Gå til innhold

[Løst] Må jeg kjøpe ny prosessor?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

For ca. 2 år siden kjøpte jeg meg en grei gaming pc til 6k. Første gang når jeg skulle starte et spill, ble jeg helt forvirret. Den bråket som bare det! Jeg har blitt fortalt at prosessoren jeg har, bråker veldig, og at det ikke var noe galt med PC'n min. Så det jeg lurer på, er det prosessoren min som bare er sånn? Prosessoren jeg har er AMD phenom xII 975 3.6 (Elns) GHz

 

Og vis det er det, hvilken prosessor burde jeg kjøpe?

 

Mvh,

Balder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i såfall kjøleviften til prosessoren som bråker, ikke selve prosessoren. Løsningen er å kjøpe en annen kjøler som passer til CPU-socket på ditt hovedkort :)

 

Forutsetningen er jo selvfølgelig at du ikke trenger oppgradere noe annet og kan spille de spillene du liker. Prisjakt.no viser deg en oversikt for ditt hovedkort. Velg gjerne NH-D14 eller 212 evo, begge kjøler med lavt støynivå. Om du har høye minnebrikker vil førstnevnte gi problemer i forhold til plass, Hyper 212 evo er noe mer sikker i såfall.

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

Det er i såfall kjøleviften til prosessoren som bråker, ikke selve prosessoren. Løsningen er å kjøpe en annen kjøler som passer til CPU-socket på ditt hovedkort :)

Tusen takk for ditt svar! :)

 

Siden jeg er kun 13 år, og ikke har peiling på data komponenter. Hadde du orket å sende meg en link til en finfin kjølevifter til grei pris? og muligens en tutorial hvordan man setter det opp? Trenger ikke gjøre det, vis det blir for mye stress.

Lenke til kommentar

Og kjøp en skikkelig en, du må opp i 500-1000kr for å få en kjøler som ikke bråker og kjøler skikkelig.

 

Det testes stadig tredjeparts kjølere så finn en som har fått gode testscores.

 

I denne prisranger så finner du også vannkjølingskit som er bra.

Vis det finnes en til 600-650, ville jeg være veldig takknemlig. Fordi jeg får snart 700kr.

Lenke til kommentar

Det er i såfall kjøleviften til prosessoren som bråker, ikke selve prosessoren. Løsningen er å kjøpe en annen kjøler som passer til CPU-socket på ditt hovedkort :)

 

Forutsetningen er jo selvfølgelig at du ikke trenger oppgradere noe annet og kan spille de spillene du liker. Prisjakt.no viser deg en oversikt for ditt hovedkort. Velg gjerne NH-D14 eller 212 evo, begge kjøler med lavt støynivå. Om du har høye minnebrikker vil førstnevnte gi problemer i forhold til plass, Hyper 212 evo er noe mer sikker i såfall.

Den 212 evo er jo veldig billig. Jeg kjøper den as :D

Lenke til kommentar

Aha, da blir det litt klarere for meg, takk. Jeg skal prøve å finne en, så må jeg spørre om den funker. Fyfan, jeg er så confused hahah

 

Er am3+ det samme som am3? :S

Fordi jeg finner ikke no som ikke er ''AM2+

AM2/AM3Av
AM3+''

Endret av ReZaptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...