Gå til innhold

– Spillutviklere er livredde for spillerne (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel på tide flere nettsider begynner å ta mer ansvar for hva deres brukere skriver, noe som har sakte begynt å skje. Og dem som kommer med draps trusler må anmeldes og spores opp.

 

En linje må legges ut og det må bli gjort harde eksempler av nettbrukere som går over den over hva som kan skje, alt ifra bøter til fengsel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sikkert ekstremt ubehagelig å få slike trusler.

Mange som ikke fatter at selv om ikke internettet er den mest troverdige kilden til personangrep så er det fortsatt nok at frykten om at en av de utallige truslene som pågår daglig på nettet kanskje får handling bak seg.

 

Viser vel at spillere er svært lidenskapelig om spillene sine.

 

Personlig så holder jeg meg til litt tålmodighet og hvis det er ingen tegn til forbedring så blir det handelsboikott av selskapet, SimCity av EA er et prima eksempel og det blir vanskelig å holde fingrene av Battlefieldserien, men står støtt på at et selskap som klarer å ødelegge en fantastisk serie som SimCity ikke fortjener et rødt øre.

Lenke til kommentar

Haha, så SOE erkjenner faktisk nå at de håndterte det der helt feil?? Var der før Combat "Upgrade" og New Game Experience eller hva de kalte det. Åssen utviklerne ignorerte hele spillerbasen dems og gikk gjennom med oppdateringene dems til spillet er helt utrolig. Ikke at jeg erkjenner drapstrusler og hatmeldinger mot utviklere, de gjør jo bare hva sjefene dems sier, men de håndterte det der helt feil!

 

EDIT: Utviklerstudioer og evt utgivere må begynne å høre på fanbasen, som det blir sagt i artikkelen. Hver åpen, hør på fansen (til en viss grad) og kanskje så roer ting seg ned.

Endret av Saykin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Velkommen til internett. Hvor drapstrusler hagler og enhver 12 åring er mester i kampsport.

 

Tar ikke noe SOE sier uten fire kilo salt. Måten de håndterte SWG på, som er til de grader helt sukker på i den artikkelen her, er helt på jordet. Spesielt på grunnlag at NGE ikke var første gangen de hadde forandret spillet totalt og ignorert alt av det spillerne sa. Ikke alt var klager, det ble klager etter at konstruktiv feedback ble enten ignorert eller slettet helt fra forumet.

 

Kort sagt, de tok et av spillene som pionerte MMO markedet, kastet bort friheten i spillet og gjorde det til en WoW klone, nei, ikke en EQ klone. En faktisk WoW klone.

 

Alt ble i tilleg forverret når de endelig så sin feil etter at antall spillere falt drastisk, for å sette ett tall på det gikk det fra hundretusener av spillere til titusener. Men allikevell ikke ville "rulle" spillet tilbake til det det var. Grunnen til dette som de sa var at: "Nei, vi har slettet den gamle versjonen. Så dere får ta det dere får."

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke klag til utviklerne, klag heller til de forbanna folkene som finansierer spillene, de tør jo ikke gi ut et forbanna spill uten våpen med redsel for at det ikke skal selge.

 

Forbanna gamlinger som gjemmer seg bak stolene sine .

De har jo ikke peiling på spill og det er de som styrer EA, Blizzard, Ubisoft, Square Enix Etc.

 

Utviklerne har en stooor kjetting hengende etter seg som gir dem rammer som de må følge.

 

Noen Utviklere har bare mistet gleden av og lage spill, og det er ok,

men når et spill er dårlig fordi folk ikke tør og satse, jo da kan folk klage så mye de vil.

 

Se hvordan det gikk med Xbox One ;)

 

Og enda verre er det med kickstarter støttere som klager på at spillet de støttet ikke ble som de hadde forventet og ber om penger tilbake og all sån dritt, de må vere de verste av folk. Når man gir penger til utviklere i Kickstarter så må man sjekke bakgrunnen først, visst det er nye folk så må man bare satse, det står ingen plass at spillet vil bli perfekt.

 

Man må bare prøve seg frem, ikke gjemme seg og tvinge folk til og følge visse rammer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dama der kan ta seg en bolle. Håndteringen av SWG var ikke dårlig, den var så langt ute på jordet at det ikke skulle være mulig. Ikke rart folk klikka i vinkel.

 

Ellers må det jo sies at det ikke hører hjemme noen plass med trusler og slikt tull. Men en må kunne komme med noenlunde konstruktiv kritikk. Enten backe opp andre som sier noe nyttig, eller gjøre så godt en kan selv.

 

Utviklere burde absolutt være mer imøtekommende i forhold til informasjon/kommunikasjon med spillerbasen.

Lenke til kommentar

Utviklere bør være åpne og ærlige. Mange døme på at både utviklere og utgivere driter i fansa. Sikkert fint for mange å blåse ut av seg på nettsider framfor å brygge på noko verre.

 

Trusler kommer fra mange hold så som spillere, religiøse, fundamentalister, miljøbevegelser og tyskere med bart. Slik sett bør man være noko hardhuda om man vil gjere det stort inna spillutvikling

Lenke til kommentar

Spillerne ønsker å bli involvert i utviklingen av spillet men den tradisjonelle måten å lage spill på gjør ikke dette. Man annonserer at et spill skal lages og så går det et år eller tre før man ser noe mer, i form av en teaser trailer el.l.

 

Det er ett utviklingsprosjekt som går mot strømmen: Star Citizen (SC). Der snakker man hver dag med spillerne, viser design, får tilbakemelding, og det hender ofte at de endrer ting basert på tilbakemeldinger. Det er reell brukermedvirkning. Og utviklerne er kjempeglade for prosessen! Men så er dette prosjektet også blitt historiens mest suksessfulle folkefinansierte spill noensinne. I skrivende stund har de samlet inn over 15 millioner dollar - kun fra spillerne selv - nesten to år før spillet er ferdig.

 

Ta en kikk på nettsiden til Star Citizen, så vil du forstå hva jeg mener med brukermedvirkning og hvorfor dette selger som varmt hvetebrød: https://robertsspaceindustries.com/

Lenke til kommentar

Vel, det er synd å si det, men slik er internettet.

 

Hvis du logger på en online fight i hvilket som helst spill med litt intensivitet (la oss si CS) så er det bare et tidsspørsmål før motstanderen sier en skal henrette deg, drepe, voldta og det som verre er. Videre er det som folk sier nedover her at enhver har svart belte i kampsport, er astronaut eller spiller rollespill som statsministeren for en 5 minutters underholdning med å lure andre.

 

Det er derimot synd at en nå har begynt å komme til det nivået at det ikke lenger er random, men direkte knyttet mot en virkelig identitet til personer. Jeg forstår at spilleselskapene bør ta grep, og kanskje en av de beste metodene er å ikke utgi virkelige navn, men beholde mye på "firma-navn" nivå. Om en ønsker død over EA tolkes det veldig forskjellig fra å ønske død over "sett inn navn på person en mener er ansvarlig". Hele dette problemet går bort om en klarer å holde utviklerne sitt navn skjult, hvertfall til etter at ting har roet seg.

Lenke til kommentar

Jeg støtter ikke drapstrusler selv, det er usmakelig og barnslig. Men de kan lære mye av fansen og være litt mer åpne med oss. Se på Project Eternity, Torment og andre kickstarter spill som har utviklere kommunisere titt og ofte med spillerne, har aldri sett mer konstruktiv kritikk og lite flaming mellom en gjeng anonyme mennesker.

Lenke til kommentar

– Spillere tror utviklere er haier som er ute etter å ødelegge spillet og dumme det ned, fortsetter Carlson.

Stort sett er utviklingsprosessen lukket for å vanlig dødelige, da har vi kun resultatet å gå etter. Og i mange tilfeller så er resultatet at spill er dummet ned. Når dette skjer nok ganger så er det ikke rart at en del har kommet til denne konklusjonen.

 

Når det kommer til trusler o.l. så må det være helt uakseptabelt, og i verste fall straffbart. Forhåpentligvis er er de aller fleste tomme trusler, men det holder med en som mener alvor, og man har liten til ingen mulighet å skille på de tomme fra de seriøse truslene.

 

Ønsker man å straffe ett selskap, ikke slutt å kjøp noe fra dem. Gjør nok personer det kan det fort bli kroken på døra. Å miste jobben sin er neppe spesielt moro.

 

Når det kommer til å involvere spillere i utviklingsprosessen så kan det svinge begge veier. Gjør man det riktig kan man få mange gode ideer og god feedback, men man bør nok trå varsomt for det vil trolig bli en bratt utforbakke hvis for mange spillere får for mye påvirkningskraft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg støtter ikke drapstrusler selv, det er usmakelig og barnslig. Men de kan lære mye av fansen og være litt mer åpne med oss. Se på Project Eternity, Torment og andre kickstarter spill som har utviklere kommunisere titt og ofte med spillerne, har aldri sett mer konstruktiv kritikk og lite flaming mellom en gjeng anonyme mennesker.

 

Nå må vi huske på at disse spillene ikke er ferdig utviklet enda, vi vet ikke om denne måten å lage spill på er en god måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...