Gå til innhold

a-Jays one+ og Galaxy s3, bare en plugg gir lyd?


Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg nettop sånn a-Jays One+ øreplugger tidligere idag. Pluggene funker helt fint, fordi jeg har prøvd dem på andre mobiler og pcen nå. Mobilens jack funker også helt fint, fordi andre headsett og ørepropper funker på den, men når jeg plugger dem i s3en så funker bare venstre øret. Knappen på høyre øret funker, men det kommer ikke noe lyd. Søkte det opp men fant ingen med lignende problem. Leste jo mye om at disse var bra for android telefoner osv, så syns dette var rart. Noen som vet hva problemet kan være? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres egentlig ut til at den ikke kommer langt nok ned i kontakten. Du har ikke noe deksel på som hindrer at den sitter skikkelig? Mange deksler har for små hull til å passe alle plugger

 

Har ikke noe spess deksel nei, det samme vanlige, jeg prøvde dem på en annen s3 og, der funka de helt fint.. det er rart, andre headsett funker med min mobil, headsettet mitt funker med andre mobiler, det er bare ikke kombinasjonen av mine to ting somikke funker :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Samsung Galaxy S3 har, alt etter hvem som har målt, en output impedance på mellom 3 og 4 ohm. Da vil ikke a-Jays One+ med en motstand på 16 ohm være det riktige valget. Du burde da gå for hodetelefoner/øreplugger på minst 32 ohm.

 

En tommelfingerregel er at hodetelefonens motstand burde være minst 8 ganger høyere enn kildens motstand.

 

Konsekvensene vil imidlertid ikke være at du kun får lyd på én side, men mindre optimal lydkvalitet i form av slapp bass.

 

Så om det viser seg å være en feil på a-Jays'ene og du bytter dem kan det være en idé å se etter noe annet eller å investere i en Fiio E5/E6 som har en output impedance på godt under 1 ohm.

 

a-Jays vil (burde...) uansett fungere med S3, bare ikke optimalt. Om det er et problem for deg må du nesten finne ut av selv. Vær uansett klar over at forskjellene ikke er som natt og dag, men de er der.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...