Gå til innhold

Canal Digital "oppgraderer" med lavere hastighet og høyere priser?


Anbefalte innlegg

Jeg har borettslagsavtalen Komplett Maxi 12/5 og hadde tidligere Super70 til 199,- ekstra i måneden. Nå kan jeg få 50/10 til samme pris, men nedgraderte på trass til 12/5. Det er egentlig litt mindre enn hva jeg kunne tenkt meg, men er det nok som stemmer med lommeboka så forstår kanskje CD at denne "oppgraderingen" var en tabbe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, endret ned til 25/5 her nå. Blir vel bare en 60,- kr mindre å betale enn hva jeg betalte for 70/10, men det er uansett 60,- kr mindre for dem(enn de fikk fra meg på 70/10). Bruker sjeldent noe mye av linja, så de hadde lite å tape på å fortsette 70/10, men nå taper de litt i alle fall - jeg kutter ned av prinsipp.

Så hva klager du på egentlig? Da sparer du jo 60kr i måneden.

 

Med andre ord var endringen bra for deg ettersom du ikke brukte så mye av linja de.

Lenke til kommentar

Thomasas - har du interesser i CD, eller er du bare et hverdagstroll?

 

Det må være grunn til å klage når alle andre leverandører senker prisene sine eller oppgraderer linja uten å endre prisen, mens CD øker prisene selv om du nedgraderer linja?

 

De senket prisen på 1 pakke som dere betalte altfor lite for i forhold til resten av markedet, derfor er det ingen grunn til å oppføre seg som noen 13 åringer som ikke får viljen sin.

 

50-80 åringer som hadde 2mbit kan jeg forstå synes det er irriterende å måtte oppgradere til 25mbit når de ikke trenger høyere, men sånn er det.

 

100mbit linjen er billigst i Norge, så ser ikke helt hvordan det kan være en nedgradering?

 

Jeg har overhode ikke noen interesser i CD, men irriterer meg sterkt over at folk syter over den minste ting, og tror at bare fordi dere har et abonnement så kommer det til å være sånn for alltid.

 

Hadde derimot GET fulgt etter tilbudet til CD med 70mbit tviler jeg på at CD hadde endret på tilbudet sitt, men det sier seg jo selv at det ikke er noe vits å ligge SÅ mye lavere i pris i forhold til GET når de fleste som velger kabel ikke har andre alternativer.

 

Det stemmer at de fleste leverandørene pleier å senke prisene, men tror du f.eks Chess ville beholdt det latterlige billige abonnementet om alle andre var dyrere og ikke fulgte etter? Nei, det ville de ikke.. Da måtte de også ha justert det for å tjene penger, sånn er det.

 

Jeg har dessverre GET i dag, og irriterer meg grenseløst over de latterlige prisene deres og hadde byttet glatt over til CD om det var mulig.

 

CD: 25/10 - 399kr

GET: 10/2 359kr

 

CD: 50/10 - 499kr

GET:30/5 479kr

 

CD: 100/10 - 599kr

GET: 70/5 - 579kr

 

For ikke å snakke om dekoderne deres, jeg har 2 hdpvr dekodere fra de og har vært kunde der i 5 år. 14480kr har det kostet meg i utgifter på de dekoderne deres! I tillegg til det så har de ikke muligheten for cam + at std dekoderen deres ikke støtter USB harddisk som er BARE for å tjene penger.

Endret av Thomasas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hva er problemet? Bare fordi dere har hatt ett abonnement betyr ikke det at prisen blir sånn for alltid.

Problemet er ikke pris økningen i seg selv. Jeg har full forståelse for at de kan ha behov for å øke prisene etter noen år, men da kan de være ærlig på det og ikke prøve å presentere ting som noe annet enn hva det er. De fleste ser rett igjennom slike ting, så det er hyggelig om de ikke antar at kundene deres er idioter.
Lenke til kommentar

Så hva klager du på egentlig? Da sparer du jo 60kr i måneden.

 

Med andre ord var endringen bra for deg ettersom du ikke brukte så mye av linja de.

 

Ehh, nei.

Jeg er ikke av den typen som MÅ bruke opp pengene jeg har (f.eks 10k), bare for at jeg har de. Men det er j... greit å ha når man f.eks trenger å reparere skade på bil som har oppstått. Likt med linja - man har den, men bruker den ikke nødvendigvis til å laste hele tiden, bare for at man har den - Men den er j... realt å ha høyest mulig hastighet når man innimellom skal/må laste ned - f.eks oppdateringer på endel hundre MB.

 

Poenget er at jeg som kunde hos de ikke belaster nettet deres mye og blir en 'billig' 70/10 kunde i forhold til belastning av linjekapasiteten deres. Når de da senker hastigheten med 20Mb(som er ganske mye i %) og tar seg mer betalt, så sier det seg selv at det er j ... dårlig kundeservice. De 'lurte' mange kunder inn på 70/10 og jeg selv gikk fra dønn-stabil NGT linje over til CD bare pga hastighet i forhold til pris. Nå når de har meg som kunde (foruten 2/1 linja i husleie som jeg uansett måtte ha betalt) og jeg har sagt opp NGT, så endrer de ganske drastisk i negativ retning for kunden.

 

Nå trenger jeg ikke spare, jeg kan lett betale for 100 linja hvis jeg vil. Det er prinsippsak for meg. Da er poenget at DE som yter meg crap service får minst mulig penger fra meg. 2/1 linja jeg har fra de gjennom husleie slipper jeg uansett ikke unna, men som jeg sa til kundeservice; Jeg vil nok undersøke med andre ISPer om ikke lenge, hvis de ikke endrer sin praksis på service. Samt vil ta opp spørsmål om leverandør i styret

 

Lenke til kommentar

50-80 åringer som hadde 2mbit kan jeg forstå synes det er irriterende å måtte oppgradere til 25mbit når de ikke trenger høyere, men sånn er det.

 

Hvorfor skulle vi som er mellom 50 og 80 år ikke trenge høyere enn 2 mbit? Selv har jeg passert 60 og har det siste året hatt 70 mbit, men har nettopp fått 100 etter at CD skrudde opp farten, og jeg er godt fornøyd med det. Har hatt internett helt siden starten og har således opplevd hastigheter som ble målt i kilobit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Du har denne hastighet-økning gratis nå. Du vil få beskjed fra de og da velger du selv om du vil gi de beskjed om å senke eller ei. Gir du ikke beskjed, SÅ vil du få økt pris ifra 1 oktober

 

Jepp. Det blir vel til at jeg beholder linja. I hustanden her, med PC'er, nettbrett, mobiltelefoner og spillkonsoller, så tror jeg vi har 14 forskjellige ting som kobles til internett, så det er greit med 100 Mbit.

 

Jeg vurderte for ei lita stund siden denne hastigheten, men den var for dyr(kostet 990, eller deromkring).

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skulle vi som er mellom 50 og 80 år ikke trenge høyere enn 2 mbit? Selv har jeg passert 60 og har det siste året hatt 70 mbit, men har nettopp fått 100 etter at CD skrudde opp farten, og jeg er godt fornøyd med det. Har hatt internett helt siden starten og har således opplevd hastigheter som ble målt i kilobit.

Baud

Lenke til kommentar

 

Ehh, nei.

Jeg er ikke av den typen som MÅ bruke opp pengene jeg har (f.eks 10k), bare for at jeg har de. Men det er j... greit å ha når man f.eks trenger å reparere skade på bil som har oppstått. Likt med linja - man har den, men bruker den ikke nødvendigvis til å laste hele tiden, bare for at man har den - Men den er j... realt å ha høyest mulig hastighet når man innimellom skal/må laste ned - f.eks oppdateringer på endel hundre MB.

 

Poenget er at jeg som kunde hos de ikke belaster nettet deres mye og blir en 'billig' 70/10 kunde i forhold til belastning av linjekapasiteten deres. Når de da senker hastigheten med 20Mb(som er ganske mye i %) og tar seg mer betalt, så sier det seg selv at det er j ... dårlig kundeservice. De 'lurte' mange kunder inn på 70/10 og jeg selv gikk fra dønn-stabil NGT linje over til CD bare pga hastighet i forhold til pris. Nå når de har meg som kunde (foruten 2/1 linja i husleie som jeg uansett måtte ha betalt) og jeg har sagt opp NGT, så endrer de ganske drastisk i negativ retning for kunden.

 

Nå trenger jeg ikke spare, jeg kan lett betale for 100 linja hvis jeg vil. Det er prinsippsak for meg. Da er poenget at DE som yter meg crap service får minst mulig penger fra meg. 2/1 linja jeg har fra de gjennom husleie slipper jeg uansett ikke unna, men som jeg sa til kundeservice; Jeg vil nok undersøke med andre ISPer om ikke lenge, hvis de ikke endrer sin praksis på service. Samt vil ta opp spørsmål om leverandør i styret

 

Forstår fortsatt ikke noe av hva du klager på.

 

Mener du at du burde få beholde abonnementet siden du ikke brukte hele linja? Haha.

 

Alt du lirer av deg blir rett å slett for dumt til å kommentere. Herregud.

 

Så bare fordi du bestilt en 70mbit linje for 1 år siden, så har de lurt deg til å være kabel tv kunde? Smart.

 

Kan det ha noe med at linjen var altfor billig i forhold til resten av markedet?

 

Huff, sa du opp NGT? Du får bytte tilbake da og betale MER enn du gjør NÅ hos CD.

 

Edit: Og hvis du fortsatt ikke forstår poenget: CD er FORTSATT billigst på internett, så du får heller klage på at konkurrentene som ikke fulgte etter tidligere. Sånn er det å drive butikk skjønner du!

Endret av Thomasas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har borettslag med koplet Maxi 12/5

Står fortsatt 12/5 på Minside hos CD. Noen andre med samme avtale som er oppgradert til 25?

Synes det er rart at 12/5 skal finnes i det grå, når de reklamerer med at det nå kun er 3 hastigheter. Vet vi har avtale som løper ut ved årsskiftet, men rart at ingen (jeg har sett) har skrevet noe sted om samme problemstilling.

På Minside hos CD kan jeg kun oppgradere til 50 og 100, og 25 er skrevet over...

Lenke til kommentar

Det er kun 3 hastigheter til "normale" kunder. For borettslag o.l. med en av de to Komplett avtalene så kommer det ett fjerde alternativ som er inkludert i felles utgiftene: Mini (2 Mbit) eller Maxi (12 Mbit). Man kan da oppgradere fra dette til ett av de tre andre.

Hvis man er på det inkluderte alternativet blir man ikke oppgradert. Og de som har Maxi kan kun oppgradere til 50 eller 100. Vil tippe 25 vil bli så lavt priset at CD ikke ønsker å selge det. På samme måte som de har droppet ett alternativ mellom 50 og 100 så syntes jeg det er idiotisk å ikke tilby 25 til Maxi kunder. Hvis man syntes 12 er for lite og 50 for mye, har man ikke ett alternativ. Men 199 kr for 50 Mbit er jo en hyggelig pris.

 

https://kabel.canaldigital.no/Produkter/Bredband/Produktsammenligning/Priser-og-produkter-for-fellesavtaler/?id=3596

Endret av Crowly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har den ugml avtalen og har likevel blitt fakturert for 599x3 på neste faktura. Enda jeg hadde en lengre chat med de om at jeg faktisk har den avtalen.

 

Jeg får uansett ikke mer enn 50mbit nå på de fleste nedlastinger, pleide få 70 før. Kommer til å nedgradere til 25mbit.

 

NB: Vi kan forandre t.o.m. til den 30 september. Det fikk iallefall jeg bekreftet av CD på chat. Det er jo uansett ikke ekte 100mbit i den forstand at det blir delt opp på flere kanaler som gir en samlet teoretisk 100mbit.

Lenke til kommentar

Jeg har den ugml avtalen og har likevel blitt fakturert for 599x3 på neste faktura. Enda jeg hadde en lengre chat med de om at jeg faktisk har den avtalen.

 

Jeg får uansett ikke mer enn 50mbit nå på de fleste nedlastinger, pleide få 70 før. Kommer til å nedgradere til 25mbit.

 

NB: Vi kan forandre t.o.m. til den 30 september. Det fikk iallefall jeg bekreftet av CD på chat. Det er jo uansett ikke ekte 100mbit i den forstand at det blir delt opp på flere kanaler som gir en samlet teoretisk 100mbit.

Ikke for å forsvare CD, men de leverer 100mbit uansett hvordan du mener de gjør det. Får full fart her hjemme. Har testa endel for å sjekke om trådløsnettet hang med, noe det gjorde.

Lenke til kommentar

Samme problem her som trådstarter... hadde 70/10. Hadde jeg hatt andre alternativer hadde jeg byttet fra canal digital.

 

Hvor jeg bor er det lite som kan måles mot CD. Så her kan de råde fritt med den kundeservicen de velger :(

 

edit: Justerte ned til 25/5. 5 up er egentlig for lite for min smak, men går ikke opp i pris for lavere ned hastighet (50/10)

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...