Gå til innhold

Anmeldelse: Total War: Rome II (Windows)


Anbefalte innlegg

Bør ikke spillet revurderes når det bllir fikset. Blir spillet fikset er jo ikke de tekniske probleme lenger sanne.

 

Kommer en ny patch hver fredag fremover som skal fikse det.

 

Men jeg er enig i at jeg ikke liker å være BETAkanin.

 

Om Gamer velger å gjøre en ny anmeldelse når spillet er fikset, så er det greit nok, men ingen spill fortjener det egentlig. Skal man gjøre det med ett spill, så må man egentlig vise samme respekt til andre buggy spill også. Faktum er at spill SKAL VÆRE FERDIG NÅR DE ER LANSERT, med mindre noe annet er spesifisert, og da er det ikke akseptabelt for Rome 2 å bli sluppet i en slik tilstand. Om man skal begynne å anmelde spill igjen etter de har blitt fikset opp, opptil flere år etter lanseringen, så gir man på mange måter grønt lys for at utviklere og utgivere bare kan fortsette denne stygge praksisen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

 

 

Om Gamer velger å gjøre en ny anmeldelse når spillet er fikset, så er det greit nok, men ingen spill fortjener det egentlig. Skal man gjøre det med ett spill, så må man egentlig vise samme respekt til andre buggy spill også. Faktum er at spill SKAL VÆRE FERDIG NÅR DE ER LANSERT, med mindre noe annet er spesifisert, og da er det ikke akseptabelt for Rome 2 å bli sluppet i en slik tilstand. Om man skal begynne å anmelde spill igjen etter de har blitt fikset opp, opptil flere år etter lanseringen, så gir man på mange måter grønt lys for at utviklere og utgivere bare kan fortsette denne stygge praksisen.

 

 

Ja du har rett.

Lenke til kommentar

 

Er enig med den karakteren, men som mange andre her er jeg overasket over at ikke et overdrevent simplifisert HUD trekkes ned på. Personlig like jeg spillet, men det mangler mye som var med i Rome:TW. Jeg går tilbake til Roma Surrectum 2 mens jeg venter på en AI og HUD overhaling, jeg har for øvrig ingen problemer med FPS dropp (kan være siden jeg har AMD HD7950 og som vi alle vet så er neste generasjon konsoller sine APUs basert på samme brikke).

 

Det tok meg litt tid, men etter hvert så likte jeg faktisk den nye HUD'en svært godt. Når du har et stort imperium du skal styre er dette mye mer effektivt enn det gamle. På enkelte punkter kunne de kanskje ha gjort noen forbedringer, men jeg synes faktisk dette var et skritt opp fra gamle Rome: Total War.

Kanskje jeg vil innse det samme etter 30+ timer med spilling (sitter med rundt 12 timer nå). Uansett så føler jeg at Rome 2 har et preg av å være simplifisert fremfor de gamle TW spillene, nå har jeg ikke spilt noen som er nyere enn Medieval 2 da så jeg kan ikke snakke for om denne forandringen kom med Rome 2. Personlig synes jeg at spillet gir meg liten mulighet til å sette opp imperiet og generalene mine akkurat slik jeg vil (det var for øvrig fint å se at man kan velge "traits" for generalene nå da). For meg føles Rome 2 litt ut som Empire Earth 2 sammenlignet med Empire Earth 1 (Ikke så enorme forskjeller som det var mellom disse spillene da), det virker på mange måter overdrevent simpelt sammenlignet med tidligere UI som jeg har brukt i Rome: TW og Medieval 1&2. Det kan være at det er denne retningen folk flest vil ha spillet da.

 

Er for øvrig glad for å se et større kart i denne utgaven av Rome (det går lengre nord og vest enn jeg huker at Rome:TW gikk.

Lenke til kommentar

Noen som kan oppsummere forksjellene fra dette og tidligere TW spill?

 

- større kart?

og?

Sammenlignet med SHogun 2, har jeg latt merke til at man får flere oppdrag til der du begynner, så litt mer å håndtere der. Interfacen lar deg nå bygge bygninger til alle byene i samme storområde, så da slipper du å trykke på hver av dem.

 

Det er forsatt to teknologi tre, en militær basert og en økonomisk basert, men hver av dem har 3 forskjellige retninger man kan ta.

 

Nå ser det ut som happiness gjelder hele storområdet (f.eks hele England), dette kan du påvirke på mange forskjellige måter, kulturelt, økonomisk, antall slaver, hvor mye du skatter landet etc.

 

Når du vandrer rundt kan du velge å gjøre det i en annen stance, du har en hvor du kan ofre halve movement points så du kan fortifisere (fortify) usikker hvilket riktig ord. En som gir deg fordel til ambush, en som gjør at du kan marsjere dobbel så langt, men det påvirker moral og da kan du ikke rekruttere units til den gruppen. Du har også en som gir deg mulighet til å raide områder, men det vil øke unrest.

 

Når du angrioper eller blir angrepet, så kan du bestemme en stance, balansert, aggressive og defansivt. Men jeg tror dette kun påvirker auto resolve.

 

Når du har beseiret fienden, kan du velge å ta dem til fange og jgøre dem til slaver, drepe dem, eller sette dem løs, med alle sine forskjellige konsekvenser.

 

Du kan ikke lenger sender tropper uten generaler, du er også begrenset hvor mange generaler du kan ha. Når din hær oppnår erfaringspoeng, så kan de lære seg taktikker, mange av disse er passive.

 

Du kan nå også kjøpe leiesoldater, disse får du med engang, så de har ingen ventetid. Men de koster betraktelig mer å opprettholde.

 

Er de største forandringene jeg kommer på i farta.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som kan oppsummere forksjellene fra dette og tidligere TW spill?

 

- større kart?

og?

Sammenlignet med SHogun 2, har jeg latt merke til at man får flere oppdrag til der du begynner, så litt mer å håndtere der. Interfacen lar deg nå bygge bygninger til alle byene i samme storområde, så da slipper du å trykke på hver av dem.

 

Det er forsatt to teknologi tre, en militær basert og en økonomisk basert, men hver av dem har 3 forskjellige retninger man kan ta.

 

Nå ser det ut som happiness gjelder hele storområdet (f.eks hele England), dette kan du påvirke på mange forskjellige måter, kulturelt, økonomisk, antall slaver, hvor mye du skatter landet etc.

 

Når du vandrer rundt kan du velge å gjøre det i en annen stance, du har en hvor du kan ofre halve movement points så du kan fortifisere (fortify) usikker hvilket riktig ord. En som gir deg fordel til ambush, en som gjør at du kan marsjere dobbel så langt, men det påvirker moral og da kan du ikke rekruttere units til den gruppen. Du har også en som gir deg mulighet til å raide områder, men det vil øke unrest.

 

Når du angrioper eller blir angrepet, så kan du bestemme en stance, balansert, aggressive og defansivt. Men jeg tror dette kun påvirker auto resolve.

 

Når du har beseiret fienden, kan du velge å ta dem til fange og jgøre dem til slaver, drepe dem, eller sette dem løs, med alle sine forskjellige konsekvenser.

 

Du kan ikke lenger sender tropper uten generaler, du er også begrenset hvor mange generaler du kan ha. Når din hær oppnår erfaringspoeng, så kan de lære seg taktikker, mange av disse er passive.

 

Du kan nå også kjøpe leiesoldater, disse får du med engang, så de har ingen ventetid. Men de koster betraktelig mer å opprettholde.

 

Er de største forandringene jeg kommer på i farta.

dette stemmer vel mer eller mindre, og den delen med å kontrollere storområder fremfor en og en by er svært praktisk (spesielt når man sitter med opp mot 50 byer og mer i imperiet).

 

Når det gjelder det med leiesoldater så var det med i iallefall de 3 første TW spillene på akkurat samme måte (det var for øvrig bare generaler som kunne rekruttere dem men det er irrelevant i Rome 2).

 

Når ble for øvrig Tech tree introdusert? (kommer fra en som bare har spilt de gamle TW titlene før Rome 2)

Lenke til kommentar

6/10?? Wannabe kontroversiell much..

 

Nå er det kommet ganske så klart frem(ikke bare i denne artikkelen) aat spillet lider av en helt absurd mengde ganske så store bugs, et spill som kommer med så mange feil fortjener ikke en god karakter, jeg har større tillit til noen som faktisk gir det en dårlig karakter over noen som gir det en god karakter.

 

Så nei tror nok neppe han prøver å skape noen form for kontrovers men heller gi OSS fakta.

Lenke til kommentar

TW har vel aldri vært kjent for god AI. Alltid like kjipt å knuse en overlegen hær kun fordi de står og ser på bymurene dine...

 

Blir dette bedre? Iom at det har vært samme problem siden shogun, så er det vel optimistisk å tro at AI vil bli patchet.

 

Uansett! At spillet kræsjer bør ikke være avgjørende for karaktersetting av spillet. Fullt mulig det er anmelder som bør skaffe seg nye drivere. Har ikke testet TW selv, men det er usannsynlig at TW plutselig har gått fra å ose av kvalitet i over et tiår til å bli et middelmådig spill til karakter 6 av 10.

Lenke til kommentar

Føler meg delvis mer objektiv som førstegangs spiller av TW Serien. Men herregud for et dårlig spill i 2013. Håper virkelig blodfansen kan se forbi manglene i spillet. For alle andre leveres hovedpunktene i dette spillet bedre gjennom langseringer som Mount&blade, HOMM eller cossacks. Om du stripper hvilken som helst av de for 90% får du Total Crap: ROME 2. Og nei, steam refunder ikke dette heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra og se at anmeldere er veldig strenge til utgivere med score når det kommer til bugs, men dette er første gangen jeg har vært bort i dette og mest sannsynlig siste gangen også.

 

Men når det er sagt så er Rome TW 2 et helt konge spill, singel player så er det mye bedre enn alle andre total war spill med unntak av tre ting som er (1) mangel på familie tre som kunne vært råkult med flere faksjoner i samme nasjon. (2) Teite victory flag mekanikk som fucker AI'en og (3) Veldig lett til og med på very hard. du må spille på legendarisk hvis du vil ha litt motstand, som er ironisk siden shogun 2 var faan meg råvanskelig på hard.

 

Multiplayer så mangler det meta gamen til Shogun 2 men det er allerede masse spillere som gamer og quick match systemet fungerer veldig bra med unntak av at en iblandt havner på motsatt lag enn sinde lag kamerater :/ Og Gauls virker som å være broken med Nobles og oathsworn som swamper alle de kommer over. I gjengjeld så funger ikke onager+phalanx taktikk som er et veldig stort pluss.

 

Jeg elsker Rome TW2 og med ukentlige oppdateringer vil dette spillet bare gå oppover og jeg håper anmeldere revisiter denne tittelen om en halvår.

 

Selv spiller jeg dette nesten hver dag :) World mappet er helt konge og selve slagene er det beste hittil, selv om det går for raskt i svingene som shogun2 også gjorde.

Lenke til kommentar

Spesielt at ingen kommenter hvor faan så kule naval battles har blitt, spesielt combined amphibious assult på store byer. Kudos til CA, det overgikk alle mine forventninger.

Jeg så Prince of Macedon(søk på Youtube hvis du ikke vet hvem det er) spilte en Naval battle. Det så ufattelig kjedelig ut, men det er kanskje bare meg. Naval-delen til Empire var dog ganske grei.

Lenke til kommentar

Jeg så Prince of Macedon(søk på Youtube hvis du ikke vet hvem det er) spilte en Naval battle. Det så ufattelig kjedelig ut, men det er kanskje bare meg. Naval-delen til Empire var dog ganske grei.

 

Naval delen er helt konge og mye bedre inn Empire og Shogun for nå er det faktisk skikkelig med fart på skipene, så ikke noe vent 5min før de er fremme og hvis du posisjonerer skipene når de rammer fiendtlige skip kan de knuse det på et smell, mye mer skills involvert og de ser fantastiske ut.

 

........................

 

Skaff deg skikkelig pc så kan du spille det på ULTRA uten lagg du også ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Naval delen er helt konge og mye bedre inn Empire og Shogun for nå er det faktisk skikkelig med fart på skipene, så ikke noe vent 5min før de er fremme og hvis du posisjonerer skipene når de rammer fiendtlige skip kan de knuse det på et smell, mye mer skills involvert og de ser fantastiske ut.

 

Skaff deg skikkelig pc så kan du spille det på ULTRA uten lagg du også ;)

 

Har skikkelig PC og kan spille på extreme, bare at gameplayen e helt føkka og tilrettelagt for CoD generasjone

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...