Gå til innhold

Saksøker torrent-kjempe for 4,3 milliarder kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De prøver å lukke litt mere lukkede sider også :(

 

And this time, it's for real.

 

Torrent-Damage has received a Cease and Desist notice from FACT (Federation against Copyright Theft), and while FACT are UK based (and none of us are), the operators of this site will stick to their gentleman's agreement and comply with any such request - for the safety of the staff members and its user base.

 

It is with much sadness to announce that Torrent-Damage will be closing its doors on the 5th of August, 2013. Effective immediately, the tracker will be shut down and all torrents removed (thus complying with the cease and desist order).

 

We wish all of our members Godspeed for the future, and hope that our community was of a great benefit to you while it was here.

 

With much sadness, a fond farewell

 

Staff of Torrent-Damage

 

Torrent-Damage: 5th nov 2005 - 5th aug 2013. Age: 8yr, 9 mo.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Støtt utviklingen av strømmetjenester som Netflix og HBO nordic. De er langt ifra perfekte men de er de eneste aktørene som beveger seg i riktig retning.

 

Det eneste de mest skarpskodde folka i filmindustrien evner er å telle nedlastinger og penger. Det er best å gi dem et signal de er i stand til å tolke.

 

Hvorfor gir folk penger til underholningsindustrien over hodet? Slutt med det!

 

Fordi underholdningsindustrien leverer et produkt folk ønsker, og normalt fungerer verden på en slik måte at man gir kompensasjon for de varene man ønsker.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Fordi underholdningsindustrien leverer et produkt folk ønsker, og normalt fungerer verden på en slik måte at man gir kompensasjon for de varene man ønsker.

Hvorvidt man laster ned torrent eller bare unngår produktet er ikke poenget.

 

Industrien er pill råtten i omtrent alle aspekter, og misbruker makten sin til det ytterste for å trakte størst mulig beløp inn i lommene til bakmennene.

 

Hvis folk slutter å bidra med pengestøtte til dette avskummet som korrumperer samfunnet vil de miste makten, og industrien tvinges til å endre seg på en eller annen måte - garantert til det bedre.

 

Det er lov å drømme, hvertfall. Selv laster jeg ned med god samvittighet; jeg hadde uansett gledelig ofret produktene til filmindustrien for å få bukt med filmindustrien selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Begge sider i denne "krigen" er på villspor. Den ene siden, forventer at alt skal være gratis, og den andre siden forventer at alle som evt. har lastet ned, ville betalt for produktet hadde de ikke hatt noe annen måte å få tak i det på. Begge deler er selvsagt helt feil.

 

Det er selvsagt ikke slik at vi kan forvente at film/serier og annen underholdning skal være gratis. Dette er tross alt noen sin jobb. Derimot må de som produserer dette heller ikke tro at de kan kjøre på med oldtidens fysisk medium i butikk, når resten av verden har gått over til nettbaserte løsninger.

 

Jeg betaler gjerne for å kunne se de serier og filmer jeg ønsker, men ikke 100 kroner pr. film, og 400-500 kroner pr. sesong av en serie. Det er helt uaktuelt. NetFlix er bra det, men de henger for langt tilbake i tid. Det er ikke godt nok, å skulle vente 3 år før NetFlix sender den sesongen man gjerne ønsker å se av en serie. De blir nok bedre etterhvert, men fortsatt synes jeg det tar for lang tid før det kommer til NetFlix. HBO er jo naturligvis bedre, da de bare sender HBO materiale.

 

Jeg ønsker en tjeneste som sender det siste tilgjengelige, fra alle tilbydere, og til en fast pris pr. måned.

 

Noen fildelere vil det alltid være, da det er enkelte som ikke har mulighet til å ta seg råd til å kjøpe all denne underholdningen. Så lenge flertallet gjør det, skulle det være mer enn nok til å finansiere denne industrien. Kanskje lønningene burde vært et stykke lavere. Disse skuespillerne drar tross alt inn durable mengder med dubloner. Står ikke helt i stil til resten av verdens jobber. Dette skal selvsagt finansieres, og da får vi disse blodsugerne av noen kontrollorganer/interesseorganisasjoner som driver med heksejakt på små 12 år gamle jenter som har lastet ned noen episoder av Arested Developement.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mon tro hvor mye tid og penger som er sløst bort på dette her. De har tross alt kjempet i motbakke hele tiden.

Noen burde ha kalkulert hvor mye de ville ha tjent med skikkelige løsninger(ikke forbrukerfiendtlig osv) kontra det å bruke så inni granskauen mye tid og penger på dette fjaset her. Har egentlig lurt på dette ganske lenge.

Lenke til kommentar

Klarer musikkbransjen det i form a en genial løsning som Spotify er burde nå for helvette filmbransjen se den veien og legge merke til at DET ER FREMTIDEN...

 

Men nei, en skal måtte klare seg med halvgode løsninger som netflix - som bruker 3/4 av staben sin til å løse det mylderet av opphavsrettigheter for å få ett nogenlunde greit utvalg. Og av alt for gamle titler...

 

Igjen, Spotify for film, med nye titler som kommer så snart de har gått sine uker/mnd på kinolerretet, mulighet for playlists en kan dele på sosiale medier pluss, følge andere (feks ett spesielt filmselskap) og alt det andre spotify kan, ja det hadde jeg LETT betalt 2-300kr mnd for.....

 

Men nei...

 

sukk

Lenke til kommentar

Av alle søkemotorene er Google den som står for mest ulovlig aktivitet. Alt man finner i andre søkemotorer vil man også kunne finne hos Google.

 

Logisk sett må man ta Google før man f.eks. tar the Pirate Bay med flere. Da må Goolgle blokkeres.

 

Prinsippielt kan ikke en søkemotor lastes for det materialet som er søkbart.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan de ikke konsentrere seg mer om å rekonstruere markedet enn å kaste bort livet på å jakte noen stakkars få?

 

Sikker pga de ser at forretningsmodellen deres er foreldet og ikke har livetsrett lengre. Så derfor kjemper de med nebb og klør for å beholde den. De tror at klarer de å gi de "slemme piratene" skylden for at folk ikke går i butikken lengre og kjøper filmene deres så må de ikke tilpasse seg det produktet folk krever i dag.

 

Største grunnen til at en har nedlasting av filmer er at en ikke kommer med et bra produkt til en pris folk aksepterer.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli lei av alle "vi må stanse all piratkopiering!"-sakene fra MPAA, RIAA, MAFIA og resten av gjengen...hvorfor kan ikke alle vi bare saksøke plate-/musikk/andre-bransjen for å forhindre fremskrittet med sine foreldede distribueringsformer?

 

 

Inntil det blir lettere å få sett - og lastet ned - det aller nyeste via lovlige kanaler, så er det

 

PirateBay_1_NETT_26916d.jpg

 

...på meg!

 

Det er ikke pengene som er problemet, det er tilgjengeligheten og prinsippet som er hva som plager meg med online-tjenestene så langt...

Endret av PaladinNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del er det viktigste at man får lastet ned full hd (dette inkluderer lydsporet) og et drm-fritt format som fungerer bra (mkv f.eks) Selvom jeg abonnerer på netflix laster jeg ned serier som fins der, fordi jeg vil ha maks kvalitet og mulighet til å se uten å være koblet på nett.

Lenke til kommentar

Nei, for da kan vi få satt en stopper for overvåkning og drakoniske åndsverkslover.

I seg selv betyr det nada hvis de gir et bra alternativ. Hjelper uansett lite om overvåking og "drakoniske" åndsverklover stopper om ingen produserer noe. Ei vil det å legge seg i en skyttergrav hjelpe.

 

Selv har jeg ingen problemer med å betale for meg for et godt produkt og heller ikke noe problemer med at folk tjener penger på opphavsrettet materiale. Det er ikke det som er sakens kjerne her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...