Gå til innhold

Mulig og importere Xbox one?


Ultrabad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen her som har fått testet Xbox One? Hvordan funker dem her i Norge med kabelboks, som f.eks Canal Digital sin?

 

Har prøvd det, funksjonen i seg selv er fin, men det er et problem som gjør at jeg ikke lengre benytter meg av den. TV-sendinger i europa er på 50hz, i USA 60hz. Xboxen kjører 60hz, så bildet ender opp med små forsinkelser, frameloss og judder pga HZ-forskjellen.. Merkes enormt i sportssendinger. Får håpe dette lar seg rette på med en softwareoppdatering slik at tvbildet sendes i 50hz i fullskjerm, men om man "snapper" til menyen kan det kjøre 60hz igjen. Har forstått det slik at den gjør dette når du ser bluray i fullskjerm, så det burde kunne fikses.

 

 

edit: kilde: http://www.hdtvtest.co.uk/news/xbox-50hz-201311233468.htm

Endret av flame01
Lenke til kommentar

Den funker helt fint? Du kan bruke norsk kredittkort? Kan du velge marketplace?

 

Du velger land når den booter opp første gang. Jeg valgte USA. Fant meg et postnummer i New York å la inn dette. Bruker den vanlige gamertagen min.

La inn Norsk MasterCard, men med "feil" adresse. Skal i utgangspunktet ikke gå, men det funket fint.

 

Xboxen funker flott, så å si alle funksjonene funker, bortsett fra TV guiden, der må man ha støtte fra GET, Canal digital + + +

Men det funker fint å kjøre TV gjennom boxen

Veldig fint å kunne si "Xbox watch TV" mens Forza5 installerer i bakgrunnen :D

 

Anbefales

Lenke til kommentar

 

Du velger land når den booter opp første gang. Jeg valgte USA. Fant meg et postnummer i New York å la inn dette. Bruker den vanlige gamertagen min.

La inn Norsk MasterCard, men med "feil" adresse. Skal i utgangspunktet ikke gå, men det funket fint.

 

Xboxen funker flott, så å si alle funksjonene funker, bortsett fra TV guiden, der må man ha støtte fra GET, Canal digital + + +

Men det funker fint å kjøre TV gjennom boxen

Veldig fint å kunne si "Xbox watch TV" mens Forza5 installerer i bakgrunnen :D

 

Anbefales

Gleder meg utrolig til jeg får den selv - når fikk du beskjed at den var sendt og hvor mange dager tok det ca. før du fikk den?

Lenke til kommentar

Er det noen negative sider ved å bare kjøpe "spill kode" i stedet for selve spillet på blu ray og cover? Ser jo at disse selges til halve prisen på amazon.co.uk..

 

Kan ikke se at det skal være noen bakside ved dette, mulig de krever større plass på HDD ? vet ikke, den er jo tross alt bare 500 GB... så du får ikke så mange spill på den. Men det kommer støtte for ekstern HDD etter hvert, så det skal vel gå bra

Lenke til kommentar

Gleder meg utrolig til jeg får den selv - når fikk du beskjed at den var sendt og hvor mange dager tok det ca. før du fikk den?

 

Den ble sendt fra Nederland ( der de sender fra, ikke Tyskland ) 21.11.2013

Men ettersom UPS ikke leverer i Trondheim lengre så måtte jeg altså vente til over helgen med å få den.

Den har ligget i Oslo siden 22.11... så det tar ca 1-2 dager å få den

Lenke til kommentar

 

Den ble sendt fra Nederland ( der de sender fra, ikke Tyskland ) 21.11.2013

Men ettersom UPS ikke leverer i Trondheim lengre så måtte jeg altså vente til over helgen med å få den.

Den har ligget i Oslo siden 22.11... så det tar ca 1-2 dager å få den

Tok det bare en dag å få den til Norge altså?

Kanskje et dumt spørsmål, men hva er UPS og leverer de til Bergen?

Lenke til kommentar

Tok det bare en dag å få den til Norge altså?

Kanskje et dumt spørsmål, men hva er UPS og leverer de til Bergen?

 

UPS er et internationalt " post" selskap. De leverer pakker over hele verden.

Du kan se om de har dekning i Bergen på UPS.no

 

Den ble sendt med UPS ekspress og det tok da 1 dag å få den til Norge, usikker på om de sender med ekspress nå, eller om det var bare på day one edition...

Bør uansett ikke ta mer enn 2-4 dager

Lenke til kommentar

Kan ikke se at det skal være noen bakside ved dette, mulig de krever større plass på HDD ? vet ikke, den er jo tross alt bare 500 GB... så du får ikke så mange spill på den. Men det kommer støtte for ekstern HDD etter hvert, så det skal vel gå bra

Tenkte å kjøpe et spill eller to på den måten for å spare noen kroner etter å ha cashet ut for konsollen i dag :)

Lenke til kommentar

 

UPS er et internationalt " post" selskap. De leverer pakker over hele verden.

Du kan se om de har dekning i Bergen på UPS.no

 

Den ble sendt med UPS ekspress og det tok da 1 dag å få den til Norge, usikker på om de sender med ekspress nå, eller om det var bare på day one edition...

Bør uansett ikke ta mer enn 2-4 dager

Takk for hjelpen, håper på å få den til helgen! :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...