Gå til innhold

[Løst] Hjelp til PC oppgradering!


Anbefalte innlegg

Har hatt PCen min i 2 år nå, og merker at den ikke drar de nyeste spilla på høy grafikk lenger. Er ikke så veldig flink når det kommer til PC deler og hva man vil ha.


Har lyst til å dra de nyeste spilla på nokså høy grafikk.



Lurer derfor på hva som bør vrakes og til hva.


Specs:


Chieftec Smart Series 550W PSU


AMD Phenom II x4 965


MSI 870A - G54, Socket -AM3


Kingston DDR3 1333MHz 8GB kit cl9


WD Caviar Green 1TB SATA 2.0


Corsair SSD Force Series F60A 60 GB


Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PCI-E



Er usikker på budsjettet, ettersom jeg ikke aner hvor mye som må skiftes.


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nødvendig er veldig relativt. Kjøp deg ett z87 hovedkort som har de tilkoblingene du trenger, en i5 4670k, 8/16gb ddr3 ram og ett 760 så har du ett system som gir veldig mye ytelse for kr. Cpuen er veldig fremtidsrettet, da det har vært lite fremskritt på den fronten på en stund, så en cpukjøler og en overklokk gjør at du kan fint ha den i en lang stund.

Lenke til kommentar

BF3 og Skyrim(med en haug av mods) for øyeblikket. Men ser frem til spill som The Witcher 3 og Battlefield 4.

Om mulig vil jeg prøve på høy grafikk, trenger ikke være absolutt maks, men over medium :p

Så lenge FPSen ligger over 50-70(for høyt?) er jeg fornøyd, men vil helst ungå de store FPS droppene når en del action foregår.

Lenke til kommentar

Både BF3 og Skyrim vil med 760 kunne kjøres på høy grafikk og få 60FPS. Når det gjelder The Witcher 3 og BF4, så er det litt mer usikkert. Men med tanke på at de nye konsollene bare har skjermkort i 7790/7850-klassen, burde nok de også gå greit med 760. Du kan jo kjøpe ett til og sette dem i SLI hvis du ikke er fornøyd med ytelsen.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Vel, hvis du skal koste på deg ett slikt skjermkort så kanskje du burde tenke på å også skaffe deg en 120hz skjerm? =) Gjør virkelig fps spill bedre å spille.

Hva er fordelen med disse 120hz skjermene? Har for øyeblikket en med 60hz, hva vil jeg merke i forhold?

 

Både BF3 og Skyrim vil med 760 kunne kjøres på høy grafikk og få 60FPS. Når det gjelder The Witcher 3 og BF4, så er det litt mer usikkert. Men med tanke på at de nye konsollene bare har skjermkort i 7790/7850-klassen, burde nok de også gå greit med 760. Du kan jo kjøpe ett til og sette dem i SLI hvis du ikke er fornøyd med ytelsen.

760 ser ut som et godt kjøp da. Lurer på med tanke på fremtidige oppgraderinger hvor lenge 760 vil holde i forhold til 780, sånn cirka?

Endret av HverdagsLefsa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...