Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Forskjellen er nok i større grad merkbar på shared hosting enn på VPS/dedikert. Mtp. hvilke priser utenlandske operatører har på VPS og oppover ser jeg liten grunn til å velge en norsk server som er vesentlig dyrere.

 

For å ta et eksempel har jeg en WP blogg hostet på en dedikert server hos ServeTheWorld som står i Norge. Den koster 399/mnd. For å teste flyttet jeg en kopi av bloggen over til digitaloceans billigste VPS til 60 kr/mnd som står i Nederland og kunne raskt konstantere at lastetiden ble redusert med 30-40% på en helt clean server som ikke har blitt tweaket mer enn å sette opp max_upload_size i php.ini...

Virker faktisk sykt bra den digitaloceans vps'en med ssd... vurderer sterkt å bruke den og kjøpe et domene fra domenshop på siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt en hel rekke forskjellige webhotell i løpet av 15år og ingenting som slår Subsys.no i mine øyne. Dem har et fantastisk grensesnitt, lynraske servere, veldig lave priser kontra ActiveISP og beste supporten jeg har opplevd.

 

Ta å sjekk dem ut ihvertfall:

 

http://www.subsys.no

Jeg har samme erfaring som deg. Hoster en del forskjellige siter på subsys, og har ingen planer om å finne noe nytt :-)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har samme erfaring som deg. Hoster en del forskjellige siter på subsys, og har ingen planer om å finne noe nytt :-)

 

+1

 

Har brukt dem i flere år, de er veldig stabile og har ekstremt god service (svarer gjerne sent på kvelden). Driver en side som det er ganske kritisk for meg at er stabil.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som kan velge et gratis alternativ? Finnes det noe gratis som er brukbart?

Jeg ser etter et sted der jeg kan laste opp noe greier å vise frem til andre. Ikke noe som skal brukes seriøst

Ingenting er gratis Manlulu. Men hvis det er, så ville jeg styrt langt unna.

 

Personlig har jeg benyttet BlueHost sine webhotell i mange år. Jeg har flere dedikerte servere hos de, og kan si meg veldig fornøyd. Hastigheten er helt optimal, har ikke opplevd nedetid, og supporten er jeg veldig fornøyd med - live chat døgnet rundt. cPanel gjør administrasjon veldig enkelt og greit. Legge til 3. parts moduler via SimpleScrips er også svært enkelt.

 

En ting man bør passe på - når man benytter delt serverløsning - er at den ubegrensede lagringskapasiteten begrenser seg til 20000 filer. Dette er i de fleste tilfeller ingen problem hvis man bygger nettstedet ordentlig ved å sørge for at nettstedet benytter færrest mulig filer. Hvilket er noe man altid bør gjøre uansett...

 

(Til eksempel trenger man ikke 17 sepparate .css-filer, og 11 sepparate .js-filer og 40 icon-bilder. 3 filer kunne faktisk holdt i et slikt tilfelle.)

Lenke til kommentar

Nei du missforstår. Jeg skal ikke bruke det seriøst.

For mangen år tilbake så var jeg registrert på home.no (noen som husker?), og fikk litt gratis webplass til å laste opp enkle hjemmesider.
Nå lærer jeg meg orntlig å lage hjemmesider, og vil gjerne vise folk rundt meg hva det er jeg driver med.
Men jeg trenger ikke noe mer enn hva home.no tilbydde for mange år siden, fordi de funka til sitt formål. Altså: lære noe nytt, last opp filer, si: se hva jeg har laga og repeter :)

Lenke til kommentar

Nei du missforstår. Jeg skal ikke bruke det seriøst.

For mangen år tilbake så var jeg registrert på home.no (noen som husker?), og fikk litt gratis webplass til å laste opp enkle hjemmesider.

Nå lærer jeg meg orntlig å lage hjemmesider, og vil gjerne vise folk rundt meg hva det er jeg driver med.

Men jeg trenger ikke noe mer enn hva home.no tilbydde for mange år siden, fordi de funka til sitt formål. Altså: lære noe nytt, last opp filer, si: se hva jeg har laga og repeter :)

 

Gikk på google og søkte etter "site:home.no". Må si at slike sider, som fortsatt lever der, er sånn skrekk-eksemplar. En god resurs å benytte med tanke på "what not to do" :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Med litt lettere "googling" har jeg funnet frem til BlueHost, ProISP, One.com og active24. Er det noen med god erfaring fra disse levrandørene, som har noen tips om hva som er best, evt andre alternativ som er bedre?

 

Heisann, jeg har gjort litt research de siste dagene i ledige timer. Dette matcher kanskje ikke helt hva du leter etter, men her er mine krav, og hva jeg fant ut.
Jeg lette etter billig og bra hosting for .no domene og "one-click"-WordPress install. Deretter regnet jeg ut totalprisen for de 2 første årene. (fordi noen tilbyr gratis første år, men øker prisen deretter, så derfor følte jeg det var riktigere pris å sammenligne enn bare første året)
onnet.no (billigst, men mye negativ omtale på nett)
kr.129/år for domene.
3 pakker: Kr.11/mnd, Kr.19/mnd eller Kr.29/mnd for webhotell
3 pakker: 600MB, 1000MB eller 2000MB lagring (ubegrenset MySQL databaser på alle)
3 pakker: 20GB, 40GB eller 80GB trafikk/mnd.
Wordpress og cPanel install inkludert!
Totalpris for 2 år: kr.261 + kr.261 = kr.522
proisp.no (varmt anbefalt på dette forumet, og flere andre seriøse forum)
kr.109kr/år for domene.
kr.120/år (kr.10kr/mnd) for webhotell (kr.99 i startavgift)
1000MB lagring / 1 MySQL database
"ubegrenset" trafikk/mnd.
Wordpress og cPanel install inkludert!
Totalpris for 2 år: kr.328 + kr.229 = kr.557
sircon.no
Gratis domene første året, kr.120,- pr. år påfølgende år.
kr.348/år (kr.29/mnd.) for webhotell
500MB lagring / 1 MySQL database
20GB trafikk pr. mnd.
Wordpress og cPanel install inkludert!
Totalpris for 2 år: kr.348 + kr.468 = kr.816
host1.no (varmt anbefalt på dette forumet, og flere andre seriøse forum)
kr.149/år for domene. (Gratis domene 1.året om man bestiller .com, .org eller .net-domener)
kr.296/år (~kr.25kr/mnd) for webhotell (bruk rabattkode: "nwf" eller "nFF" for denne prisen)
1000MB lagring / ubegrenset MySQL databaser
10GB trafikk/mnd.
Wordpress og cPanel install inkludert!
Totalpris for 2 år: kr.445 + kr.445 = kr.890
active24.no
Gratis domene første året, kr.99,- pr. år påfølgende år.
kr.468/år (eller kr.39/mnd.) for webhotell (tilbudet gjelder kun til 31.okt)
5000MB lagring / 5 x 1GB MySQL databaser
"ubegrenset" trafikk/mnd.
WordPress install inkludert! Ikke cPanel, må laste ned FTP program
Totalpris for 2 år: kr.468 + kr.567 = kr.1035
subsys.no (varmt anbefalt på dette forumet, og flere andre seriøse forum)
Gratis domene første året, kr.120/år påfølgende år
kr.480/år (kr.40/mnd.) for webhotell
1000MB lagring
20GB trafikk/mnd.
Ikke cPanel, men har kontrollpanel uten Wordpress hurtiginstall!
Totalpris for 2 år: kr.480 + kr.600 = kr.1080
enterweb.no
kr.50/år for domene første året, kr.95/år påfølgende år.
kr.499/år (~kr.42/mnd.) for webhotell
1000MB lagring / 1 MySQL database
10GB trafikk pr. mnd.
cPanel (m/WordPress) foreløpig inkludert, men i ferd med å fases ut.
Totalpris for 2 år: kr.549 + kr.594 = kr.1143
-----
Jeg er usikker på WordPress "one-click"-install hos subsys.no og enterweb.no, jeg har sendt dem epost og venter på svar. Jeg kommer helt klart til å styre unna den billigste, fordi ryktet ikke er så bra.
Foreløpig ville jeg ha valgt;
  1. totalpris ~kr.23/mnd (ink.webhotell og domene) proisp.no
  2. totalpris ~kr.37/mnd (ink.webhotell og domene) host1.no
  3. totalpris ~kr.45/mnd (ink.webhotell og domene) subsys.no

Jeg har ikke lest så mye negativt, men heller ikke så mye positivt om sircon.no, active24.no og enterweb.no, derfor velger jeg å ikke gamble på noen av dem.

 

Til sist, jeg har lest så mye negativ omtale om one.com i min research at jeg tok dem ikke med i prissammenligningen engang. Bluehost virker som en solid internasjonal host, men kom ikke på min liste grunnet behov for norsk domene+server.

 

Oppdatering (fikk svar fra kundeservice):

  • subsys.no har ikke noe opplegg for WordPress hurtiginstall
  • enterweb.no har cPanel og WordPress hurtiginstall foreløpig, men cPanel skal utfases, og usikkert om WordPress forsvinner med det.
Endret av Inge_P
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...