Gå til innhold

Gaming skjerm -120hz - full hd


spot_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du mener resten er akkurat det samme? For det tviler jeg neste litt på. Ingen andre som har flere innspill.

ASUS har displayport, BenQ har ikke det.

ASUS er det naturlige valget om du ønsker en skjerm som skal kunne brukes med skjermkort fra 2015 og utover.

 

BenQ har også en modell med displayport i form av XL2420T, men denne skjermen har touchknapper og jeg vil derfor ikke anbefale den.

Lenke til kommentar

ASUS har displayport, BenQ har ikke det.

ASUS er det naturlige valget om du ønsker en skjerm som skal kunne brukes med skjermkort fra 2015 og utover.

 

BenQ har også en modell med displayport i form av XL2420T, men denne skjermen har touchknapper og jeg vil derfor ikke anbefale den.

Takk =)

Lenke til kommentar

Jeg for min del har brukt BenQ-skjermen i ca. et halvt års tid nå og er veldig fornøyd :) fargene er mildt sagt forferdelig sånn som skjermen kommer, men hvis man bruker noen minutter i innstillingene er det ikke så veldig vanskelig å fikse. Jeg har ikke prøvd ASUS sin, men de går jo for å være av de bedre på skjermer. Jeg tror nok du kommer til å bli fornøyd uansett hvilken av de du tar. 120 hz er veldig kult!

Lenke til kommentar

Bare for å gi en kilde på at DVI skal ut innen 2015:

http://www.techworld.com.au/article/412885/vga_dvi_display_interfaces_bow_five_years/

 

Nå kan det hende at Nvidia kommer til å tviholde på DVI en generasjon lengre, ettersom de generelt er tregere til å ta i bruk og støtte nyere teknologier enn AMD og Intel, men det er likevel en dum idé å kjøpe en dyr skjerm uten displayport i dag.

Lenke til kommentar

XL2411T skal være hakket bedre enn Asus-skjermen i opplevd bildekvalitet i spill, pga features som BlackEqualizer. Har XL2411T selv, og kan skrive under på at det er uvurderlig når man først er blitt forvent.

 

Med begge skjermene optimalt stilt inn, skal XL2411T også være bedre til vanlig skrivebordsbruk. Jeg sto mellom disse skjermene tidligere i år, men valgte BenQ etter å ha lest øyet stort og vått på masse tester og forumtråder.

 

Ang. mangel på DisplayPort er det litt synd men ingen krise. Worst-case scenario; hvis du kjøper det siste skjermkortet på markedet med DVI i 2015/2016, så vil det være utdatert tidligst i 2017/2018. Da er skjermen ca 4-5år, og slettes ikke ny og fancy lengre. Da kan man enten kjøpe ny skjerm, eller aktivt dp->dvi adapter.

Endret av Apoc_
Lenke til kommentar

Worst-case scenario; hvis du kjøper det siste skjermkortet på markedet med DVI i 2015/2016, så vil det være utdatert tidligst i 2017/2018. Da er skjermen ca 4-5år, og slettes ikke ny og fancy lengre. Da kan man enten kjøpe ny skjerm, eller aktivt dp->dvi adapter.

Worst-case scenario: Skjermkort i 2014 kommer ikke med DVI-porter på annet enn low-end-kort tilsvarende GT 630. Da er skjermen 1-2 år, og fortsatt rimelig ny.

Aktive dp-DVI-adaptere har tidligere hatt problemer med å få 1920x1080@120Hz til å fungere, men det er kanskje mulig å få tak adaptere som klarer det nå?

Lenke til kommentar

Worst-case scenario: Skjermkort i 2014 kommer ikke med DVI-porter på annet enn low-end-kort tilsvarende GT 630. Da er skjermen 1-2 år, og fortsatt rimelig ny.

Aktive dp-DVI-adaptere har tidligere hatt problemer med å få 1920x1080@120Hz til å fungere, men det er kanskje mulig å få tak adaptere som klarer det nå?

 

Det er jo å strekke det litt langt, men hvem vet. XL2411T er fremdeles den beste value for money fps-spill skjermen på markedet i dag. Hvis man ikke kjøper den fordi DVI er på tur ut, blir det nesten det samme som å utsette kjøp av nye pc-komponenter fordi det er en ny generasjon rett rundt hjørnet - blir aldri nye deler av slikt. Mitt motto er å kjøpe det beste på markedet når behovet/ønsket og pengboka tilsier det.

 

Vet ikke om noen dvi-dp adapter som fungerer i 120hz, men det finns forhåpentligvis i 2015 :)

Endret av Apoc_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...