Gå til innhold

Månedens anbefalte mobilspill (Android, iPad, iPhone, WPhone)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fantastisk! Masse spill til wp8. Er klar over at de fleste spill kommer til Android og iOS, men det må da være ett spill dere kan ta med til Wp8?

Det finnes en hel masse spill til WP, gode spill faktisk. Lurer på om dem finner spill på iOS, og sjekker om de finnes på Android også. Og til nød WP8.

 

Så da tar jeg på meg å anbefale et tilsvarende antall spill til WP. Dette er de første 10 jeg kommer på i farten.

 

1: Halo: Spartan Assult

Satt i Halo universet er dette en fantastisk fugleperspektiv shooter.

2: geoDefense

Mitt favoritt tower defense spill, jeg innså det bare uke før jeg hadde spilt et par tre brett. Oppfølgeren geoDefense Swarm er også god, men når ikke helt opp på samme nivå.

3: Enigmo

Underholdende 3d puzzle (i fravær av å komme på et bedre norsk ord på denne tiden av døynet) som ganske enkelt, men til tider vanskelig går ut på å lede dråper med forskjellig væske fra a til b ved å plassere forskjellige typer objekter.

4: Lunar X

Konstruer et landingsfartøy del for del, monter motorer og sett opp kontrollere. Klarer du å føre skipet trygt til romhavnen? Finn nye deler etter hvert.

5: Voyager

Som privat alternativ til NASA er det din oppgave å skye sonden Voyager opp i riktig bane.

6: Skulls of the Shogun

Multiplattform (W8, RT, 360, WP8). Tur basert strategi med en humoristisk vri.

7: Robotek

Litt usikker på hvilken kategori jeg skal sette denne i, men robotene har tatt over verden og du skal ta den tilbake. Denne er gull for den som like enarmet bandit, og my en del humoristiske beskrivelser av verdens soner.

8: Ragdoll Run

Må vel nevne et løpe spill, og dette er en søt variant.

9: Doodle God/Devil

Puzzle der du med noen få grunnstoffer skal mikse nye sammensetninger, for så å finne fler, og fler, og fler. Finner du alle?

10: Murrors Edge

For de som liker 1. person spillet til PC/360 er dette sidescrollende løpespillet verdt en titt. Men det kunne vært litt lenger.

 

Forøvrig finnes Dots til WP i form av Dots and Loops

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

fantastisk! Masse spill til wp8. Er klar over at de fleste spill kommer til Android og iOS, men det må da være ett spill dere kan ta med til Wp8?

 

Hei

 

Som nevnt i artikkelen så var det en meget treg måned til WP8. Målet mitt er å dekke alle tre plattformene, og kommer det spill som er gode, så kan du være sikker på at de blir tatt med i månedsoppsummeringen.

 

Det er dessverre sånn at Android og iOS er veldig mye større enn WP8, både i mengde spill som finnes og som kommer på daglig basis. Derfor er det godt nytt at en såpass anerkjent utvikler som Gameloft vil satse også på WP8.

 

Følg med neste måned, da håper jeg det er spill med til alle tre plattformene!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...