Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mann ønsker å redusere sexlyst


Rune-Rolf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med vidor, du må du gå til lege for å bli skikkelig kroppslig undersøkt. Det er flere sykdommer som kan gi økte drifter.

Hvis det ikke fører frem, bør du undersøkes av klinisk sexolog eller psykolog som har erfaring med slike problem.

 

Å ha for sterk sexdrift kan være mer plagsomt enn å ha for liten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har trådstarter også et relativt høyt forbruk av eks. alkohol? Og har trådstarter et liv som er preget av høyt tempo hva angår jobb og fritidsaktiviteter?

 

:)

Lenke til kommentar

Sexologen jeg var i kontakt med mente at jeg burde ta meg tid til å gjøre noe på egenhånd (men som tidligere antydet; dette er ikke en løsning).

 

Nei, har moderat alkoholforbruk.

Tempo i arbeidet varierer VELDIG, men har ikke erfart noen sammenheng i lavt eller høyt tempo her..

Tempo i fritidsaktiviteter varierer, om mulig, enda mer; noen ganger gjør jeg minimalt og andre ganger trener jeg en god del (i tillegg til et aktivt småbarnsliv da). Men også dette opplever jeg som å ha LITE sammenheng med mine drifter.

Humøret kan også variere stort, men driftene opplever jeg som kraftige uansett. Har hatt perioder der jeg har vært "lettere deprimert" (legens folkelige beskrivelse), men like lysten. ..og jeg har hatt perioder der jeg sprudler - og ja; like lysten.

 

Har time hos legen mot slutten av uken så får vi se hva han sier - utover den planlagte steriliseringen....

 

Og sånn går det.

Endret av Rune-Rolf
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Sexologen jeg var i kontakt med mente at jeg burde ta meg tid til å gjøre noe på egenhånd (men som tidligere antydet; dette er ikke en løsning).

 

Nei, har moderat alkoholforbruk.

Tempo i arbeidet varierer VELDIG, men har ikke erfart noen sammenheng i lavt eller høyt tempo her..

Tempo i fritidsaktiviteter varierer, om mulig, enda mer; noen ganger gjør jeg minimalt og andre ganger trener jeg en god del (i tillegg til et aktivt småbarnsliv da). Men også dette opplever jeg som å ha LITE sammenheng med mine drifter.

Humøret kan også variere stort, men driftene opplever jeg som kraftige uansett. Har hatt perioder der jeg har vært "lettere deprimert" (legens folkelige beskrivelse), men like lysten. ..og jeg har hatt perioder der jeg sprudler - og ja; like lysten.

 

Har time hos legen mot slutten av uken så får vi se hva han sier - utover den planlagte steriliseringen....

 

Og sånn går det.

Ikke for å undervurdere sexologen din eller faget som så dann, men hvis det var det han sa, uten å spesifisere nærmere, vil jeg si at han leverte "tomprat". Fra det du ellers skriver, så skjønner jeg ikke hvorfor du i det hele tatt trenger psykologer eller medisiner, eller i verste fall; kirurgiske inngrep .. Du er frisk og oppegående, og da har du det du trenger, fullt ut. Sexlyst kan fint korrigeres via enkle mentale trenings-verktøy, og som i all annen trening og mestring, øker gleden med økt mestringsevne.

 

Nå kunne jeg fulgt opp med masse linker til både tips og tricks, samt veiledningvideoer på mental trening, men vet at de fleste rygger unna, når det blir for mye snakk om å slite litt med å lære hodet sitt til å gjøre noe annet enn det hodet selv vil ... ;)

 

Du får bestemme deg for om du vil ha mer av den typen assistanse fra meg, og inntil videre ønsker jeg deg all mulig hell og lykke, hva enn du måtte finne ut er passende å gjøre for å løse ditt eget problem.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...