Gå til innhold

Romskipspillet X Rebirth har endelig fått dato (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser rimelig fett ut. Har alltid digget X-spillene. Var ikke 100% for den semi cellshadete grafikken, men greit nok. Dog var det virkelig trist at de overhodet ikke fikk til menneskemodellene. Ser ut som livløse, oppblåste gummidokker. Ødelegger mye av den "levende univers"-feelingen. Skal selvsagt uansett ha dette spillet.

Lenke til kommentar

Ser rimelig fett ut. Har alltid digget X-spillene. Var ikke 100% for den semi cellshadete grafikken, men greit nok. Dog var det virkelig trist at de overhodet ikke fikk til menneskemodellene. Ser ut som livløse, oppblåste gummidokker. Ødelegger mye av den "levende univers"-feelingen. Skal selvsagt uansett ha dette spillet.

 

Jeg liker ikke grafikken i det hele tatt. Men det får man vel ikke lov å si på dette forumet! Litt skuffende. Men, jeg liker godt at det er en stor sandkasse med simulert økonomi. Håper bare at det ikke er like lett å "bygge seg en formidabel privat flåte" som i X3.

Endret av Brawler
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg som en unge! X3 terran conflict var fett, men albion prelude var virkelig den dypeste og mest awesome space sim jeg har spit! Eneste som er at læringskurven er avskrekkende. Håper på en liten forbedring der! Har ikke sett videoen, men om galaksen er like stor som før, blir dette steaksauce!

Lenke til kommentar

Dette ser jo helt utrolig lekkert ut! Dette kan bli en av de første nyhetene jeg kommer til å kjøpe på lang tid.Gleder meg jo også til Star Citizen, men det kommer vel først ut om 3-4 år.

 

Mener å huske å ha sett ett eller annet sted at kickstarter donører skal få tilgang til en star citizen alpha i november. Gidder ikke google det lol.

Lenke til kommentar

Dette virker veldig lovende. Jeg har hørt mye bra om de andre spillene i serien men har ikke prøvd de enda. Om dette blir så bra som det kan se ut så er det kanskje ikke noen vits heller. Angående "strømlinjeformingen" av kontrollen så håper jeg at den underliggende fysikken fortsatt er like realistisk, men at det bare er selve styringen som er forenklet. Det beste hadde vært om man selv kunne velge noen grader av kompleksitet/automatisering av kontrollen slik at man som nybegynner kan begynne med enkel styring og avansere etter hvert. Selv har jeg ikke noe særlig erfaring med slike spill, men har lyst til å lære meg mer avansert styring av romfartøy fordi det gir mer innlevelse.

Lenke til kommentar

Ser rimelig fett ut. Har alltid digget X-spillene. Var ikke 100% for den semi cellshadete grafikken, men greit nok. Dog var det virkelig trist at de overhodet ikke fikk til menneskemodellene. Ser ut som livløse, oppblåste gummidokker. Ødelegger mye av den "levende univers"-feelingen. Skal selvsagt uansett ha dette spillet.

 

Jeg er heller ikke noe særlig fan av cellshadet grafikk i spill som satser på realisme (ikke så veldig stor fan av cellshading generellt egentlig) men jeg så ikke noe særlig til det her? Mulig jeg så for dårlig etter eller har for dårlig kunnskap om teknikken. Jeg kan være enig i at mennesket jeg så avbildet på en av skjermbildene på hjemmesida til spillet hadde passet bedre som tvilsomt bagasjeinnhold gjenglemt i en av hangarene enn et levende vesen, men resten av det jeg har sett er jeg ganske fornøyd med.Jeg liker spesielt godt at verdensrommet ikke ser ut som et overpyntet juletre, det er nok av spill med slik grafikk allerede. Det ser selvfølgelig ut som om det er litt for mange stjernetåker også i dette spillet, men utviklerne vil nok vise frem mest mulig farger og lyseffekter på skjermbildene ettersom slikt selger. Alt i alt er syns jeg dette ser veldig bra ut. Jeg likte ikke at det så ut som romfartøyene kunne begynne å brenne (innenfra og ut), får håpe man slipper å høre eksplojonslyder når ting ødelegges. I verste fall burde det siste jo være en enkel sak å fikse med en mod.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke grafikken i det hele tatt. Men det får man vel ikke lov å si på dette forumet! Litt skuffende. Men, jeg liker godt at det er en stor sandkasse med simulert økonomi. Håper bare at det ikke er like lett å "bygge seg en formidabel privat flåte" som i X3.

 

Selv om dette forumet holder ganske høyt nivå så er intrykket mitt at kommentarer og diskusjon om grafikk som regel er av typen "grafikk betyr ingenting", "grafikk er litt viktig det også" eller "fin grafikk". Jeg hadde ikke hatt noe imot om det var mer diskusjon om hva som gir god grafikk, og en mer kritisk holdning til stil/design.

 

Angående økonomien i spillet så får jeg håpe at de har brukt en del tid på denne. Det er ikke mye gøy om man blir alt for mektig alt for fort.

Endret av Golgatha Kredittvurdering
Lenke til kommentar
Gleder meg jo også til Star Citizen, men det kommer vel først ut om 3-4 år.

 

Star Citizen kommer ut våren 2015, muligens tidligere. Men, viktig: De slipper deler av spillet tidligere enn dette[1].

 

- Hangar Module: 24. august 2013.

- Dogfight Module: desember 2013. (MMO alfa)

- Planetside Module: våren 2014 (også kalt Social Module).

- Squadron 42 alpha: høsten 2014.

- MMO beta: desember 2014

- Ferdig version: våren 2015.

 

Hangar-modulen sneak peek: http://www.robertssp...-hangar-module/

 

Fan-video av hangar-modulen:

 

https://www.youtube.com/watch?v=v5ENztpi5TE

 

Romskipet 300i:

 

https://www.youtube.com/watch?v=uBef4GUdUuk (in-game rendret)

 

1: http://3.bp.blogspot...kM/s1600/33.JPG

Endret av Prognatus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skrev det ikke for å være dust :-) Tenkte litt mere på andre spennende spill som kommer til høsten..

 

Ikke bry deg om syrlige kommentarer rettet for å angripe din personlige mening. Skriv det du vil. Jeg ønsker heller å lese folks ærlige og varierte tanker om en sak enn noe som er moderert for å for eksempel skåne de som forhåndsdigger et spill uten selv å prøvd det. Dersom inntrykket ditt basert på artikkelen/videoen eller hva det måtte være er dårlig, så skriv det og kanskje dersom du har tid nevn hvorfor du mener det, det er alltid interessant.

 

Den der: "Ikke gidd å kommenter en sak dersom det ikke er positive kommentarer du kommer med!"- holdningen som dominerer her er helt fantastisk at har fått lov å slå rot over så lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...