Gå til innhold

USA er svært skuffede over russisk Snowden-asyl


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, tror ingenting av det er like alvorlig som det sitatet Bush liret av seg OFFENTLIG. :p

Sånn sett tror jeg det sitter mer oppi toppen på mesteparten av den norske befolkningen kontra den Amerikanske, pluss en god del mer geografi kunnskap.

 

Da tror jeg virkelig du bør ta deg et par turer til USA og prate litt med befolkningen der. Hvis du virkelig tror det er forskjell på intelligensen på folk i Norge og USA. Den eneste forskjellen jeg har merket er at Amerikanerne er 100 ganger lettere å komme i kontakt med enn nordmenn.

Endret av LoveAmiga
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da tror jeg virkelig du bør ta deg et par turer til USA og prate litt med befolkningen der. Hvis du virkelig tror det er forskjell på intelligensen på folk i Norge og USA. Den eneste forskjellen jeg har merket er at Amerikanerne er 100 ganger lettere å komme i kontakt med enn nordmenn.

Må si meg enig her, kan ikke dømme USA ut fra TV programmer eller slikt de er også en befolking på 340mill++

 

Finner mye innavl i Norge også der folk ikke henger helt på greip..

 

Amerikanere er generelt veldig hyggelig og imøtekommende..

Lenke til kommentar

Da tror jeg virkelig du bør ta deg et par turer til USA og prate litt med befolkningen der. Hvis du virkelig tror det er forskjell på intelligensen på folk i Norge og USA. Den eneste forskjellen jeg har merket er at Amerikanerne er 100 ganger lettere å komme i kontakt med enn nordmenn.

 

Skal vi ta en liten sjekk på det som er gjort på området, tror du, eller tror du ikke, at amerikanere vil ha en snitt-IQ som er lavere enn nordmenn?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis det i det hele tatt er en forskjell så er den iallefall minimal. Det er så jævla typisk nordmenn å tro at de er bedre enn alle andre.

 

Du vet det går ann å innse at enkelte ting faktisk er tilfellet, selv om det ikke er politisk korrekt? Hva som er "typisk nordmenn" er irrelevant for om det er fakta eller ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar
mesteparten av USAerne er ikke særlig smarte, derfor unnslapp Bush å bli kastet ut når han hevdet at Gud hadde sagt at han skulle innvadere Irak for eksempel, hadde Stoltenberg sagt det samme så hadde han garantert måttet gå av kort tid etter uttalelsen.
Så du mener nordmenn generelt er smartere enn amerikanere generelt? For en håpløs uttalelse.Jeg tror du skal sjekke litt hva AP har sluppet unna med de siste årene.

 

Noe som er litt interessant er at en internasjonal studie basert på iq-tester over hele verden, konkluderte med at amerikanere (nord-amerika) har ca. 5 iq poeng mindre i gjennomsnitt enn europeere. Denne studien gjaldt bare de som svarte og det var ganske tilfeldig så det er en viss sannsynlighet for uregelmessigheter men det er interessant allikevel. Best ut kom, kanskje ikke så overraskende, asiaterne (japan/øst-kina), og de hadde gjennomsnittlig ca. 5 iq poeng mer enn europeere (ca. 105 et sted). Har lest at noen forskere mener dette har en sammenheng med språket(grammatikk), noe som også har sammenheng med at "de" er så flinke i matematikk etc. De som kom dårligst ut var stammefolkene i Australia med en gjennomsnittlig iq på ca. 80-85. Dagens fun facts folkens!:)

Lenke til kommentar

At du velger å innse at det er tilfellet gjør det så alldeles ikke til fakta.

 

Er det ikke ganske naivt å tro at vi er overlegen alle andre?

 

Er det ikke ganske latterlig å tro at "nordmenn har høyere IQ i snitt enn amerkianere" er det samme som å "tro vi er overlegen alle andre"?

 

AtW

 

Noe som er litt interessant er at en internasjonal studie basert på iq-tester over hele verden, konkluderte med at amerikanere (nord-amerika) har ca. 5 iq poeng mindre i gjennomsnitt enn europeere. Denne studien gjaldt bare de som svarte og det var ganske tilfeldig så det er en viss sannsynlighet for uregelmessigheter men det er interessant allikevel. Best ut kom, kanskje ikke så overraskende, asiaterne (japan/øst-kina), og de hadde gjennomsnittlig ca. 5 iq poeng mer enn europeere (ca. 105 et sted). Har lest at noen forskere mener dette har en sammenheng med språket(grammatikk), noe som også har sammenheng med at "de" er så flinke i matematikk etc. De som kom dårligst ut var stammefolkene i Australia med en gjennomsnittlig iq på ca. 80-85. Dagens fun facts folkens! :)

 

Ikke overraskende, IQ er feks korrelert til utdannelse og hvor god utdannelse gjennomsnittspersonen i landet får.

 

AtW

Lenke til kommentar

Da tror jeg virkelig du bør ta deg et par turer til USA og prate litt med befolkningen der. Hvis du virkelig tror det er forskjell på intelligensen på folk i Norge og USA. Den eneste forskjellen jeg har merket er at Amerikanerne er 100 ganger lettere å komme i kontakt med enn nordmenn.

 

Det stemmer at amerikanere er lettere å komme i kontakt med på en overfladisk måte. Derimot er jeg ikke overbevist om at det er enklere å komme ned i dybden med dem.

 

Nordmenn sies å være mer reserverte til å begynne med, men det er lettere å få til meningsfulle forhold og utvekslinger hvis man kommer over den første kneika.

 

At du velger å innse at det er tilfellet gjør det så alldeles ikke til fakta.

Er det ikke ganske naivt å tro at vi er overlegen alle andre?

 

Er amerikanere alle andre da?

Lenke til kommentar

Er det ikke ganske latterlig å tro at "nordmenn har høyere IQ i snitt enn amerkianere" er det samme som å "tro vi er overlegen alle andre"?

 

AtW

 

 

 

Ikke overraskende, IQ er feks korrelert til utdannelse og hvor god utdannelse gjennomsnittspersonen i landet får.

 

AtW

 

Det er jo en slik overlegen holdning du viser her. Vi får det jo inn med morsmelka å tro at norge er best i hele verden.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Det er jo en slik overlegen holdning du viser her. Vi får det jo inn med morsmelka å tro at norge er best i hele verden.

 

Spar meg for disse fordommene dine, det har ingenting med en "overlegen holdning" å gjøre å se at det er forskjell på lands gjennomsnitts-IQ, og at norge antakelig ligger over USA her. At du ikke klarer å se folk argumentere saklig for det uten å blande inn innbilte holdninger og følelser som ligger bak er ditt problem.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Heh, er det noen som har fordommer her, så er det vel dere, mot amerikanere.

 

Forskjellen i gjennomsnitts IQ ifølge han som posta over her over her er så liten (5 poeng), og dessuten er det ingen link om hvor stort omfavn testen hadde, at uttalelsen jeg kommenterte først om at "flesteparten av amerikaner er ikke spesielt smarte" ikke holder mål. Det må tilogmed du skjønne.

 

Googler man "average iq by country" så får man ganske mange forskjellige resultater. Noen setter USA og Norge likt, som f.eks denne. http://www.statisticbrain.com/countries-with-the-highest-lowest-average-iq/

 

Så ja, at amerikanere er så store idioter er en latterlig påstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at amerikanerne virker som overvektige, tilbakestående, saksøkende idioter er fordet det er nesten utelukkende disse man hører og leser om i media. Ingen er interresert i å høre om alle de andre som er helt normale. Det er samme grunnen til at muslimer har rykte på seg til å være konebankende og barnemishandlende terrorister.

Lenke til kommentar

Heh, er det noen som har fordommer her, så er det vel dere, mot amerikanere.

 

Forskjellen i gjennomsnitts IQ ifølge han som posta over her over her er så liten (5 poeng), og dessuten er det ingen link om hvor stort omfavn testen hadde, at uttalelsen jeg kommenterte først om at "flesteparten av amerikaner er ikke spesielt smarte" ikke holder mål. Det må tilogmed du skjønne.

 

Googler man "average iq by country" så får man ganske mange forskjellige resultater. Noen setter USA og Norge likt, som f.eks denne. http://www.statistic...est-average-iq/

 

Så ja, at amerikanere er så store idioter er en latterlig påstand.

 

Nei, det er ikke det. "amerikanere har antakelig lavere gjennomsnitts-IQ" Er ingen fordom, og summerer man opp forskningen jeg har sett, så er det riktig. Når du ikke klarer å se den påstanden uten å tilskrive meg massivt USA-hat, så er det en fordom. Det er håpløst å være så hårsår på sånt.

 

Ellers har ikke jeg sagt noe om at amerikanere er "store idioter"?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker på den gangen for svært lenge siden da Norge med Jageland i spissen dånte overfor denne svært kjekke nye amerikanske presidenten som var så kjekk og fin og snill og syntes krig og fred og sånt var så dumt. Men så var det visst den store stygge ulven som hadde kledd seg ut som bestemor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har faktisk sans for Putin og hans etter min mening gode utenrikspolitikk. Det at Putin ikke er så rask på avtrekkeren i betente utenrikssaker med Libya og Syria som eksempel gjør at jeg har langt mer respekt for Russland enn for EU/USA/NATO den siste tida.

 

At ikke Russland ønsker å etterkomme utlevering av Snowden støtter jeg fullt ut. Ikke bare fordi jeg mener Snowden er en helt, men også fordi behandlingen han sannsynligvis hadde fått av USA om han hadde blitt utlevert ville vært umenneskelig og brudd på generelle menneskerettigheter.

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...