Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ny bil 4x4 ca 250 000!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gode forslag alle sammen men gjerne fortell litt hvorfor også ikke bare send meg linker liksom, tenker på lett tilgjelighet i deler osv, pris på deler er ikke farlig, der har jeg ca 50% på det meste da jeg jobber i butikk som selger deler men tilgjelighet osv hadde vert fint...ikke bare 1 link og thats it liksom

Lenke til kommentar

Jeg er subaru fanboy da, men fattern eide en 150 hk diesel premium, og var storfornøyd med den, jeg kjørte den en del selv, og utrolig bra fremkommelighet, godt drag og god aks..

Deler i norge kan være litt i dyreste laget, men til gjengjeld så er det svinbillig i utlandet, og vi har en kar i USA som skaffer deler til veldig hyggelige priser og i tillegg er utrolig hyggelig å ha med å gjøre på mail og skype og facebook :D

 

Vi har også (et av) norges hyggeligste bilforum, med utrolig mange kyndige og hjelpsomme personer som kan mye om bilene. Alltid hjelp å få om man lurer på noe.

Lenke til kommentar

Imprezaen med 150 hesters dieselbrenner er rett og slett underholdende å kjøre både på sommer og vinterføre. Bare pass på å ikke gå i fella ved å sette på den for brede dekk, spesielt på vinterdekkene.

 

Eneste negative jeg kan komme på med Subaru er utseendet og deleprisen som er noe høy.

 

Personlig synes jeg Forester er en penere bil (fortsatt en Subaru…), men da må du ta til takke med en bil som har gått noe lenger enn Imprezaen.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42780832

 

Denne ser OK ut. Men usikker på om de store tingene som kommer ved ca. 100k er tatt på den. Det bør sjekkes ut.

 

Hva skal bilen brukes til? Hvis bilen kun skal brukes på normal vei / til og fra hytte så er det ikke sikkert du behøver et permanent 4x4-system?

 

-KJ

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis driftssikkerhet er noe du bryr deg om, så ser dette ut til å være et OK kjøp:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42902700

 

Jeg har ikke kjørt modellen med manuelt gir, men automatversjonen var et svært behagelig bekjentskap. Som med Subaruen jeg foreslo over så bør man sjekke hva som var siste service og hva som ble byttet på denne også. Ellers så er Honda CRV flere ganger kåret til den mest driftsikre SUVen.

 

http://www.truedelta.com/Honda-CR-V/reliability-110

 

-KJ

Lenke til kommentar

Du må nesten regne med å få ganske mange "rare" tips når du vurderer alt fra HiLux til Impreza. Skal du bare kjøre på vanlige veier, eller skal hente ved i skogen? Den ene av bilene funker bra til sistnevnte, den andre ikke like godt.

 

Personlig ville jeg gått for en Audi A4 quattro med 2,0 tfsi motor. Akkurat denne bilen har relativt lav kilometerstand, og med 200 hestekrefter har man noe som er morsomt å kjøre både sommer og vinter. Terrengegenskaper har jeg ikke noe behov for, så klarer meg fint med en lav bil som er tryggere å kjøre på glatte eller våte veier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...