Gå til innhold

Zero til Hero - Bedring i sikte (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble såpass inspirert av bloggen din at jeg tenkte å gi det et ærlig forsøk jeg også.

 

Har ikke gjort noen online matcher ennå, spiller med bots for å bli fortrolig med diverse items, hotkeys etc samt få dreisen på både first hitting og denying. Generell overlevelse håper jeg også blir et resultat men frykter at bot-opplevelsen ikke er noe spesielt forberedende sånnsett =)

 

Iallefall Steam-nicket mitt er Hjørnecelle hvis dere starter en newbieklubb så er jeg gjerne med

Lenke til kommentar

Det som vil hjelpe mer enn å være med på kamper av høyere niva, er faktisk å heller observere progames (evt. prospillere fra twitch.tv) uten å spille selv. Ta disse ideene og taktikkene du får med deg inn i kamper du selv spiller. Spar noen "replays" så kan du se kampene igjen senere. Det kan også hjelpe å se seg selv spille via replay evt.

 

Har spilt dota i ca. 8 år nå og spiller på et høyt nivå. Har deltatt i noen mindre turneringer osv, men det betyr på ingen måte at jeg føler meg utlært. Det er alltid rom for utvikling i dette spillet.

 

Det jeg vil anbefale er å spille ca. 300-500 matcher og gjøre deg oppmerksom på "positioning", plassering om du vil. Lær deg hver eneste helt for å få en god oppfatting av hva slags "skills" de har og "range" på de.

 

det er helt sant som du sier. DotA handler om "teamwork". Spør deg selv mens du spiller, Hvilke lanes har problemer med "farm", "harrass" eller evt. blir "pushet" og hva kan du selv gjøre for å hjelpe. Dette er den absolutt smarteste tankegangen man kan ha mens man spiller dota. Når man kommer litt mer inn i spillet kan man begynne å tenke på "trades" ofre et tårn for et "kill" f.eks. Men det blir litt i meste laget for denne omgang.

 

Jeg kan godt svare på spørsmål hvis noen har det.

 

Love

Lenke til kommentar

Har begynt å spille litt selv nå. Kan være veldig morsomt, men begynner å bli lei av å havne sammen med russere som nekter å skrive på engelsk. Er det jeg som er uheldig, eller er det mange som har den erfaringen?

 

Velkommen til Dota 2. Det er en enormt stor spillerbase i Russland, og de er ikke alltid like medgjørlige når det kommer til kommunikasjon. Men det finnes bra folk blant dem også :p Problemet ble mindre da Valve introduserte språkfilter, men dessverre er det nok mange russere som søker etter games med engelsk språk også uten selv å beherske det. Mitt beste råd er at om noen plaprer i vei på russisk, eller for den saks skyld er uhøffelige, så muter du dem via spillerlisten. Enkelt og greit, og du slipper og gremmes over at de ikke gjør som du vil :p
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...