Gå til innhold

Valget 2013: Senterpartiet (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fakta:<br>

"Loven lar <strong>også private få overvåke</strong> mistenkte fildelere uten konsesjon fra Datatilsynet."<br><br>

Utsagn 2:<br>

"? Etter vårt syn vil <strong>ikke endringene innebære mer overvåking</strong> ."

 

Loven lar vel hvem som helst overvåke alle som laster ned.

Lenke til kommentar

IT-politikk er ikke viktig for Sp. De inngår ofte bakromsavtaler der de bytter bort sitt standpunkt i saker som dette mot støtte i deres hovedprioriterte sak, landbruksstøtte. Så hva de sier her har fint lite å si for politikken fremover. Hvis de mot formodning kommer i regjering igjen så er det regjeringspartnerene som styrer IT-politikken, ikke Sp.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg synes dere som intervjuer her er for snille med politikerene. De er vage og unnvikende - og jeg synes dere burde spørre spm på nytt til dere får et klart svar.

 

Dette gjelder både dette intervjuet, men også de andre dere har publisert siste dagene.

 

Jeg er lei av alt svadapratet, og jeg synes ikke artiklene her gir meg noe mer en det jeg har sett andre plasser.

 

/rant

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Fyren er sikkert flink med sånne greier det vokser ull på og andre ting som må mates. Han bør fortsette med sånt og ikke delta på ting som dette.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

IT-politikk er ikke viktig for Sp. De inngår ofte bakromsavtaler der de bytter bort sitt standpunkt i saker som dette mot støtte i deres hovedprioriterte sak, landbruksstøtte. Så hva de sier her har fint lite å si for politikken fremover. Hvis de mot formodning kommer i regjering igjen så er det regjeringspartnerene som styrer IT-politikken, ikke Sp.

 

Det måtte komme.

Anyway. SP har slått et slag for fiberutbygging "ute på landet" i mange år, så helt bak mål er de ikke på "dette med EDB". Men det er vel galt det også, siden det er senterpartiet.

 

Jeg synes tanken om å ditche en dedikert IT-minister virker interessant. Jeg ser ikke helt konsekvensene i farten, men det å ha en egen it-minister virker en smule gammeldags. Samtidig burde noen hatt et mer overordnet ansvar for å utvide norges infrastruktur og stamfiber slik at vi kan være vertskap for instanser som CERN og større datasentre (facebook, google og lignende).

 

Det kunne kanskje soknet under samferdselsdepartementet, men klarer ikke helt å se det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...