Gå til innhold

Iransk League of Legends-turnering bannlyser kvinnelige<br />helter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HAHAHA noe så utrolig dumt. vis du spør meg så får Riot lage en sånn derre Burka Skin da til alle female champs i spillet og gi dem gratis ut. ellers så bare boikott hele skiten... synd at stuck up gamle slave-eiere skal ledet ett land ned i dritten og finne på noe sånnt her:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er folk virkelig så trangsynte? Ja, snakker om dere her i tråden. Iran har helt andre skikker enn her i vesten, så det er klart man må respektere det. Man trenger ikke dermed å faktisk like det. Iran er ikke akkurat det beste stedet å bo for kvinnfolk, men det jobbes hardt for å forbedre levestandarden der. Men når det gjelder LoL burde man være glad for at de faktisk har en turnering der. Det er et stort fremskritt i forhold til for bare noen år siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er folk virkelig så trangsynte? Ja, snakker om dere her i tråden. Iran har helt andre skikker enn her i vesten, så det er klart man må respektere det. Man trenger ikke dermed å faktisk like det. Iran er ikke akkurat det beste stedet å bo for kvinnfolk, men det jobbes hardt for å forbedre levestandarden der. Men når det gjelder LoL burde man være glad for at de faktisk har en turnering der. Det er et stort fremskritt i forhold til for bare noen år siden.

 

Med tanke på at den større diskrimeneringen er eit meir moderne fenomen så nekter eg å respektere det

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk her i vesten er ikke fasit på hvordan folk skal leve. Er det virkelig så forbannet vanskelig å forstå?

 

Har repsekt for at folk kan leve anderledes. Men eg nekter å respektere at dette skal gå inn på temaer som menneskelig undertrykking og diskriminering så grov at det kan minnest om apartheid.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hva med Tyskland, som krever at enkelte spill blir sensurerte? Det er akkurat det samme, men det gir folk blaffen i. Jeg ser ærlig talt ikke forskjellen?

 

Dette er sensur basert på eit forsøk på å forhindre innflytelse (ikkje bra) eller å verna folk frå ting som dei meiner ikkje er bra for dei (heller ikkje bra, men er ein god tanke). Heile bakgrunnen av kvifor det blir gjort er stor. Men Tyskland verken sensurer for å undertrykke eller misshandle mennesker. Dei har hatt sine synder, men dei er bak oss. I mostsettning til å henge seg igjenn i ein tusen år gammel tradisjon så utvannet at det omtrent er som å prøve å sake ein kopp med blandingssaft tømt ut i andre enden av ein fjord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med Tyskland, som krever at enkelte spill blir sensurerte? Det er akkurat det samme, men det gir folk blaffen i. Jeg ser ærlig talt ikke forskjellen?

 

Det er en ganske vesentlig forskjell på å sensurere på grunn av kjønn og på grunn av blodsprut. Dersom mannlige karakterer kan reke rundt i trusa Conan-style, mens de kvinnelige må sensureres om de har synlige ankler, har vi et alvorlig likestilllingsproblem.

 

Når det er sagt er jo halvnakne damer i fantasy-spill en småproblematisk greie uansett. At de eksisterer er helt greit, men at de dominerer, er en annen sak. Dersom det samme utstyret vises som platerustning på en mannlig karakter, og bikini eller magetopp på en kvinnelig, er dette ganske uheldig.

Lenke til kommentar

Er det nå så stor forskjell på å sensurere pga blod og å sensurere pga kjønn? Er det overhodet noen av dere som har tenkt på hvorfor Iran sensurerer sånt snusk? Jeg er selvsagt enig i at undertrykking av folk er helt galt, men samtidig mener jeg utviklingen her i vesten har gått alt for langt i feil retning. Det er slettes ikke mye bedre her. Vi har bare gått i motsatt retning av Iran, der "alt er lov". Vi kan knapt slå på TVen uten at vi blir bombardert med sex og lettkledde folk, og folk kler seg helt latterlig til tider her. Når du ser jenter ned i tolv, trettenårsalderen stå utendørs i ti minus med bar mage er det noe som er latterlig feil et sted. Personlig mener jeg vi burde ha en mellomting av vesten og f.eks Iran. Vi burde være like "frittgående" som vi er, men samtidig sensurere svært mye mer enn vi gjør. Full frihet fører bare til kaos.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det nå så stor forskjell på å sensurere pga blod og å sensurere pga kjønn? Er det overhodet noen av dere som har tenkt på hvorfor Iran sensurerer sånt snusk? Jeg er selvsagt enig i at undertrykking av folk er helt galt, men samtidig mener jeg utviklingen her i vesten har gått alt for langt i feil retning. Det er slettes ikke mye bedre her. Vi har bare gått i motsatt retning av Iran, der "alt er lov". Vi kan knapt slå på TVen uten at vi blir bombardert med sex og lettkledde folk, og folk kler seg helt latterlig til tider her. Når du ser jenter ned i tolv, trettenårsalderen stå utendørs i ti minus med bar mage er det noe som er latterlig feil et sted. Personlig mener jeg vi burde ha en mellomting av vesten og f.eks Iran. Vi burde være like "frittgående" som vi er, men samtidig sensurere svært mye mer enn vi gjør. Full frihet fører bare til kaos.

 

Om dei vil kan dei godt sensurere snusk. Men meiner du virkelig at eit ansikt er ein seksuell framvisning av ein kropp og bør gjemmest vekk? Bør ein også få lov til å misshandle disse menneskene fordi deler av dem skal sensurerest? Klart bør ting sensurerest, men det er forskjell på kva som kan kategoriserest som sensur og undertrykking/vold og krenkelse på menneskerettigheter.

Lenke til kommentar

Er det nå så stor forskjell på å sensurere pga blod og å sensurere pga kjønn? Er det overhodet noen av dere som har tenkt på hvorfor Iran sensurerer sånt snusk? Jeg er selvsagt enig i at undertrykking av folk er helt galt, men samtidig mener jeg utviklingen her i vesten har gått alt for langt i feil retning. Det er slettes ikke mye bedre her. Vi har bare gått i motsatt retning av Iran, der "alt er lov". Vi kan knapt slå på TVen uten at vi blir bombardert med sex og lettkledde folk, og folk kler seg helt latterlig til tider her. Når du ser jenter ned i tolv, trettenårsalderen stå utendørs i ti minus med bar mage er det noe som er latterlig feil et sted. Personlig mener jeg vi burde ha en mellomting av vesten og f.eks Iran. Vi burde være like "frittgående" som vi er, men samtidig sensurere svært mye mer enn vi gjør. Full frihet fører bare til kaos.

 

Jeg skrev kjønn, ikke nakenhet. Det er noe ganske annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...