Gå til innhold

«Bombesikkert» at PS4 kommer før jul (PS4)


Anbefalte innlegg

Hvis du tror at Sony klarer å dekke PS4 etterspørselen i alle verdens markeder før 2014 så er du enten utrolig naiv eller at PS4 selger katastrofalt dårlig.

 

Hva i all verden har det med den tidligere posten din å gjøre? Her er hva du sa, og som jeg svarte på:

 

 

På lanserings datoen er det 100stk. PS4 tilgjengelig i Norge.

 

Hvis du nå innser hvor idiotisk den kommentaren var og du har lyst til å trekke den tilbake, vær så god! Det du ikke får lov til er å bygge en stråmann og tro du kan vinne en diskusjon ved å argumentere mot den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@arton

 

Jøss, glad det ikke er noe trolling her nå. Klart uforutsette ting kan skje, men er nok ikke i nærheten av hva du fantaserer om ihvertfall.

 

Om noe ser det egentlig ut som om du er mest butthurt over at XO ikke kom som planlagt. Noe som i og for seg var veldig synd for forbrukerene.

Endret av jihn
Lenke til kommentar

 

Hva i all verden har det med den tidligere posten din å gjøre? Her er hva du sa, og som jeg svarte på:

 

 

Hvis du nå innser hvor idiotisk den kommentaren var og du har lyst til å trekke den tilbake, vær så god! Det du ikke får lov til er å bygge en stråmann og tro du kan vinne en diskusjon ved å argumentere mot den.

Hadde det hjulpet deg om jeg hadde skrevet "100" i anførselstegn?

Om det er 100 eller 1000 er irrelevant, men 10000 ville kanskje hjelpe for å dekke etterspørselen i 2013, men det er noe du kan glemme.

Ingen vet hvor mange PS4 som kommer til Norge i 2013, selv ikke den norske distributøren.

 

Men vær sikker på at det er ikke mange og langt fra så mange som trengs for å dekke etterspørselen i 2013 og de første (mange) måneder i 2014.

Lenke til kommentar

AMD produserer prosessoren for både Sony og MS. Det kan være at MS kom litt senere i gang da de annonserte XB1 litt etter PS4, men jeg ville tippe at produksjonen startet såpass samtidig at vi ikke snakker om nevneverdig forskjell.

 

Altså er det ikke urimelig å si at det neppe er veldig mange flere PS4 klare enn XB1 når vi nærmer oss slutten av året. Eventuelt så kan det være mangel på andre deler, men det tviler jeg på når prosessoren er den som normalt har mest utfordringer. Jeg spår at tilgjengeligheten er rimelig lik, med et lite forbehold om at Sony lå litt foran i løypa, men det er ikke verdt mye siden de kan ha pushet annonseringsdatoen frem med vilje.

Lenke til kommentar

Hadde det hjulpet deg om jeg hadde skrevet "100" i anførselstegn?

 

Det hadde hjulpet om du sa nøyaktig det du mener. Det du driver med er ingen diskusjon. Det er selve definisjonen på trolling. Du poster med vitende og vilje ting du vet er provoserende.

 

Neste gang du skal diskutere noe med noen, ikke prøv å være "clever". Det fungerer bare ikke, spesielt ikke på Internett.

 

Når det gjelder de "justerte" tallene dine er det umulig å svare på hvor rett eller feil du har. Mengden konsoller som kan produseres er vanskelig for Sony og Microsoft å forutsi før de faktisk begynner prossessen og ser hvor mange av de produserte konsollene som faktisk holder forventet standard (les: som fungerer). Dette kalles "yield". I forbindelse med den kommende lanseringen av de nye konsollene, har lekket informasjon tydet på at Xbox One sin yield har vært urovekkende lav (mener å ha sett tall helt nede i 10%), noe som fører til at de ikke produserer så mange konsoller som forventet. På den andre siden har visstnok PS4 sin yield vært svært høy, noe som gjør at de kan produsere flere konsoller enn forventet på kortere tid.

 

Basert på uttallelser fra folk som forstår seg på dette er bakgrunnen for disse forskjellene i yield rett og slett valgene av RAM. DD3, som Xbox One bruker, er problematisk i forbindelse med yield, mens GDDR5, som PS4 bruker, er generøs og fleksibel med yield.

 

Det er først når produksjon av konsollene er satt i gang for fullt at Sony og Microsoft er i stand til å oppdatere prognosene sine og gi mer konkret informasjon til distributører om tilgjengelighet og antall. Microsoft har nå tatt konsekvensen av de første produksjonsrundene til å oppdatere tilgjengelighet, noe som gjorde at de utsatte konsollen på nedprioriterte markeder. Sony har ikke gjort noe som helst i offentlighet, men kommentarene fra Nordisk Film Interaktiv, som faktisk har dialog med Sony om disse tingene, viser at de neppe har opplevd problemer med produksjonen.

 

Så kom gjerne med konspirasjonsteoriene dine, men bruk gjerne litt begrunnelse for argumentene dine i stedet for å kaste negativitet målløst utover forumet.

Endret av TiLT42
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Men PS4-kjøpere får ikke gratis spill slik vi xb1-kjøpere får :)

Vel, du FÅR ikke spillene automatisk, du må vel først ha gold for og i det hele tatt få spillene?

Da er de plutselige ikke gratis? :ph34r:

 

Som drar meg over til PS plus hvor man også betaler, men får faktiske spill som ikke er 5-6 år gamle, men bare 1-2 år gamle.

 

Greit nok du har spillene ifra GOLD for alltid, men når man uansett kommer til å abonnere til enhver uansett, ser jeg virkelig ikke det store ved det.

Lenke til kommentar

Vel, du FÅR ikke spillene automatisk, du må vel først ha gold for og i det hele tatt få spillene?

Da er de plutselige ikke gratis? :ph34r:

 

Som drar meg over til PS plus hvor man også betaler, men får faktiske spill som ikke er 5-6 år gamle, men bare 1-2 år gamle.

 

Greit nok du har spillene ifra GOLD for alltid, men når man uansett kommer til å abonnere til enhver uansett, ser jeg virkelig ikke det store ved det.

 

Såvidt jeg vet er gratisspilltilbudet på Xbox Live Gold bare et midlertidig opplegg, og bare for Xbox 360. Mitt inntrykk er at folk flest ikke har fått med seg dette og nå tror at Microsoft har kommet med et permanent motsvar til PS Plus. Det har de ikke, men de gjør absolutt ingen forsøk på å oppklare misforståelsen. Microsoft har med andre ord ikke annonsert noe som helst om gratis spill på Xbox One utover den ene tittelen som skal fungere som "plaster på såret" for 6+ måneders utsettelse i Norge.

Lenke til kommentar

 

Såvidt jeg vet er gratisspilltilbudet på Xbox Live Gold bare et midlertidig opplegg, og bare for Xbox 360. Mitt inntrykk er at folk flest ikke har fått med seg dette og nå tror at Microsoft har kommet med et permanent motsvar til PS Plus. Det har de ikke, men de gjør absolutt ingen forsøk på å oppklare misforståelsen. Microsoft har med andre ord ikke annonsert noe som helst om gratis spill på Xbox One utover den ene tittelen som skal fungere som "plaster på såret" for 6+ måneders utsettelse i Norge.

Hm, det viste jeg ikke. Trodde MS hadde en slik ordning.

Lenke til kommentar

PS Plus er vel ikke gratis, er det..?

 

Fair enough. La oss omformulere: For å få normalt utbytte av en Xbox One eller PS4 trenger du Xbox Live Gold eller PS Plus, respektivt. PS Plus gir deg et respektabelt utvalg spill for ingen videre kostnad en gang i måneden på 2, snart 3, plattformer. Xbox Live Gold gjør det ikke. Ut fra en dagligdags forståelse av ordet "gratis" er disse spillene på PS Plus gratis.

 

Derimot er du teknisk korrekt, og hvis ditt navn er Hermes Conrad er det den beste formen for korrekt.

Lenke til kommentar

 

 

PS Plus er vel ikke gratis, er det..?

Fair enough. La oss omformulere: For å få normalt utbytte av en Xbox One eller PS4 trenger du Xbox Live Gold eller PS Plus, respektivt. PS Plus gir deg et respektabelt utvalg spill for ingen videre kostnad en gang i måneden på 2, snart 3, plattformer. Xbox Live Gold gjør det ikke. Ut fra en dagligdags forståelse av ordet "gratis" er disse spillene på PS Plus gratis.

 

Derimot er du teknisk korrekt, og hvis ditt navn er Hermes Conrad er det den beste formen for korrekt.

Du får ikke noe spill på PS Plus, du bare leiger det, den dagen du sier opp mister du det.De spilla som du får på Xbox live Gold har du selv om du sier opp abbonnementet.
Lenke til kommentar

Hadde det hjulpet deg om jeg hadde skrevet "100" i anførselstegn?

Om det er 100 eller 1000 er irrelevant, men 10000 ville kanskje hjelpe for å dekke etterspørselen i 2013, men det er noe du kan glemme.

Ingen vet hvor mange PS4 som kommer til Norge i 2013, selv ikke den norske distributøren.

 

Men vær sikker på at det er ikke mange og langt fra så mange som trengs for å dekke etterspørselen i 2013 og de første (mange) måneder i 2014.

http://9gag.com/gag/aEw151M

 

Ærlig troll, ingen kan skrive noe så idiotisk og mene det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...