Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er nysjerrig på om dere har ideer på et spill. Altså om det skal være action eller fps spill. Romspill, open-world. Minecraft innspirert. Historie og kanskje hva slaks graffik. Diskuter om kule ideer. Kanskje noen lager et spill av de ideene.

Endret av Salla100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en drøm om å lage serier av dataspill. Drømmen starter med at jeg lager et suksessfullt spill om uteliggernes hverdag, satt litt på spissen. Basically må du skaffe penger på mange mulige måter for å få ned desperasjonsnivået ditt. Forskjellige karakterer har forskjellige spesialevner, slik som å få folk til å synes extra synd på deg mens du tigger, og forskjellige mål, slik som penger for å fø en ulovlig innvandrerfamilie eller kjøpe dop eller alkohol eller lignende. De har også hver sin historie som jeg planer at skal krysse hverandre til en episk ending

Lenke til kommentar

Jeg har en drøm om å lage serier av dataspill. Drømmen starter med at jeg lager et suksessfullt spill om uteliggernes hverdag, satt litt på spissen. Basically må du skaffe penger på mange mulige måter for å få ned desperasjonsnivået ditt. Forskjellige karakterer har forskjellige spesialevner, slik som å få folk til å synes extra synd på deg mens du tigger, og forskjellige mål, slik som penger for å fø en ulovlig innvandrerfamilie eller kjøpe dop eller alkohol eller lignende. De har også hver sin historie som jeg planer at skal krysse hverandre til en episk ending

Hørtes faktisk veldig bra ut. Måtte vært noe i lignende stil som Papers, Please.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg vil se en samfunnsbygger (tenk Civilization) som starter med en liten gruppe settlere, hvor det er fokus på individer i stedet for bygninger. Hver innbygger er en egen person, med attributter og personlighet, og samfunnet utvikles gjennom at spilleren plasserer personer i forskjellige posisjoner i samfunnet.

 

I starten vil det være snakk om å sette en person til høvding, andre til jegere. Etterhvert som samfunnet utvikler seg vil man plassere medisinmenn, herbalister, jordbrukere, osv osv. Samfunnet skulle styrt seg selv om spilleren ikke gjorde noe, men spilleren skulle hatt mulighet til å detaljstyre ned på ganske så mikronivå.

Kloke folk som jegere ville ha bidratt til å utvikle jegerteknologi (feller, nye jaktvåpen, kallesignal..), kloke jordbrukere ville ha utviklet jordbruket. Hvis ressursene var knappe og tid og overskudd til tenking og grubling var knapp, ville utviklingen gått treigt.

Og barn skulle arvet egenskaper av foreldre. Evolusjon baby.

Jess. Det hadde vært snacks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...