Gå til innhold

Neste Batman er Ben Affleck... seriøst...


Lykketrolling

Anbefalte innlegg

Det har lenge vært kjent at oppfølgeren til Man of Steel vil være Superman vs Batman (eller Batman vs Superman, men det er tvilsomt), og Henry Cavill vil fortsatt være Superman. Men nå da de trenger en ny Batman, hvem har de valgt? Noen som passer inn i rollen? Noen de tror gjør en bra jobb? En bra skuespiller?

 

Nei. De valgte Ben Affleck. WTF? Ben Affleck? Da jeg først hørte det trodde jeg de køddet, men alt tyder på at de faktisk er seriøse. Ben Affleck som jævla Batman? Ikke faen. Andre folk har gjort en overraskende bra jobb, som Jim Carrey som Riddler i Batman Forever og Heath Ledger som Joker i Dark Knight. Men Ben Affleck? Han er ikke Batman-materiale, og han har faktisk vært superhelt før i Daredevil. Problemet var at han feilet fullstendig i den rollen, så hvordan skal han klare å være Batman nå? Og mot Henry Cavill som Superman? For ikke å snakke om at Superman vs Batman er en åpenbar første film i rekken mot det som kommer til å bli Justice League. Fuck sake... om noen trenger meg ligger jeg i fosterstilling i hjørnet og gråter stille.

 

http://www.ign.com/articles/2013/08/23/ben-affleck-to-play-batman-in-man-of-steel-sequel

Endret av Lykketrolling
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne filmen hadde ikke blitt bra uansett hvilken skuespille de hadde valgt, så jeg ser ikke helt problemet. I stedenfor en pissdårlig film med Hugh Jackman, Josh Holloway, Wesley Snipes, Sarah Jessica Parker, Matt Bomer, Anson Mount, Luke Evans, Richard Armitage eller Elvis som Batman får man en pissdårlig film med Ben Affleck som Batman. Whatever.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne filmen hadde ikke blitt bra uansett hvilken skuespille de hadde valgt, så jeg ser ikke helt problemet. I stedenfor en pissdårlig film med Hugh Jackman, Josh Holloway, Wesley Snipes, Sarah Jessica Parker, Matt Bomer, Anson Mount, Luke Evans, Richard Armitage eller Elvis som Batman får man en pissdårlig film med Ben Affleck som Batman. Whatever.

Ok.

 

For meg som er interessert i filmen ble jeg veldig overrasket, men etter at det har synket litt inn virker det ikke så dumt. Lurer bare på om han greier den litt mørke siden av Batman.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forsåvidt enig, men på den annen side var det nok omtrent dette folk tenkte da Heath Ledger fikk Joker-rollen også, og vi vet jo hvordan det gikk.

 

Problemet er at Heath Ledger hadde aldri prøvd seg som actionhelt før, så ingen ante hvordan han ville takle å være Joker. Ben Affleck har derimot vært Daredevil allerede, og det gikk til helvete, for å si det mildt. Hvorfor skal han gjøre en bedre jobb som Batman?

 

Tenk også på Val Kilmer og George Clooney som Batmanl, Arnold Schwarzenegger som Mr. Freeze, Uma Thurman som Poison Ivy og så videre. Vi har hatt mange "Ben Affleck som Batman" folk opp gjennom årene der ingen trodde det ville gå, og det viste seg at vi hadde rett hele tiden. Det funket ikke. Så hvorfor skal Ben Affleck fungere som Batman nå?

Lenke til kommentar

Det var ikke bare han som feilet i Daredevil. Alt feila i Daredevil. Og det er den eneste sånne rollen man har sett han i, så det er vel litt tidlig å dømme han på akkurat det, eller? En rolle hvor absolutt alt var feil? Og du må ikke glemme at Mark Steven Johnson også hadde mye å si for skuespill i filmen. Tross alt han som "styrte" de. Så med en annen, og bedre regissør, kan det jo fort se annerledes ut.

Endret av Cutman
Lenke til kommentar

 

Problemet er at Heath Ledger hadde aldri prøvd seg som actionhelt før, så ingen ante hvordan han ville takle å være Joker. Ben Affleck har derimot vært Daredevil allerede, og det gikk til helvete, for å si det mildt. Hvorfor skal han gjøre en bedre jobb som Batman?

 

Tenk også på Val Kilmer og George Clooney som Batmanl, Arnold Schwarzenegger som Mr. Freeze, Uma Thurman som Poison Ivy og så videre. Vi har hatt mange "Ben Affleck som Batman" folk opp gjennom årene der ingen trodde det ville gå, og det viste seg at vi hadde rett hele tiden. Det funket ikke. Så hvorfor skal Ben Affleck fungere som Batman nå?

Det er alltid flere ting som gjør at noe går galt. Kanskje produksjonsapparatet kan se hva som ikke funket i Daredevil og skrive en rolle som passer Affleck bedre? Kanskje regissør og skuespiller jobber bedre sammen? Nei, jeg er som sagt forsåvidt enig i at Ben Affleck er en pudding, og det er andre jeg heller skulle sett i rollen, men han er ikke ute av stand, under de rette forholdene, til å gjøre en brukbar Batman. At alle er så skeptiske gjør dem nok ekstra motivert.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det er mange grunner til hvorfor Daredevil feilet, men det endrer ikke at Ben Affleck slettes ikke passer inn i rollen. Enkelte folk passer ikke til enkelte roller. Så enkelt er det. Ta for eksempel Tobey McGuire. Han var en helt grei Spider-man, men ville han ha passet som Wolverine? Tvilsomt. Hugh Jackman ville heller ikke ha passet som en eldre Spider-man.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du har sett "The Town" så skal du faen meg ikke tvile på Ben affleck som skuespiller. Men som batman, det blir såklart helt feil. Kan hende han greier og snu det, vi får vente å se. Men skjønner ikke hvorfor dem velger han, håper nå dem hadde andre kandidater før han som da evt sa nei.

 

Og Heath Ledger gjorde så å si hele Batman: The dark knight, til en utrolig bra film som faktisk er verdt å se. Uten han hadde den filmen mest sannsynlig gått i underskudd.

Lenke til kommentar

Det er mange grunner til hvorfor Daredevil feilet, men det endrer ikke at Ben Affleck slettes ikke passer inn i rollen. Enkelte folk passer ikke til enkelte roller. Så enkelt er det. Ta for eksempel Tobey McGuire. Han var en helt grei Spider-man, men ville han ha passet som Wolverine? Tvilsomt. Hugh Jackman ville heller ikke ha passet som en eldre Spider-man.

Nei, du vet det vel, du.

Det er ofte jeg går til en film og tviler sterkt på om en kjent skuespiller vil kle rollen han er satt til å spille, for bare etter noen minutter å være helt oppslukt. Batman er ingen satt størrelse, og det er ikke Ben Affleck heller. Det skal ikke mange filmatiske grep til for å få alle til å kjøpe Affleck-Batman. Spørsmålet er hvilke, men det er det vi får håpe Snyder & co. finner ut av.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...