Gå til innhold

Slutter med Gaming


PerParker66

Anbefalte innlegg

Hei, jeg jobber med å slutte med gaming og har solgt gaming PCen. Det har gått 24 timer sist jeg gaminga og jeg kjenner abstinensen og kjedsomheten holder på å ta knekken på meg. Er ufattelig frista til å bestille deler fra komplett og sette opp en gaming maskin. Men det ville jo selvfølgelig vært en total waste av enda mer penger og tid. Uff...

Noen som har tips med å slutting av gaming, hvordan klarte dere det? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilte selv veldig mye før (ung.skl/vgs), selv om det ikke gikk nevneverdig utover karakterene. Derimot når jeg begynte på høyere utdanning var det såpass mye å gjøre at det ikke an å balansere (mye) gaming. Hender jeg tar opp et spill, men ettersom man spiller mindre så mister man også litt interessen så blir "lettere" etterhvert skal du se.

 

Nå høres det kanskje ut som om jeg har vært maks spillavhengig, men syns ikke spilling er en negativ hobby så lenge det ikke går utover for mye annet (at det brukes mye tid trenger ikke bety at man er avhengig heller).

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Først må de starte. Vanskelig å slutte med noe man aldri har bedrevet.

 

Det er stor forskjell på å være en gamer og en som spiller videospill. Å være gamer er en livsstil, pseudo-gamere spiller videospill mellom andre gjøremål.

Definisjonen av en 'gamer' er du helt på bærtur med, men det er forsåvidt greit da du bare er ute etter å krangle uansett.

 

TS: Å slutte med gaming er lett, få deg en ny hobby.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg er gamer selv og kjenner andre som er det. Det er ikke vanskelig å skille ut hvem som er gamer og hvem som ikke er det. Jeg blir verken treningsentusiast eller sjakkguru, kokk eller hva som helst av å random utføre noen aktiviteter fra tid til annet. Folk må gjerne tro at de blir gamer av å spille et videospill.

 

I diverse oppslagsverk står det at enhver som spiller er en gamer og at det at det er mye debattert hvem som skal kalles gamere, men gamerne var der lenge før hvermansen begynte å spille videospill. Hvis random folk er gamere er jeg lege fordi jeg lekte i barnehagen.

 

Gamer oversatt til norsk ville blidd videospill-entusiast, man blir ikke videospill-entusiast av tilfeldig spilling av videospill.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

A real gamer never gets tired of his games.

 

Alt handler om å prioritere. Selv om jeg ser på meg selv som en vaskekte gamer har jeg fortsatt relativt gode karakterer. Om man får skolearbeid og alt slikt unnagjort føles deg veldig godt å sette seg ned å game resten av dagen når man vet at det er gjort. Det blir litt som en belønning. Det eneste negative med gaming er at det er mye stillesitting. Etter min mening burde du bare bestille de delene fra komplett og fortsette med gaming.

Lenke til kommentar

Jeg er gamer selv og kjenner andre som er det. Det er ikke vanskelig å skille ut hvem som er gamer og hvem som ikke er det. Jeg blir verken treningsentusiast eller sjakkguru, kokk eller hva som helst av å random utføre noen aktiviteter fra tid til annet. Folk må gjerne tro at de blir gamer av å spille et videospill.

 

I diverse oppslagsverk står det at enhver som spiller er en gamer og at det at det er mye debattert hvem som skal kalles gamere, men gamerne var der lenge før hvermansen begynte å spille videospill. Hvis random folk er gamere er jeg lege fordi jeg lekte i barnehagen.

 

Gamer oversatt til norsk ville blidd videospill-entusiast, man blir ikke videospill-entusiast av tilfeldig spilling av videospill.

En som regelmessig spiller videospill er en gamer. Dersom hobbyen din er å spille videospill så er du en gamer.

 

Ja, det fantes gamere lenge før 'hvermansen' oppdaget videospill, men definisjonen var da fortsatt at disse individene tilbrakte mye tid med nettopp videospill. Ergo, oppslagsverka har (selvsagt) rett og din personlige definisjon er lite interessant.

 

Om du vil prate om underkategoriene av gamer, (pro gamer, hardcore gamer, casual gamer og så videre) så er du kanskje inne på noe.

Innen de fleste hobbyer har vi de som gjør det bare for morroskyld (casual) de som tilbringer veldig mye tid på hobbyen (hardcore) og de som tjener penger på hobbyen (progamer).

Endret av Jofred
  • Liker 4
Lenke til kommentar

En som regelmessig spiller videospill er en gamer. Dersom hobbyen din er å spille videospill så er du en gamer.

 

Ja, det fantes gamere lenge før 'hvermansen' oppdaget videospill, men definisjonen var da fortsatt at disse individene tilbrakte mye tid med nettopp videospill. Ergo, oppslagsverka har (selvsagt) rett og din personlige definisjon er lite interessant.

 

Om du vil prate om underkategoriene av gamer, (pro gamer, hardcore gamer, casual gamer og så videre) så er du kanskje inne på noe.

Innen de fleste hobbyer har vi de som gjør det bare for morroskyld (casual) de som tilbringer veldig mye tid på hobbyen (hardcore) og de som tjener penger på hobbyen (progamer).

 

Feil! En hobby er noe man gjør regelmessig i fritiden. En gamers fritid er når han ikke driver med spillrelatert aktivitet.

 

En gamer har et mål med spillingen som gjør at han prioriterer spillingen høyt, men han sikter ikke nødvendigvis mot å bli best i verden. Det kan feks være å konkurrere i ligaspill/ladder i FPS/RTS eller få realm best eller top 10 world på mmo-raiding. Han legger spillingen opp imot målet. Dersom det er snakk om mmo-raiding fokuserer han på de 3-6 timene resten av laget har avtalt raiding tid og 15-60 minutters forberedelse i forståelse av spillmekanikk, han knoter ikke rundt i spillet 10 timer uten mål og mening. En hardcore mmo-spiller er kanskje online 4-7 timer per dag + litt tid på forumet og når veldig langt. En casual spiller kan være online 16 timer i døgnet uten å oppnå noe som helst. Det har lite eller ikke noe med hvor mye man spiller men mye eller alt med hvordan man spiller. En FPS-spiller trener opp mot kamper og turneringer etter en timeplan og fokuserer på å nå målet over tid og det samme gjør RTS-spillere.

 

En gamer logger av spillet dersom det ikke er noe fornuftig å gjøre i spillet akkurat da, en random fyr som spiller logger inn fordi han ikke har noe fornuftig å gjøre. En gamer er det motsatte av en pseudo-gamer.

 

En gamer har et formål med spillingen som han setter over eller sidestilt med annen aktivitet. Han kan feks være gamer parallelt med å studere på et univeritet og bruke 7 timer/dag på begge aktviteter. En gamer spiller ikke på måfå som tidfordriv mellom annen aktivitet.

 

Spiller man på måfå er man ikke gamer, utfører man en praktisk prøve på måfå blir man ikke fagmann. "Kandidaten utflørte oppgaven på måfå i håp om å lykkes på slump og viste ikke de nødvendige kunnskaper som forventes av en fagmann."

 

Dersom TS er en gamer vil han vende tilbake.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Feil! En hobby er noe man gjør regelmessig i fritiden. En gamers fritid er når han ikke driver med spillrelatert aktivitet.

 

En gamer har et mål med spillingen enten det er å ha en regelmessig god opplevelser med sine medgamere, konkurrere i ligaspill/ladder i FPS/RTS eller få realm best eller top 10 world på mmo-raiding. Han legger spillingen opp imot målet. Dersom det er snakk om mmo-raiding fokuserer han på de 3-6 timene resten av laget har avtalt raiding tid og 15-60 minutters forberedelse i forståelse av spillmekanikk, han knoter ikke rundt i spillet 10 timer uten mål og mening. En hardcore mmo-spiller er kanskje online 4-7 timer per dag + litt tid på forumet og når veldig langt. En casual spiller kan være online 16 timer i døgnet uten å oppnå noe som helst. Det har lite eller ikke noe med hvor mye man spiller men mye eller alt med hvordan man spiller. En FPS-spiller trener opp mot kamper og turneringer etter en timeplan og fokuserer på å nå målet over tid og det samme gjør RTS-spillere.

 

Poenget er at en gamer har et formål med spillingen som han setter over eller sidestilt med annen aktivitet. Kan kan jo feks hende at han gamer parallelt med å studere på et univeritet. En gamer spiller ikke på måfå som tidfordriv mellom annen aktivitet.

Mesteparten av det høres jo het på trynet ut. Du har rett i at en gamer som regel ikke spiller på måfå, men din defenisjon på "en gamer" er helt på bærtur. Det er mer slik som Jofred sier, "En som regelmessig spiller videospill er en gamer. Dersom hobbyen din er å spille videospill så er du en gamer." Alle som faller under den kategorien er gamere. Slik er det bare. Din defenisjon av en gamer er basicly at kun hardcore gamere er gamere. Selvfølgelig er ikke f.eks. de som sitter i timesvis å spiller mario gamere, men allikevel. En FPS gamer trenger ikke å ha en timeplan for å nå sine mål. Vi trenger selvfølgelig mot kamper online, men det trenger ikke være noe stort arrangemang fordeom. Men vi skal diskutere hvem som er gamere og ikke så bør vi lage en egen tråd til det. Ikke bruke TS sin tråd til det som bare ville ha tips til hvardan han kan slutte med/begrense gaming. Så må melder jeg meg offesielt ut av denne diskusjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke min oppfattning men oppfattningen i scenen jeg har deltatt aktivt i siden 1994. Det første jeg fikk trykket i trynet var at jeg ikke måtte tro at jeg kunne komme her og komme her hvis jeg var en tilfeldig useriøs fyr. Tilbake da var det faktisk mye hardere fordi folk som ikke hadde dyp forståelse for maskinvare, koding, tracking eller grafikk og andre felter ble sett på som lamere og lusere. Før den tid var igrunnen folk som kun spilte bannlyst eller hengt ut. Feks sent 80-tall eller tidlig 90-tall hvor folk ble sett ned på fordi de ikke forstod seg på datamaskiner og nøyde seg med å spille dataspill.

 

"Lamer is a jargon or slang name originally applied in cracker and phreaker culture to someone who did not really understand what he or she was doing. Today it is also loosely applied by IRC, BBS, and online gaming users to anyone perceived to be contemptible. In general, the term has come to describe someone who is willfully ignorant of how things work."

 

"In Internet slang, a luser (sometimes expanded to local user; also luzer or luzzer) is a painfully annoying, stupid, or irritating computer user. It is a portmanteau of "loser" and "user"."

 

Om så alle som spiller er gamere på folkemunn er de som spiller som tidfordriv fremdeles smertefult irriterende og skyld i at spillene dummes ned. Jeg unner vanlige folk å spille, men la de få egne spill, ikke slik som nå hvor spill-franschiser som tidligere gikk dypt har blitt dummet ned til å passe alle og enhver.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...