Gå til innhold

Trenger innspill til oppgradering av de viktigste komponentene


Anbefalte innlegg

Ut av det blå har min maskin utviklet seriøs ustabilitet, og fungerer ikke en reformatering, regner jeg med å måtte bytte ut alt det viktigste, siden jeg ikke har tid til å feilsøke ustabilitet som dukker opp etter 10-40 minutter.

 

Tenkte å gå for Haswell i i7-utgave, 16 GB minne og et godt hovedkort, samt en ny SSD på ca 256 GB.

 

Har et solid skjermkort fra før som jeg fortsatt håper er oppegående, og det samme med kabinett og strømforsyning - samt en gigantisk CPU-kjøler.

 

Noen som har forslag til noen gode komponenter som fungerer bra sammen? Har ikke satt noe klart pristak, vil ha gode komponenter, men er ikke villig til å betale masse for absolutte toppmodeller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Corsair AX 850W PSU, som er mer enn kraftig nok til systemet, og som ikke ser ut til å være problemet. Min hovedteori er RAM-feil, men ser også stygt på hovedkortet (Asus P67). Feilene ser ut til å være for systematiske til at strømforsyningen er kilden

 

Uansett, poenget var førsat og fremst hjelp til nye komponenter som snakker sammen :)

Endret av DesertGlow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...