Gå til innhold

Oppgradering av PC


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Trenger litt hjelp av bedrevitere ang oppgradering av pc.

Tenkte jeg skulle oppgradere litt for Rome 2 total war.

 

Mine spec:

Intel® LGA1366 Core™ i7-960
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 6GB
Corsair SSD Force Series™ 3, 60GB
WD Caviar® Green™ 2TB SATA 3.0
XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5
ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366
Sony DVD±RW AD-5280S-0B BLACK/SATA
Corsair Powersupply TX V2 850W

 

 

Jeg kunne tenkt meg å ikke bruke mer enn 4000.-

Men er litt bøyelig når det kommer til budsjettet.

 

Jeg er ganske så grønn når det kommer til oppgradering av pc.

Endret av Martin-S89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, er vel ikke veldig mye du kan få oppgradert her. Mer RAM hadde sikkert vært kjekt, eventuelt et nyere skjermkort som gtx770.

Resten er jo egentlig helt greit.

 

Hvis jeg da kjøper et GTX770, kan jeg da kjøre det grafikkkortet sammen med det jeg har fra før?

 

Prøvde rome 2 i går og det kjørte ikke akkurat veldig bra. Men kan hende at problemet ligger hos utviklerne, da jeg ser at det flere som har det samme problemet som meg.

Lenke til kommentar

Min vurdering er at du har en relativt solid CPU som kan kjøre det meste av spill fremdeles. Om man vurderer en oppgradering opp mot ytelse er oppgradering av grafikkort det enkleste og mest effektive. Da har du GTX770 eller 760 som gode alternativer fra nVidia eller HD 7970 fra AMD. Med AMD's sponsing av spill ved kjøp av deres kort mener jeg at 7970 med tre gratis spill er et kupp. Ytelsesmessig ligger dette rett under GTX770 men sistnevnte er også noen hundrelapper dyrere. Ytelse følger gjerne pris.

 

En annen ting er jo rett og slett å migrere systemet ditt over på en raskere og større SSD, for eksempel en Samsung evo på 256GB. Disse to tingene er det som samlet vil gi mest for pengene spør du meg.

 

Minnet kan du vurdere å oppgradere til 3x 4GB så du kjører 12 til sammen. Men fremdeles er det vel slik at spill ikke får bedre FPS så lenge du har mer enn 4GB. Jeg ville ikke stresset med dette med mindre jeg fikk tak i noe billig fra bruktmarkedet.

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

Ser ut som du har et greit oppsett fra før.

 

Jeg ville byttet prosessorkjøler om du har den originale(Noctua lager gode luftkjølere) og overklokket prosessoren din.

 

Så kan du se om du får tak i et skjermkort til av samme type(sjekk bruktmarkedet på hw.no), du har X58 plattform, så du får X16/X16 i Crossfire.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Da har jeg satt inn alle komponentene i pcen, må si det ble veldig mye bedre.

 

GTX770

Noctua D14

Sandisk Ultra 256gb

 

Ville bare takke alle for god hjelp.

 

Da jeg var helt grønn på hvordan jeg skulle montere mesteparten av det, tok det litt tid i form av Google søking og youtube.

 

Noctua d14 var klart det vanskligste. Fikk litt sjokk da jeg tok den ut av esken og og så at den var MYE større enn den som var der fra før.

 

Eneste problemet jeg fikk med den, var at jeg fikk "CPU fan error", når jeg startet opp, selv om viftene gikk.

 

Det problemet skal jeg sjekke ut av når jeg kommer hjem fra jobb.

 

Er det noen som vet om jeg må sette SSD hardisken til AHCI i BIOS for å få fullt utbytte av den?

 

Bare så det på et forum i går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...