Gå til innhold

Microsoft legger ned Games for Windows-markedet (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig skulle jeg ønske at spillene man kjøpte ikke var bundet til en spesifikk portal som Steam, GFWL, Origin etc. men at de fritt kunne flyttes til en hvilken som helst skytjeneste som tilbød spillportal tjenester.

På samme måte som at jeg kan flytte alle produktene jeg har i én bank til en annen bank om jeg ikke er fornøyd med tingenes tilstand. I mine øyne er dette noe bransjen burde kreve at er mulig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Spill som ikke er aktiverte vil ikke lenger fungere? Har mange Windows games takket til Steam salg, men har ikke rukket til å spille disse.

 

Velkommen til problematikken rundt dagens digitale innhold. Så lenge det er DRM knyttet opp mot spille, så er ikke dette noe mer enn en langsiktig leietjeneste.

 

Dessverre vil ikke mesteparten av samfunnet bli oppmerksomme på dette før en eventuell stenging av Steam, PS4 eller Xbox One i fremtiden, dersom man kun har lastet ned digitalt.

Jeg vet ikke hvor lenge de blir å holde liv i Xbox 360, men det blir nok noen år etter at spillene slutter å komme.

Lenke til kommentar

 

Velkommen til problematikken rundt dagens digitale innhold. Så lenge det er DRM knyttet opp mot spille, så er ikke dette noe mer enn en langsiktig leietjeneste.

 

Dessverre vil ikke mesteparten av samfunnet bli oppmerksomme på dette før en eventuell stenging av Steam, PS4 eller Xbox One i fremtiden, dersom man kun har lastet ned digitalt.

Jeg vet ikke hvor lenge de blir å holde liv i Xbox 360, men det blir nok noen år etter at spillene slutter å komme.

 

 

Spillene blir mest sannsynlig patchet for å fjerne Windows Live. Det går rykter at dette er tilfelle.

 

Det samme gjorde de med flere THQ spill som krevde THQ konto.

Lenke til kommentar

 

 

Spillene blir mest sannsynlig patchet for å fjerne Windows Live. Det går rykter at dette er tilfelle.

 

Det samme gjorde de med flere THQ spill som krevde THQ konto.

 

Alt som ikke er avhengig av online. Jeg leste på Eurogamer at de som har betalt for Age of Empires Online blir å måtte kjøpe det på nytt gjennom Steam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...