Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei. Du påstår at du har en veldig god forståelse av hva som skjer i verden, så jeg lurte på om du kunne forklare den negative korrelasjonen mellom intelligens og religiøsitet.

Hehe, ikke en gang Gud kan forklare hvorfor jeg kan fly. For det kan jeg nemlig ikke...

Og ja. Jeg leste den linken din... Den undersøkelsen er ikke holdbar. Ingen har banket på døra mi og spørt meg om iq-en min. Om du så 3 undersøkelser som viste det motsatte ville du fortsatt trudd mer på denne. Vi har en tendens til å tro på hva vi vil tro på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Evig frelse. Er du egentlig klar over hvor lenge evig er? Hva det begrepet går for?

 

Hvor absurd er vel ikke ideen om at en høyst begrenset tid skal gi evige konsekvenser. Andelen du lever her på jorda er, tja, la oss si 90 år. Mens hele din eksistens, ifølge deg, er evig. Vet du hvor stor andel av din totale eksistens som da er her på jorda, og avgjør resten av din eksistens? 0. Nøyaktig null.

 

Forklar hvorfor det gir mening, eller vitner om en "rettferdig" gud er du snill.

Hvis jeg spytter på min bror, får jeg kanskje tilsnakk av min bror.

Hvis jeg spytter på Norges konge får jeg kanskje en høy bot eller noe.

Hvis jeg spytter på den Amerikanskje president får jeg en høyere straff.

Hvis jeg synder mot en evig hellig Gud, kreves det en evig straff.

 

Jeg har nettop sagt dette i en annen tråd, men sier det igjen her:

 

Ved å være kristen er disse kriterier oppfylt:

Jeg tror Gud skapte verden og oss.

Jeg tror vi alle har syndet mot en uendelig hellig Gud og derfor fortjener en uendelig straff: Helvete.

Jeg tror Gud sendte sin sønn for å opfylle profetiene og absorbere min straff ved å leve et liv uten synd og derfor gi meg muligheten til å stå fremfor Gud på dommens dag uten synd.

Jeg tror alle kommer til helvete, med mindre vi tar imot Jesus og vender fra våre tidliger synder.

Siden jeg tror på dette, ville jeg være OND, direkte DJEVELSK om jeg ikke advarte andre om deres forferdelige fremtid i helvete. Hvis vi ser på livet som et hus.

Du bor i et lite nabolag, din nabo sitt hus brenner. Hva ville du gjort?

1. Skreket til naboen at hans hus brenner og forhåpentligvis hjulpet han ut?

eller

2. Driti i det og lat være å kritisere han for å være i det brennende huset?

Jeg har valgt mulighet 1. og velger derfor å advare andre ukristne om at de vil ende opp i helvete.

Tenk hvor ond jeg hadde vært om jeg ikke hadde sagt at de kom til helvetet og bare latt dem gjøre sitt. Nå håper jeg du skjønner meg litt bedre.

Det er min forklaring på hvorfor en evig straff gir mening og hvorfor Gud er rettferdig :)
Endret av medlem-230551
Lenke til kommentar

Hehe, ikke en gang Gud kan forklare hvorfor jeg kan fly. For det kan jeg nemlig ikke...

Og ja. Jeg leste den linken din... Den undersøkelsen er ikke holdbar. Ingen har banket på døra mi og spørt meg om iq-en min. Om du så 3 undersøkelser som viste det motsatte ville du fortsatt trudd mer på denne. Vi har en tendens til å tro på hva vi vil tro på.

Da man umulig kan sjekke alle mennesker i verden på alle ting så gjør man undersøkelser. Tester man mange nok individer så kan man få det som kalles statistisk signifikante resultat (http://en.wikipedia.org/wiki/Statistical_significance).

 

Dette er da også en meta-analyse, det vil si en analyse av mange andre studier. Av de 63 studiene som ble undersøkt viste 53 en negativ korrelasjon.

 

Les deg opp på slike ting før du prøver å komme meg kritikk som overhodet ikke er legitim, og kun avslører din egen ignoranse.

 

 

Hvis jeg spytter på min bror, får jeg kanskje tilsnakk av min bror.

Hvis jeg spytter på Norges konge får jeg kanskje en høy bot eller noe.

Hvis jeg spytter på den Amerikanskje president får jeg en høyere straff.

Hvis jeg synder mot en evig hellig Gud, kreves det en evig straff.

 

Jeg har nettop sagt dette i en annen tråd, men sier det igjen her:

 

Ved å være kristen er disse kriterier oppfylt:

Jeg tror Gud skapte verden og oss.

Jeg tror vi alle har syndet mot en uendelig hellig Gud og derfor fortjener en uendelig straff: Helvete.

Jeg tror Gud sendte sin sønn for å opfylle profetiene og absorbere min straff ved å leve et liv uten synd og derfor gi meg muligheten til å stå fremfor Gud på dommens dag uten synd.

Jeg tror alle kommer til helvete, med mindre vi tar imot Jesus og vender fra våre tidliger synder.

Siden jeg tror på dette, ville jeg være OND, direkte DJEVELSK om jeg ikke advarte andre om deres forferdelige fremtid i helvete. Hvis vi ser på livet som et hus.

Du bor i et lite nabolag, din nabo sitt hus brenner. Hva ville du gjort?

1. Skreket til naboen at hans hus brenner og forhåpentligvis hjulpet han ut?

eller

2. Driti i det og lat være å kritisere han for å være i det brennende huset?

Jeg har valgt mulighet 1. og velger derfor å advare andre ukristne om at de vil ende opp i helvete.

Tenk hvor ond jeg hadde vært om jeg ikke hadde sagt at de kom til helvetet og bare latt dem gjøre sitt. Nå håper jeg du skjønner meg litt bedre.

Det er min forklaring på hvorfor en evig straff gir mening og hvorfor Gud er rettferdig :)

 

Det er et grusomt dårlig svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da man umulig kan sjekke alle mennesker i verden på alle ting så gjør man undersøkelser. Tester man mange nok individer så kan man få det som kalles statistisk signifikante resultat (http://en.wikipedia.org/wiki/Statistical_significance).

 

Dette er da også en meta-analyse, det vil si en analyse av mange andre studier. Av de 63 studiene som ble undersøkt viste 53 en negativ korrelasjon.

Hmm...

Ok, min forklaring på det vil imidlertid være at ateister i utgangspunktet har vært beleste og har som oftest hatt en god utdannelse. Og at de ateister som ble tatt med i testen mest sannsynligvis var ganske smarte. Det har seg slik at i for eksempel Norge så lærer skolesystemet at ateismen er det riktige ved for eksempel naturfagstimene. Veldig mange unge er ateister i Norge i dag uten å være spesielt beleste. Så jeg antar at hvis man tar en tilsvarende test på 20 åringer i Norge i dag vil man ikke få et resultat der ateistene er smartere en de kristne.

 

Det er et grusomt dårlig svar.

Da har i hvertfall jeg gjort min kristne plikt i forhold til deg :) Jeg har forklart deg evangeliet og kan med god samvittighet stå foran Gud på dommens dag.

Endret av medlem-230551
Lenke til kommentar

Hmm...

Ok, min forklaring på det vil imidlertid være at ateister i utgangspunktet har vært beleste og har som oftest hatt en god utdannelse. Og at de ateister som ble tatt med i testen mest sannsynligvis var ganske smarte. Det har seg slik at i for eksempel Norge så lærer skolesystemet at ateismen er det riktige ved for eksempel naturfagstimene. Veldig mange unge er ateister i Norge i dag uten å være spesielt beleste. Så jeg antar at hvis man tar en tilsvarende test på 20 åringer i Norge i dag vil man ikke få et resultat der ateistene er smartere en de kristne.

Godt svar, akkurat samme tilnærming som jeg vil startet med for å vurdere om analysen holdt vann.

 

Dessverre holder ikke den forklaringen din vann. Dette er en meta-analyse, som vil si at den baserer seg på andre studier som så igjen var de som vurderte intelligensen til folk. Men disse studiene testet folk som var på samme utdanningsnivå. De kontrollerte for utdanning som en årsak i undersøkelsen, og kom fram til at det var irrelevant. Så beklager, det er ikke grunnen til den negative korrelasjonen mellom intelligens og religiøsitet.

 

Ellers må jeg si at det var en interessant påstand angående ateisme gjennom naturfaget. Men det er kun gyldig dersom man tenker på det i forhold til fundamentalister som tar det som står i Bibelen bokstavelig - noe ikke veldig mange gjør i Norge i dag. Så vidt jeg vet har de færreste et problem med å kombinere en religiøs tro med at for eksempel evolusjonsteorien er en av våre best beviste vitenskapelige teorier. Det er også verdt å merke seg at for eksempel på ungdomsskolen er et av kompetansemålene i naturfag at man skal kjenne til teorier for universets utvikling, og dette har ført til at læreverk i naturfag faktisk har inkludert en utgave av det finjusteringsargumentet for religion, i tillegg til for eksempel steady state-teorien. Noe jeg selv syns er håpløst, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Siden jeg tror på dette, ville jeg være OND, direkte DJEVELSK om jeg ikke advarte andre om deres forferdelige fremtid i helvete.

 

Religionen din har utviklet seg på en fordelaktig måte når du kan lage en slik unnskyldning om at du ville vært direkte ond om ikke du oppfører deg som en drittsekk mot andre mennesker.

 

Enten du vet det selv eller ikke så vil du høste hat og konflikt.

 

 

Så jeg antar at...

Når du antar at slanger kan snakke så er videre antagelser verdiløse for andre enn deg selv. Du kan anta hva pokker du vil, men jeg vil jo aldri bry meg om det?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

IHS:

 

Nå tar vi dette på PM! Vi har diskutert nok av dette tullet i ulike tråder. Når du nå siterer meg om og om igjen, selv når du vet at jeg ikke diskuterer med deg mer, så bedriver du noe som grenser til spam. Jeg gjentar ikke meg selv mer til deg ute i diskusjonsdelen av forumet og jeg kommer ikke til å gå i en debatt med deg og dine uærlige diskusjons-metoder.

 

PM er sent.

 

 

Ok...

 

Jeg tror du forstår det selv.

 

Du har en veldig passiv/aggressiv diskusjons-teknikk. Litt av poenget med å dele meninger og utvide sin horisont på et diskusjonsforum er borte når du ikke følger opp de meninger du får respons på.

 

Skulle nesten tro at du ikke ønsket debatt, men at du heller bare vil si det som passer deg og så trekke deg unna.

 

Jeg tror du forstår det selv...

 

 

Vi har en tendens til å tro på hva vi vil tro på.

 

Der traff du spikeren på hodet! :thumbs:

 

 

Da har i hvertfall jeg gjort min kristne plikt i forhold til deg :) Jeg har forklart deg evangeliet og kan med god samvittighet stå foran Gud på dommens dag.

 

Uff. Det er noe så kynisk og selvforherligende med slike som deg. Dere prøver å fremstå så "ren" og "god", men når det kommer til stykket, så er det akkurat det du her skriver som er hele drivkraften deres.

 

Det er så pinlig tydelig at religion kun dreier seg om å dekke sin egen ræv og å kjøpe seg billett til "etterlivet". Hele opplegget er så 100 % styrt av angst og egoisme, mens det i hodet til religiøse er fullstendig kamuflert som "medmenneskelighet" og "kjærlighet".

 

Er det rart menneskearten har så mange problemer når størsteparten går rundt i konstant frykt og kun tenker på seg selv, mens de tror at de faktisk bryr seg om andre og at de som ikke driver på slik er "de onde"? Det er helt absurd.

 

Nå er jo ikke dette en nyhet. De fleste ateister har nok gjennomskuet denne mentaliteten for lenge siden, men det er spesielt å se noen så skamløst legge det frem slik du gjør her. Det er akkurat som om du er stolt av det.

 

Beklager, men jeg kjenner at jeg blir litt kvalm. :sick:

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Uff. Det er noe så kynisk og selvforherligende med slike som deg. Dere prøver å fremstå så "ren" og "god", men når det kommer til stykket, så er det akkurat det du her skriver som er hele drivkraften deres.

 

Det er så pinlig tydelig at religion kun dreier seg om å dekke sin egen ræv og å kjøpe seg billett til "etterlivet". Hele opplegget er så 100 % styrt av angst og egoisme, mens det i hodet til religiøse er fullstendig kamuflert som "medmenneskelighet" og "kjærlighet".

 

Er det rart menneskearten har så mange problemer når størsteparten går rundt i konstant frykt og kun tenker på seg selv, mens de selv tror at de faktisk bryr seg om andre og at de som ikke driver på slik er "de onde"? Det er helt absurd.

 

Nå er jo ikke dette en nyhet. De fleste ateister har nok gjennomskuet denne mentaliteten for lenge siden, men det er spesielt å se noen så skamløst legge det frem slik du gjør her. Det er akkurat som om du er stolt av det.

 

Beklager, men jeg kjenner at jeg blir litt kvalm. :sick:

Du tar helt feil. Du vet mye mindre en du tror. Du sier at de fleste ateister har gjennomskuet denne mentaliteten. Jeg har ikke denne og ingen kristne har den. HVilket tilsier at ateister har gjennomskuet noe som ikke fins. Way to go.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tar helt feil. Du vet mye mindre en du tror. Du sier at de fleste ateister har gjennomskuet denne mentaliteten. Jeg har ikke denne og ingen kristne har den. HVilket tilsier at ateister har gjennomskuet noe som ikke fins. Way to go.

 

Jeg skriver at "de fleste ateister har nok gjennomskuet den". Jeg regner bare med det, eller jeg antar, at de har det. Jeg finner det sannsynlig siden det begynner å bli pinlig åpenlyst og siden det er et repeterende tema blant ateister. At det er et faktum har jeg aldri sagt.

 

Nei, benekt det som du selv skriver, der du virkelig viser din agenda. Påstå i samme slengen at "ingen kristne har den mentaliteten". Det er en påstand du ikke har dekning for og som overhodet ikke stemmer med mange religiøse sine uttalelser bare på dette forumet.

 

Det faktum av religion helt og holdent er bygget på, og indoktrinert gjennom, straff og belønning har selvfølgelig heller ingenting med saken å gjøre?

 

Du er likevel hjertelig velkommen til å utvide min horisont og forklare meg hvilken mentalitet som du mener driver kristne og deres livssyn.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Du tar bibelens bilder og metaforer bokstavelig :D

 

Slangen er bare et bilde på djevelen, det var djevelen som snakket, ikke en slange :D

 

Åp 20:2 "Han grep dragen, den gamle slangen, som er djevelen og Satan"

Åhh..hold tåta på deg.

Er det noe man er møkk lei av så er det religiøse tullebukker som skal forklare når noe bibelsk BARE er en metafor, og når det skal tas bokstavelig.

 

Malen er at alt som låter positivt er bokstavelig, mens det resterende KUN er et bilde?!

 

Vi har nemlig en mile-lang empiri som tydelig forteller at religiøse tullebukker nærmest går over lik for å juge jesussen og guden sin sann!

 

Og hva åpenbaringen angår er det hevet over enhver tvil at forfatteren var STINN av Datura stramonium.

 

Skam dykk.

Endret av Quetzalcoatl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

i Norge er det ytringsfrihet og tros-frihet så vi kristne kan værsågod legge ut kristne innlegg og dere kan legge ut innlegg om det dere tror. det er en grunn til at vi fikk muligheten til å velge rett og galt av Gud.

hvis vi ikke hadde hatt det hadde vi vært slaver som gikk rundt på jorden.

 

God bless Norway

Lenke til kommentar

i Norge er det ytringsfrihet og tros-frihet så vi kristne kan værsågod legge ut kristne innlegg og dere kan legge ut innlegg om det dere tror.

 

 

det er en grunn til at vi fikk muligheten til å velge rett og galt av Gud.

hvis vi ikke hadde hatt det hadde vi vært slaver som gikk rundt på jorden.

 

God bless Norway

Vanskelig å skille om du faktisk bare kødder her eller om du er så religiøst blåst i hodet... Det er vel problemet på forum også, man klarer ikke å skille tull fra fanatiske religiøse ytringer... :(

 

Religions frihet betyr også frihet fra religion og der må vi nok bli bedre tenker jeg. I det minste burde de som tror betale for sine kirker og bedehus selv og ikke slik det er nå, da alle må betale i dyre dommer for denne overtroen de stadig vekk skal prakke på folk....

 

Norge trenger ingen "bless" fra noen bronsealder gud i så måte, vi har oljepenger vi... Trenger ingen ørken myter da :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

i Norge er det ytringsfrihet og tros-frihet så vi kristne kan værsågod legge ut kristne innlegg og dere kan legge ut innlegg om det dere tror. det er en grunn til at vi fikk muligheten til å velge rett og galt av Gud.

hvis vi ikke hadde hatt det hadde vi vært slaver som gikk rundt på jorden.

 

God bless Norway

Enig med deg der, men Norge har blitt sekularisert i en så stor grad at Norge ikke lenger eier en fornuftig kultur som kan bære Norge vidre på sin vei! Grunnen til at Norge er ett godt land er pga USA mener jeg. Uten at Amerikanske selskaper hadde vært interessert i Norge så hadde det heller ikke blitt noe Olja, altså heller ingen rikdom. Jeg sier fortsatt God Bless America. Norge er ett land som det kommer til å gå dårlig med, og da særlig etter at Norge endret grunnloven sin den 21 mai 2012. Dette var ett statskupp som vi ikke har sett maken til i Norge og Norge gikk imot sin egen grunnlov som sier at verdiparagrafer ikke skal endres, og vi kan kalle tidligere paragraf 2 for en verdiparagraf!

 

Vi ser jo hvordan det har gått med Norsk økonomi de siste årene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

....Norge har blitt sekularisert i en så stor grad at Norge ikke lenger eier en fornuftig kultur som kan bære Norge vidre på sin vei!

Tullprat! Faktum er at vi har en langt bede kultur som sekulære da vi ikke legger gamle idiotiske doktriner, skrifter og intoleranse og hat som grunnlag i den kulturen lenger... Dere kristne tror så innmari godt om dere selv og skjønner ikke at grunnen til at vi i dag har det bedre er fordi vi har valgt vekk kristendommens usynlige og høyst imaginære tyrann som noe å styre etter og heller valgt å la folk ve og vell bestemme hva som er godt og dårlig. Vi har det med andre ord godt fordi vi har valgt vekk kristendommen, ikke omvendt! Og neida, det er ikke det samme som å fornekte at kristendommen har satt sine spor, både gode og ikke så gode, men at vi har evolvert vekk fra å la skrifter fra bronsealderen ha noe å si over oss lenger. Og kristendom er, i likhet med de aller fleste religioner, intolarant og hatefull og det er vel ikke noe samfunn vi bør trakte etter? Tenk deg selv et samfunn der kvinner som brukte mer enn et stoff i klærne ble steinet, alle bønder måtte steines fordi de driver vekselbruk, homoseksuelle, anderledes tenkende, lista over forbud, påbud og straffer er lang og er det noe rart at vi har gått vekk fra denne smørbrød lista av uhyrligheter og blitt sekulære, der alle, uansett, har lov til å si, mene og tro hva pokker de vil?

 

 

Grunnen til at Norge er ett godt land er pga USA mener jeg. Uten at Amerikanske selskaper hadde vært interessert i Norge så hadde det heller ikke blitt noe Olja, altså heller ingen rikdom. Jeg sier fortsatt God Bless America. Norge er ett land som det kommer til å gå dårlig med, og da særlig etter at Norge endret grunnloven sin den 21 mai 2012. Dette var ett statskupp som vi ikke har sett maken til i Norge og Norge gikk imot sin egen grunnlov som sier at verdiparagrafer ikke skal endres, og vi kan kalle tidligere paragraf 2 for en verdiparagraf!

 

Vi ser jo hvordan det har gått med Norsk økonomi de siste årene...

 

Hva er galt med å kaste ut et "verdisyn" som fremmer intoleranse og hat? Det "verdi"synet som religiøse har, der de er villige til å ta fra andre friheten for at en høyst imaginær gud skal få det "godt" er et forkastelig verdisyn.... helt enkelt

 

Før i tiden, hvis man ikke døpte ungen sin, var man fordømt, både i guds øyne, (som nok de fleste sikkert klarte å leve med da gud ikke finnes), men også i folks øyne, der presten ofte var selve symbolet på den intoleransen og hatet man finner i de kristne doktrinene. Så før måtte man døpe ungene sine, hvis ikke kom hatet og intoleransen i kristendommen til syne og gjorde livet til de som våget noe annet til et helvette...

 

I dag er det ganske så anderledes. Flere og flere velger bort å døpe ungene sine i kirker og i kristen regi da de fleste ikke har noen lyst til å stå der å juge om den kristne oppdragelsen de lover å gi ungen... Og fordi slikt piss ikke betyr en dritt lenger. Tvang og indoktrinering er våpner som kirkene har mistet og folk flykter unna som aldri før. Jeg så ingen grunn til å døpe mine unger, selv ikke med et ganske så kraftig press fra den eldre religiøse garden i familien, som ble like vonbrotne som kristne flest over at ungene ikke blir underlagt diktatoren de selv tror på...

 

Færre og færre døpes, gifter seg og gravlegges i kristen regi og det syntes jeg er bra!

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

hvi

 

 

....Norge har blitt sekularisert i en så stor grad at Norge ikke lenger eier en fornuftig kultur som kan bære Norge vidre på sin vei!

Tullprat! Faktum er at vi har en langt bede kultur som sekulære da vi ikke legger gamle idiotiske doktriner, skrifter og intoleranse og hat som grunnlag i den kulturen lenger... Dere kristne tror så innmari godt om dere selv og skjønner ikke at grunnen til at vi i dag har det bedre er fordi vi har valgt vekk kristendommens usynlige og høyst imaginære tyrann som noe å styre etter og heller valgt å la folk ve og vell bestemme hva som er godt og dårlig. Vi har det med andre ord godt fordi vi har valgt vekk kristendommen, ikke omvendt! Og neida, det er ikke det samme som å fornekte at kristendommen har satt sine spor, både gode og ikke så gode, men at vi har evolvert vekk fra å la skrifter fra bronsealderen ha noe å si over oss lenger. Og kristendom er, i likhet med de aller fleste religioner, intolarant og hatefull og det er vel ikke noe samfunn vi bør trakte etter? Tenk deg selv et samfunn der kvinner som brukte mer enn et stoff i klærne ble steinet, alle bønder måtte steines fordi de driver vekselbruk, homoseksuelle, anderledes tenkende, lista over forbud, påbud og straffer er lang og er det noe rart at vi har gått vekk fra denne smørbrød lista av uhyrligheter og blitt sekulære, der alle, uansett, har lov til å si, mene og tro hva pokker de vil?

 

 

Grunnen til at Norge er ett godt land er pga USA mener jeg. Uten at Amerikanske selskaper hadde vært interessert i Norge så hadde det heller ikke blitt noe Olja, altså heller ingen rikdom. Jeg sier fortsatt God Bless America. Norge er ett land som det kommer til å gå dårlig med, og da særlig etter at Norge endret grunnloven sin den 21 mai 2012. Dette var ett statskupp som vi ikke har sett maken til i Norge og Norge gikk imot sin egen grunnlov som sier at verdiparagrafer ikke skal endres, og vi kan kalle tidligere paragraf 2 for en verdiparagraf!

 

Vi ser jo hvordan det har gått med Norsk økonomi de siste årene...

 

Hva er galt med å kaste ut et "verdisyn" som fremmer intoleranse og hat? Det "verdi"synet som religiøse har, der de er villige til å ta fra andre friheten for at en høyst imaginær gud skal få det "godt" er et forkastelig verdisyn.... helt enkelt

 

Før i tiden, hvis man ikke døpte ungen sin, var man fordømt, både i guds øyne, (som nok de fleste sikkert klarte å leve med da gud ikke finnes), men også i folks øyne, der presten ofte var selve symbolet på den intoleransen og hatet man finner i de kristne doktrinene. Så før måtte man døpe ungene sine, hvis ikke kom hatet og intoleransen i kristendommen til syne og gjorde livet til de som våget noe annet til et helvette...

 

I dag er det ganske så anderledes. Flere og flere velger bort å døpe ungene sine i kirker og i kristen regi da de fleste ikke har noen lyst til å stå der å juge om den kristne oppdragelsen de lover å gi ungen... Og fordi slikt piss ikke betyr en dritt lenger. Tvang og indoktrinering er våpner som kirkene har mistet og folk flykter unna som aldri før. Jeg så ingen grunn til å døpe mine unger, selv ikke med et ganske så kraftig press fra den eldre religiøse garden i familien, som ble like vonbrotne som kristne flest over at ungene ikke blir underlagt diktatoren de selv tror på...

 

Færre og færre døpes, gifter seg og gravlegges i kristen regi og det syntes jeg er bra!

 

hvis du tenker på Gud som en Diktator tar du grundig feil. Gud er tilgivende og har gitt oss et valg til å velge mellom å følge ham eller gå vår egen vei. Jeg har gått begge veier så jeg vet hvilken som er verdt å følge. hvor tror du at du havner etter døden da? hvis du er død i sjelen og død i legemet drar du rett til Helvete. men hvis du er levende i sjelen og død i kroppen har du tjent herren riktig og havner på rett vei til Himmelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...