Gå til innhold

Kan man stole på overvektige folk?


Anbefalte innlegg

Kan man stole på folk som troller? Som åpenbart har opprettet en tråd for å ''provosere for provoseringens skyld''? Som av en eller annen grunn føler et behov for å få oppmerksomhet? Der formålet er å skape avsky blant medlemmene på diskusjon.no? Der ''den primære hensikten med trolling er ikke å argumentere for påstanden, men å skape dårlig stemning''? Kan man virkelig stole på det ''slike'' folk sier?

 

Jeg foreslår av vi ikke fortsetter med å ''mate trollet''.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan man stole på folk som troller? Som åpenbart har opprettet en tråd for å ''provosere for provoseringens skyld''? Som av en eller annen grunn føler et behov for å få oppmerksomhet? Der formålet er å skape avsky blant medlemmene på diskusjon.no? Der ''den primære hensikten med trolling er ikke å argumentere for påstanden, men å skape dårlig stemning''? Kan man virkelig stole på det ''slike'' folk sier?

 

Jeg foreslår av vi ikke fortsetter med å ''mate trollet''.

 

Hvis du har lest ting til Ideal over tid vet du at han ikke er noe troll. Alle kan lure på forskjellige ting og han begrunner jo også hvorfor han sier det han sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det mener jeg er tull. Riktig kost og trening er det som skal til. Kcal inn, vs kcal ut osv..

 

Men det betyr jo ikke at tjukke folk er dårlige mennesker. Hva tenker TS om de som røyker? Snuser? Drikker litt for mye på lørdagene. Spiller Lotto (komplett ulogisk handling, statistisk sett taper du i lengden)? Ikke panter flasker? Har pengene på en konto som tilbyr dårligere rente ift markedsleder? Spiser potetgull?

 

Det er mye atferd som enkelt kan defineres som selvutslettende/ulogisk, hvor har du lyst å sette grensa TS?

Hørtes ut som du beskrev meg her :p Jeg er 110kg, røyker, drikker når det passer meg omså det er midt i uka, trener ikke, spiller for mye data å er avhengig av potetgull :) Konklusjonen må vel da bli at jeg ikke er til å stole på??
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De få jeg har kjent opp gjennom tidene som har vært smellfeite 140+ har alltid vært som andre mennesker, med både gode og dårlige egenskaper.

 

Man har så mange forskjellige typer mennesker at man finner dem i alle slags fysiske og psykiske kombinasjoner. De største drittsekkene jeg har møtt på har vært tynne eller gjennomsnittlig. De feite har vært hyggelige men ikke helt til å stole på når det gjelder tidsnøyaktighet og avtaler. Men det er sikkert mer en tilfeldighet enn noe annet.

 

Når det kommer til politikere så stoler jeg mye heller på at Bård Hoksrud snakker bilistenes sak enn det Marit Arnstad gjør, selv om han pakker på seg en del kilo mer.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lar tråden overleve inntil videre, selv om jeg er usikker på om dette er et dårlig forsøk på provosering eller hva trådstarter prøver å komme frem til. Saklig debatt ønskes, og hvis dere kommer over noen innlegg som ikke hører hjemme foreslår jeg at dere bruker rapport-knappen slik at det kan fortsette i et høflig og voksent tempo og ikke dårlige personangrep og usaklig drittslenging.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Undersøkelser viser at overvektige folk diskrimineres og jeg er sikkert det spiller en rolle når det gjelder politiker. Amerikanske politiker bruker mye penger til å bli pent å se på. En stygg, overvektig dame finnes lite av i amerikansk politikk.

 

Kanskje det spiller mindre rolle når partiet velges, ikke politikeren direkte, som i Norge?

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personer som ikke klarer å kontrollere sitt eget matinntak, personer som gir etter for impulsive lyster i den grad at de ender opp med å veie hundrevis av kilo, kan man stole på at de har selvkontroll nok til å la være å bli påvirket av andre til å utføre noe, eller at de skal klare å beherske seg fra å være utro, utføre landssvik eller lignende? Denne mangelen på selvbeherskelse og viljestyrke skulle man jo tro at manifesterte seg i andre sammenhenger.

 

Kan vi da stole på de overvektige som stiller til valg i år?

Kan vi stole på at de ikke lar seg påvirke, og snur i viktige saker, saker som vi har valgt de inn for?

 

Hva har du i mot Høyre egentlig?

Lenke til kommentar

Overvekt er veldig sammensatt. Lavt stoffskifte og forbrenning, beinbygning, arv og genetikk, sykdommer og medisiner kan også gjøre deg veldig oppblåst og stor. Det er ikke utelukkende slik at fedme er selvpåført på grunn av at folk er giddalause og nesten ikke gjør noe annet enn å slafse i seg masse mat dagen lang.

 

Det finnes faktisk mennesker som sliter med litt overvekt av heilt andre grunner også. Selv om folk trener fleire timer hver eneste dag, kun spiser kjempesunn mat og aldri spiser usunne produkter som for eksempel iskrem, potetgull, smågodt og lignende så drasser de rundt på litt for mange kilo...

Endret av WeirdFace
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hørtes ut som du beskrev meg her :p Jeg er 110kg, røyker, drikker når det passer meg omså det er midt i uka, trener ikke, spiller for mye data å er avhengig av potetgull :) Konklusjonen må vel da bli at jeg ikke er til å stole på??

 

Jepp. Du er åpenbart et dårlig menneske :p

 

Er vel ikke så mye å samle på selv heller, drikker like mye som Charlie Harper og snuser konstant. Er også til tider et rasshøl.

 

Eller, kanskje det går greit, siden jeg tross alt ikke er tjukk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personer som ikke klarer å kontrollere sitt eget matinntak, personer som gir etter for impulsive lyster i den grad at de ender opp med å veie hundrevis av kilo, kan man stole på at de har selvkontroll nok til å la være å bli påvirket av andre til å utføre noe, eller at de skal klare å beherske seg fra å være utro, utføre landssvik eller lignende? Denne mangelen på selvbeherskelse og viljestyrke skulle man jo tro at manifesterte seg i andre sammenhenger.

 

Kan vi da stole på de overvektige som stiller til valg i år?

Kan vi stole på at de ikke lar seg påvirke, og snur i viktige saker, saker som vi har valgt de inn for?

 

Nei dèt kan du ikke, særlig hvis du har mye godt i posen.

 

Tenkte da ikke på rognposen selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Jeg tror premissene til trådstarter er feil (dette om å være vinglete og ombestemme seg, og at dette har noe med om en er tjukk eller ikke).

 

Jeg vil ha politikere som er villig til å forandre mening, som ikke holder på tidligere løfter som om de var hellige, og først gir seg "når ting beviselig har gått helt i dass."

 

De rød/grønne er skrekk eksemplet på slike "stabeist".

 

Jeg vil ha politikere som ser nåtid, virkelighet, langtidsplanlegging og konsekvenser - sammtidig.

 

Har så politisk evne noe med overvekt å gjøre? .Nei, ikke annet enn at tjukke folk visstnok dauer lettere av stress, men politikere går det jo 13 av på dusinet og er de enkleste å erstatte.

 

Hmm - rart at de skal ha så mye sikkerhet rundt seg. (Digresjon).

Lenke til kommentar

Dette er tåpelig. Man kan stole på overvektige som alle andre mennesker. Selvkontroll har lite med om man er til å stole på, det er hvorvidt man er ærlig eller ikke som danner grunnlaget for om man er til å stole på eller ikke.

 

Dette er generalisering, og for meg virker som at trådstarter har tydelige fordommer mot overvektige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personer som ikke klarer å kontrollere sitt eget matinntak, personer som gir etter for impulsive lyster i den grad at de ender opp med å veie hundrevis av kilo, kan man stole på at de har selvkontroll nok til å la være å bli påvirket av andre til å utføre noe, eller at de skal klare å beherske seg fra å være utro, utføre landssvik eller lignende? Denne mangelen på selvbeherskelse og viljestyrke skulle man jo tro at manifesterte seg i andre sammenhenger.

 

Kan vi da stole på de overvektige som stiller til valg i år?

Kan vi stole på at de ikke lar seg påvirke, og snur i viktige saker, saker som vi har valgt de inn for?

 

Tror du har dratt feil konklusjoner.

 

En overvektig har meget sterk viljestyrke og er å stole på - punktum finale.

 

En overvektig - spiser opp maten sin, han/hun går ikke fra maten.

 

En overvektig greier å gjøre sine innkjøp, selv sterkt overvektige greier dèt.

En tynn pinne, greier ikke dette, ligger bare i sofaen med hånden i trusa og gir blanke i avtaler som er inngått.

 

De som lar seg påvirke av andre er de som følger kontinuerlige slankeoppskrifter, i kvinneblad, moteblad, og homseparty.

Tynne stilker, der en flau vind drar buksa ned, forsåvidt greit nok i slike settinger, men allikevel...

Endret av Vårbris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vekt = Energi inn - energi ut

Mer energi inn enn ut over lang tid (år) --> overvekt

Mer energi inn enn ut over kort tid (måneder) --> vektøkning

Mindre energi inn enn ut over kort tid (måneder) --> Vekttap

Mindre energi inn enn ut over tid (år) --> undervekt

 

Verre er det ikke.

De absolutt fleste mennesker som ikke klarer å kontrollere sin egen vekt har åpenbart mangel på selvdisiplin, eller har blitt sviktet i sin opplæring, og bruker for lite tid på egen fysisk helse.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...