Gå til innhold

Acer slipper tre nye høyoppløste PC-skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer jo 27 tommere med 1080p, men er enig i at dette ikke blir spesielt "ekstra høy oppløsning". 4K på 27 tommer, da snakker vi høy oppløsning per tomme!

Jeg vil kalle 27-tommere med 1920*1080 for ekstra lav oppløsning og de med 2560*1440 for normal oppløsning.

 

Gleder meg bare vilt til 3840x2160 (eller mer) på rundt 35-40 tommer. Jeg bruker ikke en krone på noe dårligere enn det. Må bare vente en stund til før prisene lander på fornuftig nivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt høydeforskjell på 3x24" og 1x40"?? Tror jeg hadde blitt ødelagt i nakken og øya av å sitte med det på skrivebordet..

Nei, det er ganske likt. Her er en målriktig tegning forutsatt samme dpi og null rammer:

 

post-3851-0-06867600-1376996648_thumb.png

 

3*1200 * 1920 inni og 3840 * 2160 ytterst. Jeg har hverken nakkeproblemer eller øyeproblemer. Hvorfor mener du man skulle få det?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

På jobb sitter jeg med 2x24". Hjemme har jeg en 27" eizo med 2560x1440.

Jeg kunne virkelig tenkt meg 27" med høyere oppløsning enn det. Feks. 3840x2160. Men det skal vel litt til.

Når man velter over 27" synes jeg det blir for stort til desktop. Det kommer selvfølgelig litt an på arbeidsplassen. Hjemme hadde det nok gått bra, men ikke på jobb .... og jeg tenker selvfølgelig i rettning 2skjermsløsning. 3x på høykant tror jeg ikke vil fungere like bra til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Nei, det er ganske likt. Her er en målriktig tegning forutsatt samme dpi og null rammer:

 

attachicon.gifskjermer.png

 

3*1200 * 1920 inni og 3840 * 2160 ytterst. Jeg har hverken nakkeproblemer eller øyeproblemer. Hvorfor mener du man skulle få det?

Fordi det er anbefalt å ha toppen av skjermen på høyde med øyet sånn at du ikke vrir nakken bakover for å se toppen av skjermen, som er en ganske naturlig bevegelse.

 

... du kan jo kanskje ha et spesialtilpasset bord hvor du kan senke skjermen lengre ned enn fronten på bordet. Har du kanskje en slik løsning? Hvis ikke tipper jeg toppen av skjermen er over øye-høyde når du sitter.

Lenke til kommentar

Jeg har heve-senkebord uten nedsenket parti til skjermen. Bordet bruker jeg stort sett i normal høyde slik at øverste del av skjermen kommer ca 10 cm høyere enn øyehøyde. Ca på en full armlengdes avstand. Jeg varierer sittestilling mye og skifter hvis jeg føler begynnende slitenhet i nakken.

Takk for svar, og du bekrefter vel egentlig her at ergonomisk, så er ikke det en helt god løsning?

 

Jeg har kontorjobb selv og har ingen problemer med rygg/nakke/skuldre/underarm/håndledd/hender ettersom jeg har blitt veldig nøye med å ha riktig type stol, har begge underarmen 100% på bordet og skjermen under øyehøyde.

 

... btw, jeg kan ikke anbefale å ha stue-pc, det er ergonomisk en helt elendig løsning. :p

Lenke til kommentar

Kanskje ikke ergonomisk perfekt, men jeg synes det er et greit kompromiss for å få den arbeidsflaten jeg trenger. Oppgradering fra 3*24 til 39" vil gi omtrent samme høyde på sjermbildet (49 -> 48,5 cm) og litt smalere (92 + rammer -> 86 cm) og en liten økning i antall piksler (6,9 -> 8,3 Mp) og pikseltetthet (3,92 -> 4,45 ppmm).

 

Sofaen min er en ergonomisk katastrofe i deg selv så den skal byttes ut. Ikke at jeg tror andre sofaer er bedre for PC-bruk. Det er kun skrivebord som gjelder for PC-bruk for min del. Sofaer er til for kaffeslaberas, middagshvil og filmtitting.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...