Gå til innhold

Hvordan kan jeg låne penger utenom banker og "venner"?


Mann1982

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er ung ufør og er sikker på at jeg kan tilbakebetale lån.

 

Jeg ser etter om å låne penger, noe mellom 20,000 og 150,000 kroner.

 

Jeg har kontaktet ulike banker men får bare avslag.

 

Jeg har til og med puttet en annonse på en rubrikk annonse om lån (vet ikke om linking det her er tillatt på forumet).

 

 

Utenom banker og "venner", hvordan kan jeg låne penger?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.gemoney.no/?admetasaid=4464930&gclid=CLzXs6azt7kCFbR3cAod_hwAQQ

 

Har ikke sjekket detaljene, men vanligvis vil du stille sterkere - også rentemessig - hvis noen kan kausjonere for deg.

 

Men hvis dette handler om møbelkjøp o.l. kan det være lurt å sjekke om butikken har tilbud på kreditt.

 

Men - når det gjelder større forbrukslånn: Pass på, pass på - ikke havne i gjeldsfella. Mye bra å kjøpe brukt.

 

PS: Sorry, jeg leste ikke alt, men lar stå.

 

Når det gjelder kredittkort har jeg opplevd å til nød få 10.000 for senere få tilbud på 50.000 når de ser at jeg har styr på det økonomiske.

 

Nytt PS: Hvis vi mere konkret hadde fått visst hva lånet skal gå til, hadde det vært lettere å tenke ut realistiske muligheter.

Endret av Fjellvåken
Lenke til kommentar

Med mindre eg har gløymt noke så er dette følgende plasser der du kan få lån:

 

-Banken

-Privatpersoner

---Venner/famile

---Lånehaier/kriminelle

-Kredittkortselskaper

-Butikk-kreditt

 

Banken er den billegaste plassen å låne penger (med mindre du låner gratis frå gode venner), men banken er tilbakeholdne med å låne ut penger til dei som kanskje ikkje kan betale tilbake.

Kredittkortselskapa er meir slepphente med å låne ut penger, men til gjengeld har dei høg rente.

 

 

 

Dersom du må ha penger no, men ingen vil gi deg lån. Då kan ein måte å skaffe lån på være å låne små/mindre beløp frå fleire plasser. Du finner alltids nokon som er villig til å låne ut små beløp dersom renteinntekta er høg nok.

I tillegg så vil det være mykje hjelp i å finne ting som du kan sette som sikkerheit, enten ved hjelp av ein kausjonist, eller ved å selge og pantsette det du har av eigendeler.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...