Gå til innhold

Hvorfor jeg synes det er lett å anbefale Disney Infinity på det varmeste


Anbefalte innlegg

Hvem er det som kommer løpende inn i butikken med en fantastisk iver med mor på slep for å se på Infinity-figurer? Barn, barn og barn. Nevøen min på fire gleder seg enormt, for han har nå spart opp nok tl å kjøppe seg startsettet. Jeg har sett gameplayet og slikt, og jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan dette skal være noe i nærheten av morsomt for voksne.

Det hele minner meg om da jeg var liten, og hele tiden brukte alle ukepenga mine på lommemonsterkort. Jeg fikk fra tid til annen høre fra både mor, far og søsken at jeg sølte vekk pengene mine, men dette ignorerte jeg, fordi jeg var så fanget i universet de hadde skapt. Skylanders og Infinity er for all ikke bare pappkort med fantasifigurer, men det er like fullt samme måte å drive butikk på. Det er smart, og det er artig for ungene. Ikke misforstå, jeg dømmer dere ikke og prøver heller ikke å angripe dere på noen som helst måte. Jeg ble bare litt overrasket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg ikke skjønner er hvorfor alle motstanderne av Infinity og Skylanders absolutt skal ha alle figurene. Har det i det hele tatt noe å si hvor mange ganger jeg fremhever at det slettes ikke er nødvendig? Vi voksne kan lett styre oss. At barn ikke klarer det er ikke spillets feil. Hva med de kortene du samlet på? Hvorfor er det noe annerledes enn dette? Hva med Pokemon, der figurene solgte (selges?) i pokeballer du ikke får åpne før etter at du har betalt dem? Det er det ingen som reagerer på lengre. Jeg klarer rett og slett ikke se hva problemet her er. Ja, figurene er i dyreste laget, men det er ingen som tvinger noen som helst til å kjøpe dem. Har poden råd til dem selv vil han kjøpe dem selv. Har han ikke råd til dem er det bare å si nei. Det har fungert i alle år siden steinaldren, og det fungerer nå også.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Husker jeg brukte å samle på pokemon kort og dracco heads når jeg var liten, det var det store da, jeg kommer sikkert selv om jeg er 21 år gammel kjøpe disney infinitive og noen figurer:)

Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er hvorfor alle motstanderne av Infinity og Skylanders absolutt skal ha alle figurene. Har det i det hele tatt noe å si hvor mange ganger jeg fremhever at det slettes ikke er nødvendig? Vi voksne kan lett styre oss. At barn ikke klarer det er ikke spillets feil. Hva med de kortene du samlet på? Hvorfor er det noe annerledes enn dette? Hva med Pokemon, der figurene solgte (selges?) i pokeballer du ikke får åpne før etter at du har betalt dem? Det er det ingen som reagerer på lengre. Jeg klarer rett og slett ikke se hva problemet her er. Ja, figurene er i dyreste laget, men det er ingen som tvinger noen som helst til å kjøpe dem. Har poden råd til dem selv vil han kjøpe dem selv. Har han ikke råd til dem er det bare å si nei. Det har fungert i alle år siden steinaldren, og det fungerer nå også.

Hvis det er meg du sikter til: Du har mistforstått meg. Jeg har ikke sagt at det er noen forskjell her. Tvert i mot skrev jeg vel det motsatte. Det jeg skrev var at jeg samlet disse kortene som BARN og det jeg videre derfor forsøkte å formidle var at jeg var overrasket over at Infinity er attraktivt også for voksne. Trangen jeg hadde til å samle på kort da jeg var liten, kundegruppen jeg selger Infinity til og det jeg har sett av spillets gameplay, gjorde vel at jeg ble overrasket over at spillet og konseptet generelt er morsomt også for voksne.

Det er en utrolig smart måte å drive butikk på og jeg grøsser av tanken på alle pakkene med kort jeg kjøpte back then.

Endret av Harepuz
Lenke til kommentar

Men det du overser fullstendig er at selv om Disney ønsker at alle skal kjøpe så mye som mulig, er det opp til foreldrene om de lar barna få lov til det. Det er lov å si nei til poden. Han blir ikke en ny Hitler av den grunn.

Hvordan har jeg oversett det? Ikke finn på ting på mine vegne, er du snill. Jeg skjønner ikke hvordan det er relevant i det hele tatt? At foreldrene kan forby barna å kjøpe noe er da noe som gjelder alt av produkter? Jeg forstår ikke hva du prøver å motsi, da dette ikke er et argument mot noe av det jeg har sagt og i tillegg tar du fra skyene at jeg har oversett noe som er en selvfølge.

Jeg melder meg ut dette som ikke skulle vært en diskusjon i utgangspunktet. Vi er ikke engang uenige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det du kaller "min logikk" er logikk du har tillagt meg. Når sa jeg at jeg hata Infinity og Skylanders? Sitèr innlegget hvor jeg sa det, vær så snill. Nei, det blir for tøft for deg. Ikke rart, for det er nok en ting du har funnet på. Det jeg har skrevet er at dette er en meget god måte å drive butikk på, og at jeg trodde Infinity var mest underholdende for barn. Dette baserte jeg på det faktum at jeg som barn likte å samle selv, riktignok noe helt annet, de kundene jeg selger spillet til og det jeg har sett av gameplayet (kan ikke tro at jeg sier dette igjen, men okey). At jeg hater ditt og datt på grunn av ditt og datt er det du selv som har funnet på.

Det du er for trøtt for, er å forstå logikken av noe du har funnet på at jeg har sagt.

 

For ordens skyld vil jeg bare få sagt at selv om jeg ikke var spesielt positiv mot Infinity i min opprinnelige post, var jeg heller ikke negativ. Jeg skrev bare i korte trekk at jeg ikke hadde trodd at voksne kunne ha glede av spillet og at dette med figurer minner meg om da jeg samlet på kort. Jeg konkluderte med at det er en smart måte å drive butikk på (selv om noen barn ikke får lov til å kjøpe alle figurene de vil, som du har påpekt, uten at jeg skønner hvorfor du påpekte det). Dette var vi vel aldri uenige i, men etter dette har du lagt til ting jeg aldri skrev og laget en diskusjon basert på din egen fantasi.

Jeg har ikke uttrykt noe i nærheten av "hat" og har aldri nevnt noe om at noen tvinger noen som helst. Jeg har uttrykt en forbauselse over en målgruppe som var større enn det jeg trodde (ettersom den tydligvis også inneholder voksne) og sammenlignet det må å kjøpe figurer med det å kjøpe samlekort.

At du misforstår posten min er èn ting (i utgangspunktet kan det for alt jeg vet være svake formuleringer fra min side som gjør dette), men du finner i tillegg på ting som jeg skal ha sagt.

 

I stedet for å gå i forsvarsposisjon med èn gang noen gjør noe annet enn å skryte hemningsløst av noe du liker, les heller litt nøyere. Jeg var ikke sikker på om det var meg du svarte med èn gang, og det er jo ikke så rart: Du har jo argumentert mot ting jeg aldri har sagt.

Endret av Harepuz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Bruker-292501

Er det dagens barn leker med vetdu.

Men dagens barn hadde likt de gode gamle disney figurene også vist de fikk muligheten, legge til gode gamle disney figurer hadde gjort at 20+ folk hadde også kjøpt spillet pågrunn av nostalgia, får håpe de lager dem i framtiden. Kunne gjerne sett bernard & bianca og simba som figurer, kanskje quasomode men da måtte de renset vekk den urene huda hans

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Er helt enig, håper på Ducktales, Aladdin, Hercules, Simba, Jungelboken osv. til Infinity :)

Ja forestill deg å være skrue mcduck og bevege deg rundt i andeby, grand theft ducktales:) de må også få med mikke mus og oswalt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...