Gå til innhold

Regjeringen har bestemt at tunge kriminelle nå skal bære våpen


Anbefalte innlegg

Jeg hørte på TV2 Nyhetskanalen nå at alle tunge kriminelle skal utstyres med våpen.

 

Argumentene lyder noenlunde som "politiet i mange andre land bærer våpen" og derfor forventes det nå at Norsk politi i større grad også kommer til å bære våpen.

 

Derfor velger nå regjeringen å bevæpne alle tunge kriminelle, slik at de ikke står ubevæpnet mens de begår kriminalitet, og står i fare for å bli fengslet av bevæpnet politi.

 

Jeg er litt urolig for utviklingen, da jeg ikke ser behovet for å bevæpne kriminelle, da kriminelle ofte har sivile ofre -- og bevæpnede kriminelle utgjør en større trussel enn de ubevæpnede.

 

Jeg vet at vi lever i en tid hvor myndighetene i vestlige land i større grad bruker våpen og overvåkning mot sine sivile, men jeg ser ikke at løsningen er å beslutte at kriminelle skal bære skarpladde våpen når de begår alvorlig kriminalitet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tunge kriminelle burde heller få medlemsskap hos treningssenter fremfor våpen av regjeringen.

 

Ellers tror jeg de allerede bærer våpen. Ikke hadde det gjort meg så mye om politiet har tilgang til våpen, men avhengig av arbeidsstilling ikke benytter de med mindre det er nødvendig*.

 

*Nå vet jeg ikke helt hvordan reglene for våpen for politi er idag.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

 

 

Derfor velger nå regjeringen å bevæpne alle tunge kriminelle, slik at de ikke står ubevæpnet mens de begår kriminalitet, og står i fare for å bli fengslet av bevæpnet politi.

Jeg er litt urolig for utviklingen, da jeg ikke ser behovet for å bevæpne kriminelle, da kriminelle ofte har sivile ofre -- og bevæpnede kriminelle utgjør en større trussel enn de ubevæpnede.



Altså, dette henger jo ikke på greip, ihvertfall når den eneste kilden du oppgir er: "Se på nyhetene".
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Pussig at det var så få som misforstod den litt andre vinklingen av førsteposten .. men, jeg synes den var sprek jeg, og er ganske så enig i formuleringene

 

Gi purken mer verktøy (="muskler") og for all del ikke finn på å gjøre noe med vettet deres, altså hvordan de som personer skal utvikle "selvet" og dermed være det eneste kompetente verktøyet .. og vi har snart full krig på gatene våre

Lenke til kommentar

Det er ikke noen nyhet at politiet bærer/har tilgang våpen, det er bare det at det blir mer vanlig, noe som desverre er en nødvendiget slik utviklingen er. Synes egentlig man har klart å holde det på et bra nivå lenge. Politiet må gjøre det de må for å holde tritt med utviklingen.

 

Hvem begynte egentlig. Politiet eller de kriminelle ?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Eller de som tror at alt som står i nettavisene stemmer på en prikk, og fortsetter å få med seg alle typer klynking, som hyperaktive "journalister" produserer anmass, i den meningen at vi som viljeløse fåreskaller, ikke skal utføre annet enn på klikke på saken, føle oss "underholdte nok", og pengene i kassen klinger

 

Verden er rett og slett ikke så farlig som "de" forsøker å få oss til å tro

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

  Nei, hverken statsansatte kriminelle, eller de kriminelle i privat virksomhet ville tjene på å avvikle politiet.

 

Så da er m.a.o ditt forhold til politiet basert på at du står i konflikt med loven og misliker at de håndhever den, eller er det basert på overtramp som ligger utenfor mandatet ?

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...