Gå til innhold

Crystal Dynamics er godt i gang med neste Tomb Raider (PS3, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte spillet under sommersalget på Steam og må si jeg ble positivt overrasket over hvor godt det fungerte på PC. En god port på alle måter. Spillet forøvrig var forholdsvis godt. Jeg er ikke verdens største fan av quick time events, og således var det deler av spillet som ikke var det helt store for meg. Det er skikkelig irriterende å måtte gjøre samme qte-sekvens om og om igjen fordi du bommer på den ene eventen.

 

Historien er ok, musikken ganske bra og den grafiske stilen står i god stil til historien de ønsker å fortelle. Jeg har ikke spilt noe Tomb Raider-spill før Tomb Raider siden Playstation 1-alderen, så jeg tør ikke gjette på om spillet er bedre eller dårligere enn de noe tidligere bidragene i serien. Men det nyeste Tomb Raider føles hvertfall som et langt modnere spill, ikke minst fordi Lara Croft ble en troverdig rollefigur i kontrast til den klassiske action-bimboen med litt for store pupper og litt for lite klær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte spillet under sommersalget på Steam og må si jeg ble positivt overrasket over hvor godt det fungerte på PC. En god port på alle måter. Spillet forøvrig var forholdsvis godt. Jeg er ikke verdens største fan av quick time events, og således var det deler av spillet som ikke var det helt store for meg. Det er skikkelig irriterende å måtte gjøre samme qte-sekvens om og om igjen fordi du bommer på den ene eventen.

 

Historien er ok, musikken ganske bra og den grafiske stilen står i god stil til historien de ønsker å fortelle. Jeg har ikke spilt noe Tomb Raider-spill før Tomb Raider siden Playstation 1-alderen, så jeg tør ikke gjette på om spillet er bedre eller dårligere enn de noe tidligere bidragene i serien. Men det nyeste Tomb Raider føles hvertfall som et langt modnere spill, ikke minst fordi Lara Croft ble en troverdig rollefigur i kontrast til den klassiske action-bimboen med litt for store pupper og litt for lite klær.

 

Du opplevde spillet på best mulig måte, uten noen forhåndskunnskap om tomb raider spillene.

Forsåvidt var Lara tidligere bimbo bare i øynene til de som ikke hadde spilt spillene, hvis man ser bort fra utseende var gamle Lara langt mer interessant en nye Lara.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes rebooten var ett ganske bra spill, MEN det var altfor mye oppsamling av diverse søppel. synes denne samle-mekanikken er ett idiotisk timesink-påfunn da det ødelegger mye av selve opplevelsen av historie og "pacing"en av spillet.

Har de det samme denne gangen, blir det nok ikke kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjøpte spillet under sommersalget på Steam og må si jeg ble positivt overrasket over hvor godt det fungerte på PC. En god port på alle måter. Spillet forøvrig var forholdsvis godt. Jeg er ikke verdens største fan av quick time events, og således var det deler av spillet som ikke var det helt store for meg. Det er skikkelig irriterende å måtte gjøre samme qte-sekvens om og om igjen fordi du bommer på den ene eventen.Historien er ok, musikken ganske bra og den grafiske stilen står i god stil til historien de ønsker å fortelle. Jeg har ikke spilt noe Tomb Raider-spill før Tomb Raider siden Playstation 1-alderen, så jeg tør ikke gjette på om spillet er bedre eller dårligere enn de noe tidligere bidragene i serien. Men det nyeste Tomb Raider føles hvertfall som et langt modnere spill, ikke minst fordi Lara Croft ble en troverdig rollefigur i kontrast til den klassiske action-bimboen med litt for store pupper og litt for lite klær.
Du opplevde spillet på best mulig måte, uten noen forhåndskunnskap om tomb raider spillene.Forsåvidt var Lara tidligere bimbo bare i øynene til de som ikke hadde spilt spillene, hvis man ser bort fra utseende var gamle Lara langt mer interessant en nye Lara.

 

Gamle Lara var sjelløs, piksellert og tøytete. Nye lara er mye mer menneskelig. Hun har samvittighet, følelser og en god porsjon ydmykhet

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg elsker veien Crystal Dynamics har tatt Tomb Raider serien, det nye spillet er noe av det bedre jeg har spilt. Grafikken på maks på en PC er bare helt utrolig til tider og ikke minst lydbilde for dem av oss som spiller i surround.

 

Level designet er kanskje ikke et mesterverk men historien, områdene og en sårbar men tøff Lara Croft løfter spillet opp til nye høyder. Nå må jeg nesten starte å senke forventningene mine til neste spill i fare for å gå på en smell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(...) og en sårbar men tøff Lara Croft løfter spillet opp til nye høyder. (...)

 

Hvorfor må en kvinnelig hovedrolle være sårbar? Hvorfor er det et salgspunkt?

 

Hvorfor kan ikke en kvinnelig hovedrolle bare være tøff(slik som gamle Lara var), vi hadde aldri godtatt en mannlig hovedrolle som klaget så mye som nye Lara gjør.

 

Jeg mener det er helt feil å ødelegge Lara som et ikon og skylde på at det er opprinnelseshistorien, de kunne laget en lara som var uerfaren men fortsatt tøff nok til å ikke best sammenlignes med en disney prinsesse.

 

http://youtu.be/tg1GboGyxkk

Lenke til kommentar

Hvorfor må en kvinnelig hovedrolle være sårbar? Hvorfor er det et salgspunkt?

 

Hvorfor kan ikke en kvinnelig hovedrolle bare være tøff(slik som gamle Lara var), vi hadde aldri godtatt en mannlig hovedrolle som klaget så mye som nye Lara gjør.

 

Jeg mener det er helt feil å ødelegge Lara som et ikon og skylde på at det er opprinnelseshistorien, de kunne laget en lara som var uerfaren men fortsatt tøff nok til å ikke best sammenlignes med en disney prinsesse.

 

At en kvinnelig karakter ikke er laget for å stimulere fjortenårige guttunger er en positiv ting. For oss som er ute etter mer en trutmunn og dårlige replikker.

 

Lara var en grøt av pixler som hadde ingen karakter i forhold til idag så det er lite å si om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor må en kvinnelig hovedrolle være sårbar? Hvorfor er det et salgspunkt?

 

Hvorfor kan ikke en kvinnelig hovedrolle bare være tøff(slik som gamle Lara var), vi hadde aldri godtatt en mannlig hovedrolle som klaget så mye som nye Lara gjør.

 

Jeg mener det er helt feil å ødelegge Lara som et ikon og skylde på at det er opprinnelseshistorien, de kunne laget en lara som var uerfaren men fortsatt tøff nok til å ikke best sammenlignes med en disney prinsesse.

 

Jeg skal ikke si sikkert hva folk hadde godtatt og ikke, men man ser strengt tatt ikke å sammenlikne med noen disney-prinsesse bare fordi man får litt vondt av å gå igjennom ting som ville ha drept vanlige folk minst ett par ganger i løpet av kort tid...

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si sikkert hva folk hadde godtatt og ikke, men man ser strengt tatt ikke å sammenlikne med noen disney-prinsesse bare fordi man får litt vondt av å gå igjennom ting som ville ha drept vanlige folk minst ett par ganger i løpet av kort tid...

 

AtW

 

Kan du gi ett eksempel på en annen spill helt som vises fram på samme måte?

 

Vi vet at det er andre spill helter som må gå gjennom like krevende scenario, hvis det ikke er særbehandling som blir gitt til Lara burde vi ha noen eksempler på andre helter som vises som like sårbare og svake.

Lenke til kommentar

Kan du gi ett eksempel på en annen spill helt som vises fram på samme måte?

 

Vi vet at det er andre spill helter som må gå gjennom like krevende scenario, hvis det ikke er særbehandling som blir gitt til Lara burde vi ha noen eksempler på andre helter som vises som like sårbare og svake.

 

Jeg ser ikke helt at ett slikt eksempel trengs for å underbygge påstanden min? Har jeg sagt noe om særbehandling eller ikke?

 

AtW

Lenke til kommentar

Forgjengeren var et underholdende actionspill i samme gate som, og helt på høyde med Uncharted. Fin grafikk, og et gi og for seg spennende plot.

 

At Lara er så mye mer "ekte" og "menneskelig" synes jeg derimot bare er tull. Hele karakterutviklingen til Lara er kun en noe mildere, ikke seksuell variant (for slikt kan en jo ikke ha i et spill), av hvilket som helst exploitation film. De andre rollefigurene er omtrent så endimensjonale som det går an å lage rollefigurer.

 

Men for all del, morsom underholdning. Med litt mer fokus på utforskning og gåter (You wish!), og mindre fokus på blod og vold (igjen ...You wish!), så kan det jo bli riktig så bra, men oppfølgeren blir sikkert underholderne okke som.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt at ett slikt eksempel trengs for å underbygge påstanden min? Har jeg sagt noe om særbehandling eller ikke?

 

AtW

 

Min originale påstand var jo at Lara får en særbehandling som ligner mer på det vi gir disney-prinsesser.

 

Du svarte med å si "man ser strengt tatt ikke å sammenlikne med noen disney-prinsesse" (post #12)

 

Jeg tok ditt svar som at du ikke mente vi ga henne særbehandling, men er det slik at du mener denne særbehandlingen ikke er negativ?

Lenke til kommentar

Min originale påstand var jo at Lara får en særbehandling som ligner mer på det vi gir disney-prinsesser.

 

Du svarte med å si "man ser strengt tatt ikke å sammenlikne med noen disney-prinsesse" (post #12)

 

Jeg tok ditt svar som at du ikke mente vi ga henne særbehandling, men er det slik at du mener denne særbehandlingen ikke er negativ?

 

Var vel ikke akkurat det du sa? "de kunne laget en lara som var uerfaren men fortsatt tøff nok til å ikke best sammenlignes med en disney prinsesse."

 

Det er vanskelig å tolke dette annerledes enn at du mener rollefiguren er like pysete som en disney-prinsesse.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg ser helst at alle spillhelter, uavhengig av kjønn, menneskeliggjøres. De få svake sidene ved heltinnen vi får servert i det nye spillet er kanskje ikke allverdens, men det bidrar til at vi kan identifisere oss med henne. At vi får se at påkjenningene går inn på henne, ikke minst psykisk, gjør henne tøffere, ikke svakere, fordi hun greier å fortsette likevel.

 

At spillet kanskje går litt langt ut i exploity-land er jeg enig i, men det er likefullt den sterkeste og mest levende Lara Croft-karakteren vi har fått servert til nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var vel ikke akkurat det du sa? "de kunne laget en lara som var uerfaren men fortsatt tøff nok til å ikke best sammenlignes med en disney prinsesse."

 

Det er vanskelig å tolke dette annerledes enn at du mener rollefiguren er like pysete som en disney-prinsesse.

 

AtW

 

Jeg mener ikke pysete er riktig ord å bruke, både disney prinsesser(spesielt de nyere) og Lara passer ikke å si er pysete, sårbar var ordet jeg valgte(post #9).

 

Og ja, jeg mener nye lara er like sårbar som en disney prinsesse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...