Gå til innhold

Vurderer å kjøpe Wii U basic istede for Premium


En_annen

Anbefalte innlegg

Jeg har virkelig ikke bruk for Nintendo land eller rabatten på E-shop siden jeg sjeldent kommer til å bruke den uansett. Derfor er 8gb (3gb med ordentlig lagringsplass hvis jeg forsto det riktig) egentlig rimelig, men det er noe annet som bekymrer meg. Jeg har ikke "mye" peiling på data, så dette spørsmålet kan virke dumt for geniene der ute, men siden OS tar 5 gb av konsollen allerede, er det en sjanse at fremtidige oppdateringer kan komme til det punkte hvor det overskrider 8 gb å rendrer konsolen min ubrukelig? Jeg tenker det må være en grunn til at Nintendo tar 8gb modellen ut av markede noen steder, men ved den kraftige prisforskjellen på premium og basic, er basic et mye bedre kjøp for meg som uansett ikke spiller så alt for ofte.

 

Edit: Og om det eventuelt ikke blir så ekstremt at det overskrider 8gb, kan det senere påvirke ytelsen til konsolen min?

Endret av En_annen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke si 200kr. er så vanvittig prisforskjell.

https://www.coolshop...e-premium-black

Takk for svaret, men det var ikke det jeg spurte om. Jeg planlegger å kjøpe på elkjop, hvor det for øyeblikket i hvertfall selger basic for 1690kr og Premium for 2495 kr (kilder: http://www.elkjop.no..._NameOrID=wii+u) Jeg er klar over at dette er nettprisene, men har sett i butikken som ligger i nærområde mitt og de har samme pris. Ved overslag ser kan du se at jeg sparer rundt 700 kr ved å kjøpe Basic.

Endret av En_annen
Lenke til kommentar

Jeg mener de 700,- er verdt det for å kunne spille fremtidige spill. 8GB forsvinner fort.

 

Edit: Du kan legge til ekstern lagringsenhet men er usikker på om denne vil fungere til vanlig lagring. Det kan være verdt å sjekke opp i.

 

http://www.nintendo.com/consumer/systems/wiiu/en_na/system_external_storage.jsp?menu=general_info&submenu=wup-external-usb-storage

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Jeg mener de 700,- er verdt det for å kunne spille fremtidige spill. 8GB forsvinner fort.

 

Edit: Du kan legge til ekstern lagringsenhet men er usikker på om denne vil fungere til vanlig lagring. Det kan være verdt å sjekke opp i.

Men som sakt har jeg ingen planer å bruke e-shop. Og med 700,- får jeg en hardisk med mer enn 32 gb av plass som jeg kan koble til konsolen! Mitt spørsmål var om det er en sjanse at Operativ Systeme til Wii U og dens oppgraderingen kan i fremtiden forminske ytelsen til konsolen min ved tanke på dens begrensede lagringsplass, eller i ekstreme tilfeller rendre Wii'en ubrukelig.

Lenke til kommentar

Jeg tror aldri WiiU basic vil bli "ubrukelig" men det er mulig man senere vil måtte gi slipp på programmer/spill pga. for liten lagringskapasitet. Eller at du må slette data fra ett spill for å spille et annet.

 

Men som det står i linken jeg posta så kan du når som helst koble til en ekstern HDD (maks 2TB) og bruke den som system-lagring.

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror aldri WiiU basic vil bli "ubrukelig" men det er mulig man senere vil måtte gi slipp på programmer/spill pga. for liten lagringskapasitet. Eller at du må slette data fra ett spill for å spille et annet.

 

Men som det står i linken jeg posta så kan du når som helst koble til en ekstern HDD (maks 2TB) og bruke den som system-lagring.

Takk for svare ditt! Setter pris på at du tok deg tid til å gi meg noe å tenke på. Trur jeg kommer til å gå med basicen for øyeblikket, så får jeg heller se om jeg investerer i en HDD senere om jeg skulle bli interesert i mer lagringsplass.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...