Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen vil plutselig ikke starte


Anbefalte innlegg

Hei! Skrudde PCen av i går kveld, også når jeg skulle starte den i dag tidlig ville den ikke gå til innloggings skjermen. Den booter, også etter Windows er ferdig med å lade, så blir skjermen svart der du skal logge inn.

 

Jeg har prøvd å fikse den med Startup Repair. Det går heller ikke ann å starte i Safe Mode. Når jeg først skulle starte den i safe mode, så stoppa den etter den hadde lastet inn "classpnp.sys". Ett kjapt søk på Google anbefalte meg å rename fila med CMD så Windows lastet inn en ny versjon av filen.

 

Da kom den forbi den delen, men fikk bluescreen. Etter det, får jeg bluescreen istedet for svart skjerm når jeg starter den vanlig og. Bluescreenen er der i så kort tid at jeg ikke får lest errorkoden skikkelig, men den er cirka "0xFC034" (Dette kom jeg fram til med å filme skjermen, for også gå bilde for bilde frem til blue screenen)

 

Jeg har prøvd chkdsk, system restore finner ingen gamle gjennoppretnings punkter, fikse div. ting med bootrec.exe . Jeg har også prøvd å starte uten noen USBer i, prøvd med bare en RAM brikke i, "Clear BIOS jumper", bare HDDen med OSet på.

 

bootrec.exe /ScanOS finner bare gamle Windowsinstallasjonen. (C:\windows.old)

 

Specs

8 GB ram

Intel i5 2500k

MSi GeForce GTX560ti HAWK

ASUS P8Z77-V LX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å reinstallere Windows?

Hvis det ikke hjelper, så ville jeg kjørt S.M.A.R.T. test på OS-disken og se om den trigget der. Hvis du kjører en HDD som OS-disk, ville jeg tatt en surface-scan (HDDScan fungerer greit).

En minnetest kan også være greit å kjøre, minnefeil kan lage de mest absurde problemer.

Endret av stepking2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...