Gå til innhold

Laste opp nettside med dreamweaver


Anbefalte innlegg

Hei, jeg ønsker å erstatte en nettside med en helt ny en, altså bruke det samme domenet. Men må jeg da slette den gamle før jeg laster opp den nye? Det var en annen som lagde den gamle, jeg har nå laget en ny en i dreamweaver, og lagt til server og lastet opp nettsiden, men den gamle nettsiden er fortsatt den eneste jeg ser i det jeg går inn på nettsiden.

 

Any ideas? :S Er ganske ny på dette området...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er lurt å slette de gamle sidene først ja.

Trolig så ligger problemet i at f.eks de nye sidene bruker index.htm som hovedside, mens de gamle bruker index.html. (eller motsatt)

Eller at de gamle sidene er dynamiske og bruker index.php, mens de nye er statiske å bruker index.html.

Men slett de gamle, og last opp de nye så vil det nok fungere som det skal..

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Er lurt å slette de gamle sidene først ja.

Trolig så ligger problemet i at f.eks de nye sidene bruker index.htm som hovedside, mens de gamle bruker index.html. (eller motsatt)

Eller at de gamle sidene er dynamiske og bruker index.php, mens de nye er statiske å bruker index.html.

Men slett de gamle, og last opp de nye så vil det nok fungere som det skal..

Hvordan skal jeg gå fram for å slette de gamle? :/

Lenke til kommentar

Det skal jo ikke være mulig, så du kan ikke ha slettet alt. Kan du ta et par skjermbilder av FileZilla når du har logget deg inn via FTP og slettet alt, så jeg kan se om root mappen virkelig er tom.

Kan du eventuelt se spor etter den gamle siden i DreamWeaver da? Har den kanskje lastet ned noen av de gamle filene. Har du f.eks to index.htm(l) filer på pcen?

Lenke til kommentar

Hva skjer om du går inn på domenet (hjemmesidene) etter at du har slettet alle filene da?

Du skal jo da få opp en feilmelding, eller en default side.

Om de gamle sidene fortsatt vises, så begynner jeg å lure på om du kun har tilgang til en subkonto eller noe.

 

Bruker du f.eks mitt-domene.no eller ettellerannet.mitt-domene.no?

Lenke til kommentar

Hva skjer om du går inn på domenet (hjemmesidene) etter at du har slettet alle filene da?

Du skal jo da få opp en feilmelding, eller en default side.

Om de gamle sidene fortsatt vises, så begynner jeg å lure på om du kun har tilgang til en subkonto eller noe.

 

Bruker du f.eks mitt-domene.no eller ettellerannet.mitt-domene.no?

Jeg har ikke tilgang til en subkonto eller noe sånt så vidt jeg vet i alle fall... domenet fungerer som vanlig, www.swikks.com

Lenke til kommentar

På root på serveren oppretter du en mappe som heter "www" med små bokstaver.

Inne i denne mappen legger du alle filene dine hvorav startfilen skal hete "index.html" med små bokstaver.

 

Katalogen du har opprettet som heter "nettside swikks" skal ikke være der, så døp om denne katalogen til "www".

 

Vet ikke hvorfor de krever at filene skal ligge i en katalog som heter "www".

Lenke til kommentar

http://bildr.no/view/dnkxZit3

Hm...da er navnene endret. Det står jo at filene er overført til internett... Men dersom du klikker deg inn på swikks.com, ser du bare at domenet er parkert.

Dersom jeg høgreklikker på www mappa i filezilla, får jeg opp et valg som lar meg kopiere adressene til utklipstavla. Da får jeg denne linken: ftp://[email protected]/www Etter å ha logget inn der, kommer jeg til indeksen for nettsiden, og da kan jeg klikke meg fra side til side... Så nettsiden ER jo på serveren! Jeg skjønner ingenting :S

 

EDIT:

"Filer, dokumenter, bilder osv. som skal være synlige og tilgjengelig via web må legges inn i katalogen (mappen) "www"." Hm... så html filene skal i en annen mappe? Eller?

Endret av HornYkorN
Lenke til kommentar

Det står at domenet mitt er parkert hos Domeneshop. Hvorfor?

De vanligste årsakene til dette er:

Du har DNS og www-videresending gjennom oss, men har ikke lagt inn noen DNS-pekere eller videresendinger ennå. Logg inn på www.domeneshop.no med ditt brukernavn og passord, og klikk på "Administrere DNS" eller "Administrere videresending".

Domenet er nettopp registrert eller flyttet, og webhotellet er ikke opprettet ennå. Vent en time og prøv igjen.

Dersom webhotellet ditt er opprettet etter mai 2004, så skal filene på webhotellet ligge inni en katalog (mappe) som heter www. Hvis du har fått slettet denne katalogen, så må du opprette den på nytt. Webhotell som er opprettet før mai 2004 skal ikke ha noen www-katalog, der skal filene kopieres til hovedområdet på webhotellet.

Hvis du er i tvil om du skal ha en katalog som heter www eller ikke:

Logg inn på www.domeneshop.no

Klikk på domenenavnet hvor webhotellet ligger

Klikk på "Administrere webhotell" til høyre på siden

Klikk på "Mer info" til høyre for "FTP"

Se hva som står under "Katalog". Står det www/ så skal du ha en www-katalog. Står det bare "/" så skal du legge filene rett på webhotellet.

Det kan være et midlertidig problem med vår webserver. Vent 5 minutter og prøv igjen, evt. ta en titt på våre driftsmeldinger.

Du har laget en egen DNS-peker til det du tror er IP-adressen til webhotellet. Våre systemer lager automatisk riktig kobling til riktig IP-adresse hvis du ikke har definert IP-adressen selv, eller hvis du bruker WWW-videresending. Slett DNS-pekeren du har opprettet og vent 1-2 timer.

Du bruker eksterne navnetjenere, og ditt webhotell har blitt flyttet til en annen webserver, f.eks. i forbindelse med oppgradering fra Web Mini til Web Medium, eller fra en webserver med PHP 4 til PHP 5. Du må oppdatere IP-adressen til webhotellet i DNS-oppsettet hos din DNS-leverandør. Du finner den nye IP-adressen fra din login på våre sikre websider slik: velg domenenavnet fra listen, klikk på Webhotell i menyen på toppen av det grå feltet, og deretter "Se på/endre" ved "Webhotellets hovedadresse".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...