Gå til innhold

[Løst] Kjøp av ny laptop ~10 000,-


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal gå til innkjøp av ny laptop som primært skal brukes i forbindelse med studie, men vil investere litt i en solid PC som vil vare noen år fremover.

 

Nå som haswell er rett rundt hjørnet føler eg det blir dumt å kjøpe noe annet enn det. Angående skjermstørrelse hadde 14" vert perfekt men der virker det som det er få alternativ. Så tenker da 13,3-15,6".

Ellers er det viktig med god skjerm, batteritid, SSD, lett og god byggekvalitet.

Kommer ikke til å spille tunge spill på den men vil gjerne ha en brukbar grafikkløsning. Om det ikke er dedikert skjermkort så holder vel haswell 5100/5200 i massevis.

 

Noen som har forslag til PC som oppfyller disse kravene og når de kommer på markedet?

Endret av rakfish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror Samsung 770Z5E hadde passet bra for deg. Tynn og lett, veldig god skjerm, bra byggekvalitet, lang batterilevetid samt stor SSD. Med HD 8870M kan den også spille tunge spill på høye innstillinger. Litt over budsjettet, men vel verdt det etter min mening.

Lenke til kommentar

Som sagt så er 15,6" absolutt max grense for skjerm.

 

Må innrømme den Samsungen fristet veldig, men er den prisen forsvarlig med tanke på at det er forrige generasjon Intel? Det kommer vel muligens en ny utgave om ikke alt for lenge?

Endret av rakfish
Lenke til kommentar

Må innrømme den Samsungen fristet veldig, men er den prisen forsvarlig med tanke på at det er forrige generasjon Intel? Det kommer vel muligens en ny utgave om ikke alt for lenge?

 

Du vil nok ikke merke store ytelsesforskjeller med Haswell, kanskje 4-5%. Derimot vil du få mye bedre batterilevetid, så hvis det er viktig ville jeg kanskje ventet litt. Jeg vil tippe at Samsung lanserer en oppdatert modell om noen måneder.

Lenke til kommentar

Imponert over batterilevetiden til Chronos ja. Kom nettopp over Lenovo IdeaPad Y500 som er ca 2000,- billigere men ellers mye det samme av HW. Men med dobbelt så dårlig batteri, litt dårligere skjerm og litt tyngre, tror eg det blir Chronosen ja :)

 

Ser nå at komplett og mpx (som er de eneste som har den på lager) har satt opp prisen til 12000...

Endret av rakfish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...