBlock-brukerne om dette, og ber de om å skru av AdBlock.

Måten det har blitt håndtert på til nå er å skippe steg en og gå rett til steg to.

 

 

Du burde også sette deg litt inn i hvordan tjenester som Google AdSense fungerer.

Tek forteller Google hvor de vil ha annonsene, og hvilke typer annonser de ønsker på den plassen (flash, tekstbaserte etc).

Deretter scanner Google teksten på siden brukeren besøker, og viser relevant reklame iforhold til denne teksten.

Et eksempel kan være om du leser førsteinntrykket på Xbox One. Google AdSense skjønner at det er en artikkel om Xbox One, og kan vise en annonse fra Komplett.no for forhåndsbestilling av Xbox One.

 

Nå har det allerede blitt påpekt til deg at steg 1 er blitt gjennomført, problemet var at det hadde helt motsatt effekt av hva du mener det skulle ha.

 

Det er lett for deg å si at "det finnes nok av annonsører i Norge" når TEK har gjort det svært klart at annonsørene ønsker en bestemt type annonser (de som brukerne ikke ønsker) og sitter på makten i forhold til annonsering. Jeg innstallerte f.eks ikke adblock pga. sider som TEK, jeg innstallerte det pga. sider med lyd og popup, men når jeg ble bedt om å fjerne det for TEK sin del gjorde jeg det. Problemet er at for hver person som fjerner det så er det tydeligvis 5 nye som legger det til.

 

Angånde adsense:

Hvor stor andel av kaka tar Google? Hva slags kontroll har de som kjører nettsidene på hva som dukker opp? Det er ikke sikkert Google Adsense er konkurransedyktig versus det å ha avtaler selv. Google tilbyr ikke den tjenesten fordi de er snille, de gjør det fordi de tjener penger og fordi aktører som ikke klarer å avtale slikt selv skal få muligheten til det. Hvorfor skulle hardware bruke google adsense og få kanskje 60-70% av verdien på annonsen når de kan gå direkte til komplett og få 100% av verdien (for å bruke komplett-eksemplet ditt som allerede annonserer mye på hardware).

 

Annonsene på chelsea.no ser forøvrig håpløse ut (de tekstbaserte) og ellers så er det mye varierende annonser i forhold til å treffe målgruppen. TEK ønsker å skreddersy annonsene sine til brukene sine. Selvfølgelig er det sikkert fint med ordnett.no-reklamer på chelsea.no og "tromsøs beste iskrem", men relevans er det verre med. Fin måte å få reklamer på litt besøkte sider hvor man ikke har kompetansen eller ansatte til å ordne avtaler selv, men om det er en god løsning for TEK er jeg usikker på. Jeg tipper de har vurdert det men kommet fram til at det er en betraktelig dårligere løsning både i forhold til å skreddersy innhold til brukerene og til potensiell fortjeneste. Pluss du får ihvertfall ikke de skreddersydde rabattene du selv har etterlyst via google adsense (skulle jeg tro).

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Jeg fant nettopp en "bedre" måte å omgå sperren på. Hvis man begynner å laste siden, og trykker og holder inne F5 før den ruten som sier at man må deaktivere adblock popper opp, så kan man lese hele artikkelen. Fungerer ihvertfall helt topp i chrome.

 

Det som er bedre med denne metoden er at det også belaster serveren mer, og dermed også leverer en sterkere beskjed til redaksjonen om at noe må gjøres.

Lenke til kommentar

Hmm... Det var en gang, en hw.no side - med artikkler av høy kvalitet, og et ekstremt raskt økende anntall lesere.

En hw.no med mindre, enkelt-bildede reklamer rundt omkring som ikke sjenerte spesiellt - og det hente til og med at det var bra tilbud hvor de ble trykket på av leserene.

Så var det var en gang, da hw.no begynte med animerte reklamebilder, men fikk klager fra leserene at de ble distrahert av dette, og fjernet det igjen.

Dette var en gang, den gode gamle hw.no som la grunnen for alle leserene og dte gode rykte de har (kremt, hadde) i dag.

 

Så kom det tilbake igjen, med animerte reklamebilder. Så kom det bare fler og fler, og større og større. Sidene tok lenger og lengere tid å laste, og eldre (på den tiden) slet med å åpne og scrolle, og av de som ikke hadde dette problemer, ble mange alikevel så distrahert av dette at de ikke fikk med seg innholdet skikkelig..

Så begynte flash reklamen å komme, nermere 10 tonn tyngre en gif å laste og vise. Så kom det bare flere og flere av disse, og så ble de større og større. Såpass ille er det i dag, at selv en 3-5 år gammel nett-pc med Atom CPU for eks, sliter med å, ikke bare scrolle pga all flashen - men også å VISE hele siden pga de gigantiske artikklene og det heller lave oppløsningen på en nett-PC i budsjettklassen. For ikke å snakke om batterikapasiteten på disse PCene når de skal vise flash-anonser på nesten hver bidige side de er inne på...

 

Så fikk leserene nok, og sa "f*en heller, nok er nok, forbanna dritt-reklame! dra et vist sted og brenn", og fler og fler la inn adblock eller lignende.

 

Så kom hw.no sytende, og lurer på hvorfor folk blokkerer reklamen dems...

 

Mulig jeg snakker for meg selv nå, men jeg hadde i allefall ikke brukt adblock på trolig noen sider i det heletatt, hadde det ikke vært for alle de forbanna overforvokste, resurssultene og distraherende flash reklamene.

Skulle gjerne ha støttet hw.no med å deaktivere adblock, men ikke med den type reklame dere har i dag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...