Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann

Vurderer og kjøpe meg crosser.

Men vil høre mer erfarne om hvilken jeg burde kjøpe :)

 

Har kjørt crosser en del tidligere men har aldri eid en selv.

Jeg vurderer merkene Yamaha, Honda, Suszuki og Kawasaki.

Tror ikke jeg får for noen andre merker :)

 

Tror heller jeg ikke vil passere 250cc ettersom det kanskje blir litt for voldsomt for meg. og 85cc er vel kanskje litt lite igjen. Men 125cc eller 250cc har jeg sterkt vurdert eller hva tror dere?

 

Det store spørsmålet mitt er, burde jeg kjøpe 2 takt eller 4 takt.

Dere vil sikkert spørre standard spørsmålene tilbake så svarer på de nå jeg.

1. Jeg skal bruke crosseren til Enduro kjøring. Mest kjøring i skog og grus veier. Blir nok aldri noen bane kjøring.

2. Må ha den beste crosseren når det gjelder kraft og kvalitet. Kommer til og dra en del på bakhjulet så det er hoved poenget. Hvilken crosser er best og lettest på bakhjulet?

3. Jeg kan skru og vedlikeholde så er ingen problem der :)

 

så hvilken crosser anbefaler dere til meg? :) takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yamaha YZ125; kvalitetsikker, rå motor, og billige deler. Dette er tre ting som betyr mye for meg når jeg kjøper ny sykkel. Jeg tvilte aldri et sekund etter jeg kjøpte min førsta Yamaha. Men nå vet jeg ikke hvilken motorstørrelse du bør ha, men YZ125 er ikke noe dårlig valg uansett.

Lenke til kommentar

Yamaha YZ125; kvalitetsikker, rå motor, og billige deler. Dette er tre ting som betyr mye for meg når jeg kjøper ny sykkel. Jeg tvilte aldri et sekund etter jeg kjøpte min førsta Yamaha. Men nå vet jeg ikke hvilken motorstørrelse du bør ha, men YZ125 er ikke noe dårlig valg uansett.

Takk for svar! Tror jeg kjøper meg en YZ250!

Lenke til kommentar

YZ250 går nesten for bra etter hva du selv skriver du skal bruke den til :p Akkurat kjøpt meg en Honda CR 125, og knallfornøyd sålangt. YZ125 er også en knall crosser somThosj skriver!

Ja etter og ha prøvd en Yz250 skjønner jeg hva du mener :p så kjøper heller en Yz 125! billigere også :)

Men noen som har blitt stoppet av politet med crosser på veien før? hva skjedde?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjører du ikke på bane, men skal leke deg i skauen og på jordet osv, så må du ha en 250 2 takter, det er ikke vits å kjøpe 125 2 takter eller 250 4 takter, disse har for lite effekt til å kjøre på jordet, (se på det som en 440 vannavkjølt skuter vs en 600 vannavkjølt) en crosser er laget for full gass i noen få sekunder også null gass også full gass igjen, dersom du skal kjøre fort i lengere tid blir den skjært fort (trenger ikke være lenger enn at du holder full gass i 2 km)
med en 250 2 takt så har du nesten dobbel effekt og vil ikke klare å holde full gass like lenge som med 125! du burde heller aldri kjøre bånn gass i 5 gir over lengere tid på denne heller da. det er en crosser laget for akserelasjon.
en 450 4 takt har samme effekt som 250 2 takt og du kan jo velge å kjøpe en slik en men er mye vanskeligere å vedlikeholde.

Hvis du har litt mere penger ville jeg invistert i en enduro sykkel, da kan du jo også registrere den og kjøre på veien med hvis du senere vil ta mellom tung lappen :) en enduro sykkel har litt mindre effekt men er MYE mere holdbar så du slipper å bytte stempel hver 20 time og olje hver 5 time f eks.. den spiser ikke drev da den har o ring kjede (du kan skaffe det til crosseren også) og den har lys.

Det er samme hva slags merke du kjøper, alle er veldig bra nå i disse dager, så det kommer ned til hva du liker selv og hva du er vandt med, KTM skiller seg fra andre merker, de har mere effekt og er racing klare med bedre dempere osv, de er derimot dyrere og mindre holdbare (du må skru mere) enn japsene sine.

husqvarna er fra 2010 eid av BMW og BMW sier jo, koste hva det koste vil, vi skal lage den beste sykkelen, (mest brukt i enduro)
selv er jeg glad i suzuki, kawasaki og honda, ikke yamaha disse føles helt merklige å kjøre for meg.

 

Unngå å kjøpe 4 takter crossere som er under 2006 modell, det har vært endel problemer med disse (alle merker)

Endret av fjøset
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjører du ikke på bane, men skal leke deg i skauen og på jordet osv, så må du ha en 250 2 takter, det er ikke vits å kjøpe 125 2 takter eller 250 4 takter, disse har for lite effekt til å kjøre på jordet, (se på det som en 440 vannavkjølt skuter vs en 600 vannavkjølt) en crosser er laget for full gass i noen få sekunder også null gass også full gass igjen, dersom du skal kjøre fort i lengere tid blir den skjært fort (trenger ikke være lenger enn at du holder full gass i 2 km)

med en 250 2 takt så har du nesten dobbel effekt og vil ikke klare å holde full gass like lenge som med 125! du burde heller aldri kjøre bånn gass i 5 gir over lengere tid på denne heller da. det er en crosser laget for akserelasjon.

en 450 4 takt har samme effekt som 250 2 takt og du kan jo velge å kjøpe en slik en men er mye vanskeligere å vedlikeholde.

Hvis du har litt mere penger ville jeg invistert i en enduro sykkel, da kan du jo også registrere den og kjøre på veien med hvis du senere vil ta mellom tung lappen :) en enduro sykkel har litt mindre effekt men er MYE mere holdbar så du slipper å bytte stempel hver 20 time og olje hver 5 time f eks.. den spiser ikke drev da den har o ring kjede (du kan skaffe det til crosseren også) og den har lys.

 

Det er samme hva slags merke du kjøper, alle er veldig bra nå i disse dager, så det kommer ned til hva du liker selv og hva du er vandt med, KTM skiller seg fra andre merker, de har mere effekt og er racing klare med bedre dempere osv, de er derimot dyrere og mindre holdbare (du må skru mere) enn japsene sine.

husqvarna er fra 2010 eid av BMW og BMW sier jo, koste hva det koste vil, vi skal lage den beste sykkelen, (mest brukt i enduro)

selv er jeg glad i suzuki, kawasaki og honda, ikke yamaha disse føles helt merklige å kjøre for meg.

 

Unngå å kjøpe 4 takter crossere som er under 2006 modell, det har vært endel problemer med disse (alle merker)

Okei takker for detaljerte svar. Jeg har allerede en Ktm exc 530, så den funker fett som enduro sykkel :) Men har nå lyst og prøve å eie en cross sykkel også. Jeg jeg har sagt tidligere så skal jeg bruke mest crosseren til og kjøre i skogen med, og masse på bakhjulet. Etter og ha sett en del 250 2 takt crossere på youtube virker det som 2 taktene er mye mer vanskelig og holde på bakhjulet enn en 4 takt?

 

En kompis av meg har Honda Cr 125 som har vært og prøvd den masse nå. 125 er veldig bra med ganske bra effekt, men jeg tenker også at om jeg hadde kjøpt meg en 125cc så hadde det ikke gått lange tiden før jeg ville hatt mer effekt. Så vurderer nesten en 250 alikevel jeg.

 

For min del foretrekker jeg mest merket Yamaha, de har alltid vært trofaste mot meg så tror jeg går for en Yamaha Crosser.

Spørsmålet da er om jeg skal kjøpe en Yamha Yz 250 to takt? eller en Yz 250 4 takt?

jeg vil ha den som er lettest og best på bakhjulet.

 

Har også hørt at 250 4 takt er akuratt som og kjøre en 125 2 takt. Så kanskje vist jeg skulle gå for 4 takt at jeg burde hatt 450cc?

 

Da er spørsmålet mitt, hvilken er lettest på bakhjulet og kjøring i skog? Yz 250 2 takt? yz 250 4 takt? eller yz 450 4 takt?

 

takk for svar

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...