Gå til innhold

Vi har sjekket fire populære VPN-tilbydere (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Torrentfreak er ute med sin årlige VPN test "VPN Services That Take Your Anonymity Seriously, 2013 Edition" Testen er basert på disse 4 viktige spørsmålene. For de av dere som er ute etter en trygg VPN så anbefaler jeg denne artikkelen: http://torrentfreak.com/vpn-services-that-take-your-anonymity-seriously-2013-edition-130302/

 

1. Do you keep ANY logs which would allow you or a 3rd party to match an IP-address and a time stamp to a user of your service? If so, exactly what information do you hold?

 

2. Under what jurisdictions does your company operate and under what exact circumstances will you share the information you hold with a 3rd party?

 

3. In the event you receive a DMCA takedown notice or European equivalent, how are these handled?

 

4. Which payment systems do you operate and how are these linked to individual user accounts?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Torrentfreak er ute med sin årlige VPN test "VPN Services That Take Your Anonymity Seriously, 2013 Edition" Testen er basert på disse 4 viktige spørsmålene. For de av dere som er ute etter en trygg VPN så anbefaler jeg denne artikkelen: http://torrentfreak....edition-130302/

 

1. Do you keep ANY logs which would allow you or a 3rd party to match an IP-address and a time stamp to a user of your service? If so, exactly what information do you hold?

 

2. Under what jurisdictions does your company operate and under what exact circumstances will you share the information you hold with a 3rd party?

 

3. In the event you receive a DMCA takedown notice or European equivalent, how are these handled?

 

4. Which payment systems do you operate and how are these linked to individual user accounts?

 

Interessant, det de kanskje burde spurt om er hva de gjør om de får beskjed på forhånd om å overvåke en konkret kunde. At de ikke logger noe gjør at man ikke kan overvåkes i etterkant, men utelukker ikke at man "settes under overvåkning".

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor skjult er man egentlig med VPN? Aftenposten gjorde en sak der NSA kunne dekryptere og avlsøre de fleste VPN.

 

Høres rart ut, man kan vel komme igjennom om de bruker dårlig autentisering, (PPTP feks) eller dårlig kryptering på trafikken (er to ting man snakker om her, autentiseringsprosssen, og krypteringen av trafikken), at det er vanlig med så svak kryptering at det noenlunde greit kan brytes virker rart.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner fortsatt ikke hvorfor folk er så optatt av om NSA kan se hva de driver med eller ikke. NSA er et statlig amerikansk etterretningsbyrå og kunne ikke brydd seg mindre om hva folk driver med, med mindre det du driver med involverer spionasje, sabotasje, terror, organisert kriminalitet eller lignende. Hvis man driver med slike ting, er det ikke en enkel VPN-løsning ala dette her man er ute etter.

Lenke til kommentar

Skjønner fortsatt ikke hvorfor folk er så optatt av om NSA kan se hva de driver med eller ikke. NSA er et statlig amerikansk etterretningsbyrå og kunne ikke brydd seg mindre om hva folk driver med, med mindre det du driver med involverer spionasje, sabotasje, terror, organisert kriminalitet eller lignende. Hvis man driver med slike ting, er det ikke en enkel VPN-løsning ala dette her man er ute etter.

 

Hvorfor ikke? Hva mangler en sånn VPN-løning for mine behov innen organisert kriminalitet? Og jeg ser ikke hvordan folk kan ta så lett på å bli hemmelig overvåket, dessuten er det en fantasi å tro at slikt kun går utover tungt kriminelle.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har selv prøvd Astrill, men tenker at jeg kanskje går med Private Internet Access, eneste som er en bekymring fra min side, er @figoors poeng at denne tjenesten er basert i USA. Jeg er svært skeptisk til slike selskaper, dersom de er basert i land som USA.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Hva mangler en sånn VPN-løning for mine behov innen organisert kriminalitet? Og jeg ser ikke hvordan folk kan ta så lett på å bli hemmelig overvåket, dessuten er det en fantasi å tro at slikt kun går utover tungt kriminelle.

 

AtW

 

Å stole ene og alene på en VPN løsning for å sikre din anonymitet og/eller at informasjonen du sender og mottar skal forbli privat blir som å betro planene om ditt neste bankran med en kompis. Han kan si han ikke skal fortelle det videre, på lik linje som at du må stole blindt på at VPN-tilbyderen faktisk ikke beholder noen form for logg, men du er aldri 100% sikker på at parten du betror deg til gjør det de sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å stole ene og alene på en VPN løsning for å sikre din anonymitet og/eller at informasjonen du sender og mottar skal forbli privat blir som å betro planene om ditt neste bankran med en kompis. Han kan si han ikke skal fortelle det videre, på lik linje som at du må stole blindt på at VPN-tilbyderen faktisk ikke beholder noen form for logg, men du er aldri 100% sikker på at parten du betror deg til gjør det de sier.

 

Når er man noen gang 100% sikker når man driver med organisert kriminalitet? Essensen her er sannsynligheter og risiko, ikke en urealistisk drøm om 100% sikkerhet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan man sette opp disse klientene til å kun kjøre på pakker fra visse programmer? Ting som browsere, epost osv, mens feks spill går rett igjennom? Vurderer VPN av prinsipielle grunner, jeg ønsker ikke en stat som overrvåker alt jeg gjør.AtW

 

Dette lurer jeg også på. Hvis noen har et godt svar hadde det vært supert om jeg ble gjort obs på det! :)

Lenke til kommentar

Hvordan tester man at VPN fungerer?? Har Private Internet Access.

 

En ganske simpel metode er og gå inn på www.minip.no og se om IP-Adressen du har er den samme som VPN serveren du har koblet deg til. (sjekk gjerne din egen public IP først så ser du om den forandrer seg også)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...