Gå til innhold

Spillstøtten kan få kutt med borgerlig regjering (3DS, PS3, PS4, WiiU, Windows, X360, XOne)


Anbefalte innlegg

: stem AP eller SV.

 

Beklager, du fikk meg ikke til å revurdere mitt ståsted gjennom denne "sinte" teksten din ; )

Skal dog nevnes at jeg ikke stemmer FRP, men heller FRP enn SV spør du meg ; )

Så du debatten i går? Makan til slurp som SV kom opp med, hvem tror på henne når hun sier at det skal komme mat på skolen de neste fire årene, når de ikke har klart det på 8 år (Dog sa hun brød og påleg i går, så kraftig tilbake etter løftet om varm mat)

Også kommer hun med utspill som at Zlatan "overlevde" på den svenske skolematen, makan til tullete.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, ikke så sinna nå da Keen.

 

Jeg synes folk skal stemme dit hvor de føler hodet drar de, det dummeste man kan gjøre er å stemme på noe ut av frykt for å blir kalt det ene eller andre av meningsmotstandere. Det er også derfor hva du velger er en hemmelighet du kan holde til deg selv, så slipper du å gjøre deg uvenn med folk som synes litt for sterkt noe annen enn det du gjør ;)

 

Og hvis du skulle falle for fristelsen og stemme SV, sjekk nyhetene for de siste 8 år :p

 

SV har gjort mye bra i regjering. De har for eksempel vært representert av en finansminister som ledet landet gjennom en økonomisk krise som fortsatt har alvorlige konsekvenser for andre land i Europa. De er grunnen til at det ikke blir oljeboring i Lofoten med det første. De har sørget for at Norge trekker sine soldater ut av Afghanistan.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

SV har gjort mye bra i regjering. De har for eksempel vært representert av en finansminister som ledet landet gjennom en økonomisk krise som fortsatt har alvorlige konsekvenser for andre land i Europa.

 

Det er pga av staten er stinn av gryn og DET det er ikke SV sin skyld. Den økonomiske krisen i Europa skyldes jo at det offentlige i enkelte land har tatt på seg altfor mye lån, dette slår jo selvfølgelig ringvirkninger i Europa og spesielt de gjellende landene, men sånn bortsett fra det offentlige går de private nokså bra.

Lenke til kommentar

Det er på tide at man kaller en spade for en spade, og en FRPer for en rasist.

FRP er verken rasister eller høyreradikale, man skal ha et ganske forvridd syn for å mene noe sånt. FRP er kun beviste på hvilken vei samfunnet er i ferd med å ta, og vil bremse utviklingen for å beholde velferdsstaten slik den er og styrke den. Man skal egentlig ha ganske tykke briller hvis man ikke klarer å se at nesten alle piler peker nedover for velferdsstaten vår. Helsekøene øker, veiene blir dårligere, ikke råd til politi i gatene, de gamle får ikke hjelp, pensjonsalderen vil økes, skatter og avgifter økes, hadde ikke vært for at jeg er så trøtt nå kunne jeg bare fortsatt!

Altså jeg sier ikke at dagens rødgrønne regjering er fullstendige håpløse, de har gjort mye bra, men de må begynne å innse hva som er i ferd med å skje. Man er heller ikke rasist for å bremse ned innvandringen!!!

Lenke til kommentar

 

 

hehe, ikke så sinna nå da Keen.

 

Jeg synes folk skal stemme dit hvor de føler hodet drar de, det dummeste man kan gjøre er å stemme på noe ut av frykt for å blir kalt det ene eller andre av meningsmotstandere. Det er også derfor hva du velger er en hemmelighet du kan holde til deg selv, så slipper du å gjøre deg uvenn med folk som synes litt for sterkt noe annen enn det du gjør ;)

 

Og hvis du skulle falle for fristelsen og stemme SV, sjekk nyhetene for de siste 8 år :p

SV har gjort mye bra i regjering. De har for eksempel vært representert av en finansminister som ledet landet gjennom en økonomisk krise som fortsatt har alvorlige konsekvenser for andre land i Europa. De er grunnen til at det ikke blir oljeboring i Lofoten med det første. De har sørget for at Norge trekker sine soldater ut av Afghanistan.

Jeg kommer i fra Vesterålen. Du vet sikkert ikke hvor det er, men det er da naboen til Lofoten.

De fleste unge flytter ikke tilbake dit. Hvorfor spør du?

Fordi det finnes ikke jobber.

Det kan olje/gas boring skaffe derimot, så lenge regjeringen legger opp til det.

Ellers har SV klart å brenne inn disse ufattelig tåpelige "hey girl" reklamene på hjernen min.

 

Stem for det partiet man mener kan bringe Norge inn i en fremtidig verden, ikke det partiet som vil gi noen usle millioner i støtte til ett ræva norsk spill.

Lenke til kommentar

Du linker til en artikkel kategorisert under "Meninger". Det står jo til og med i URLen. Dette er ikke avisas offisielle utsagn, kun artikkelforfatterens.

Om du scroller litt lengre ned på sida finner du raskt en artikkel fra Røe Isaksen. Han er vel neppe særlig venstrevridd? :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

SV har gjort mye bra i regjering. De har for eksempel vært representert av en finansminister som ledet landet gjennom en økonomisk krise som fortsatt har alvorlige konsekvenser for andre land i Europa. De er grunnen til at det ikke blir oljeboring i Lofoten med det første. De har sørget for at Norge trekker sine soldater ut av Afghanistan.

En finansminister (Kristin Halvorsen) uten noen form for økonomisk utdannelse attpåtil. Jeg mistenker heller at det var rådgiverne hennes som hadde den reelle styringen her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man er helt enig med et parti og føler det er riktig å forsvare alt de står for, oppfører man seg mer som en fotballsupporter enn et reflekterende individ. Vi lever forskjellige liv og kjenner skoen trykke på forskjellige måter, da må man stemme ut fra en rekke kriterier og danne seg en idé om hva som er mest hensiktsmessig totalt sett. Det er vel neppe spillutvikling isolert som blir avgjørende for det store flertall, men for noen kan kanskje kulturstøtte være en av flere faktorer som tipper vektskåla i den ene eller andre retningen.

 

Som lokomotivfører bryr jeg meg for eksempel mer om samferdsel enn gjennomsnittspersonen. Følgelig veier den biten tyngre når jeg skal stemme enn den nok gjør for mange andre. Jeg ser hvor svakhetene i jernbanen i Norge ligger, og føler meg relativt sikker på at grunnleggende endringer noen partier ønsker å gjennomføre (og som det er enkelt å "selge" til folket) vil føre til en betydelig svekkelse av tilbudet. Det utelukker alle partiene på den ene siden for meg. For mange andre kommer sikkert dette temaet lenger ned på lista, kanskje såpass langt ned at man ikke engang tar seg bryet med å hente inn informasjon fra andre kilder enn politikerne som prøver å rekruttere deg. Samtidig er det fullstendig uaktuelt for meg å stemme på partier som er ansvarlige for Datalagringsdirektivet, da jeg ser på det som et fullstendig udemokratisk og uakseptabelt direktiv. Da forsvinner landets to største partier som alternativer. Noen kameler må man svelge, men den blir for stor og håret for meg i alle fall. ;)

 

Det finnes selvsagt ikke mange mennesker som passer rett inn i malene til partiene. Forhandler du om din egen lønn og innehar en kompetanse på et smalt fagfelt er det helt sikkert akseptabelt at Venstre vil svekke arbeidsmiljøloven. Hvis du er en industriarbeider med mer generell kompetanse eller jobber i kassa i en butikk kan det være fullstendig krise. De fleste av oss lever nok helt fint uten en norsk spillindustri, men jeg skjønner ikke hvordan det kan være negativt å få formidlet hva de som blir direkte rammet mener om saken.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Som lokomotivfører bryr jeg meg for eksempel mer om samferdsel enn gjennomsnittspersonen.

 

Samtidig er det fullstendig uaktuelt for meg å stemme på partier som er ansvarlige for Datalagringsdirektivet

 

Ser den, og du har nok rett. For min del tenker jeg faktisk mer langsiktig, og stemmer ut fra et vitenskapelig perspektiv, altså hva jeg tror vil fungere, og ikke nødvendigvis den ideologien jeg føler jeg passer best med.

 

Grunnen til dette er at økt suksess for landet vil automatisk dryppe over på alle sektorer, f. eks. har suksess i oljen gått over til resten av landet. Men mer tidsaktuell er nok heller økte unødvendige kostnader, som skaper kunstige poster som kan bli vanskelige å fjerne i langtidsperspektivet.

 

Et eksempel kan være at enkelte ønsker å fjerne mye kulturstøtte som bare treffer et mindretall (museum for mr. X som bare 5 personer i landet kjenner til, eller kunstnerstipend for personer som overhode ikke treffer et behov), eller økt andel asylsøkere med økt feilslått integrering, samt økt utdannelse av personell med ikke-etterspurt arbeidskraft, osv, osv.

 

Summet av dette gjør at selv om en ikke offisielt støtter en sak en bryr seg om, si offentlig transport, så vil en likevel bli truffet mye pga. helhetligheten av politikken. Det er ikke så enkelt som for/imot, selv om det fort kan virke slik i det kortsiktige perspektivet. Hvis alle stemmer ut fra egne behov over samfunnets langsiktige interesse vil vi en likt Sokrates leve i det 4-de verste styresettet.

 

Når det kommer til datalagringsdirektivet er ikke dette jeg kjenner så mye til, eller bryr meg om. Når det er sagt er slike ting "prinsippsaker" enkeltindivider skal få lov til å bry seg om. Når det er sagt antar jeg det ligger mer følelser enn rasjonalitet bak et slikt standpunkt når DLD i praksis, hvertfall per i dag, kun brukes i ekstreme straffesaker med alvorlige mistanker. Igjen, jeg kan lite om saken, men akkurat de tingene der vil ikke ha noe å si for deg i årene fremover med mindre det utvikles videre. En må kalle en spade for en spade, og ikke en gravemaskin, ei heller en teskje. ;-)

Lenke til kommentar

Nå er det gjort flere politiske undersøkelser blant medieselskap. Og ja, journalistene er i overvekt på venstrsiden, selgerne på høyresiden. (Nå gjelder det neppe ønomi journalister o.k.) Ikke noe sjokk der.

Og jeg stemmer borgerlig, iallefall nå.

Min grunn for dette er svært enkel. Vi har ikke råd til å fortsette å bygge opp offentlig sektor og byråkrati med tilhørende pensjonsforpliktelser (30 års opptjening!). Velferdsstaten og byråkratiet finansieres av den private sektor. Børen blir for tung å bære.

Jeg klarer ikke å se at konfliktskye Jens klarer å ta de nødvendige tiltak her.

 

Men jeg er glad for at vi stemmer forskjellig, fordi det er mange ting i AP og SV jeg liker, og derfor vil jeg ha en sterk opposisjon.

Lenke til kommentar

Syns det er god vekst i spillindustrien i norge, og mye takket være støtte. Tidligare har det liksom bare vert Funcom, som har kjørt på med sitt, og ellers de som lager "barnehagespill". Det har ikke vert så mange som har startet opp. I det siste er det stor vekst på indie-fronten, noe som kan utvikle seg til å bli noe stort om noen år. Blir så provosert når jeg ser folk syte og klage "Har ikke troen på norske spill". Tror dere eksemeplvis DICE plutselig var hundrevis av ansatte og lagde Battlefield serien? Nei! Anbefaler folk å se litt på Codename Eagle, som var forgjengeren til Battlefield serien, og DICE sin egen historie. Viser jo bare at det spillet folk kjenner i dag ble i grunnen utviklet av et relativt lite studio som ingen kjente til. Fra å lage Pinball til Battlefield... det tar altså mange år! Det var jo ikke engang de selv som kom med grunnformulaen til suksess-spillene, det var Refraction Games (Codename Eagle). Alle starter jo en plass, og det er jo nettop derfor støtten til indie studioene er bra å ha. Dyktige folk blir gjerne i Norge istedenfor å flytte til utlandet og lage spill for andre. Jeg er selv skyldig i å ikke lage gode spill for Norge, da jeg er i utlandet og animerer for spillstudioer der. Gledar meg til den dagen det er gode og stabile spillselskaper i Norge, på lik linje med vår nabo, Sverige.

 

Godt at Gamer tar dette opp. Det er jo en sak som en stort sett ikke kan se på TV eller høre på radio. Om man tolker det som godt eller dårlig er opp til hver enkelt person. Jeg holder meg utenfor politikkdiskusjonen da det er håpløst emne å diskutere uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regjeringen vil øke støtten til norske spill, mens FRP vil kutte kraftig.

 

Les hele saken

Tendensiøs overskrift og underoverskrift.

1. Dagens kulturmidler fordeles utrolig skjevt dersom man tar ser støtteordningene til ulike bransjer opp mot markedet. Regjeringen vil ikke endre denne fordelingen, og vil således ikke gi spillbransjen proposjonalt mer støtte - kun gi brødsmuler til spill når musikk og film får hundretalls av millioner.

2. Overskriften tar utgangspunkt i at FrP vil ta del i en borgerlig regjering, at de vil få gjennomslag for sin kulturpolitikk OG at spill vil bli prioritert i kuttene de får gjennomslag for. Jeg syntes FrP selv svarer godt på hvorfor dette ikke vil skje: "– Det spørs. Vi skal jo inn i forhandlinger hvis det blir et borgerlig samarbeid. Dette er jo ikke noe absolutt for Fremskrittspartiet, men at vi kommer til å prøve å være med å påvirke kulturpolitikken også på det området mot høyre er det ingen tvil om, forteller Thompson til VGTV." Kanskje man skulle hørt med et av de andre borgerlige partiene (H. V, KrF) om de er enige med FrP på dette punktet?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal våre skattepenger gå til å holde noe i live som ikke kan puste uten kunstig hjelp?

 

Statsstøtte til spill, film, musikk, presse, kunst og religiøse organisasjoner bør kuttes til null. Pluss en hel mengde annet også. Bøndene bør få kraftige kutt og en nedtrappingsplan over noen år til de har null statsstøtte de også. Sløseriet må stoppes!

Lenke til kommentar

Syns det er god vekst i spillindustrien i norge, og mye takket være støtte. Tidligare har det liksom bare vert Funcom, (...)Tror dere eksemeplvis DICE plutselig var hundrevis av ansatte og lagde Battlefield serien? (...)

 

Hva tror du er grunnen til at DICE fortsatte å utvide studio i Sverige(ja de har ett kontor i LA men hovedutviklingen er i Sverige), mens Funcom flytter alt utenlands(i 2012 var de nede i bare 35 personer igjen i oslo).

 

Kulturkronene gjør ingenting for å holde spillutviklingsjobber i Norge.

 

Det eneste kulturstøtten kan gjøre er å hjelpe firmaer til å vokse store nok til at de må flytte ut.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal våre skattepenger gå til å holde noe i live som ikke kan puste uten kunstig hjelp?

 

Svaret på det er selvfølgelig at mange anser at en del ting har en verdi som ikke nødvendigvis er identisk med kommersiell verdi. En del av oss mener det er riktig og fornuftig at det produseres (bred) kultur i Norge, selv om ikke alt går i overskudd. I en del tilfeller er kanskje det smale vel så viktig som det brede og kommersielle. Det betyr ikke nødvendigvis at ordningen er perfekt. Jeg mener for eksempel det hadde vært et rimelig krav at kultur som skapes ved hjelp av statsstøtte blir fritt tilgjengelig for de norske skattebetalerne etter en viss periode (3 år? 5 år?).

Lenke til kommentar

Er i utgangspunktet ikke for subsidiering, ei heller kan jeg se for meg produksjon av tv-spill som et mulig komparativt fortrinn. Sats heller på mer kapitalkrevende (istedenfor arbeidskrevende) produksjon for å maksimere verdiskapningen.

 

Kunne vært enig med kulturargumentet hvis spillene var på norsk eller spilte på norske tema. Hvis de er på engelsk kan vi likegodt importere.

Endret av HeatedCoffee
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...