Gå til innhold

World of Warcraft fortsetter å miste spillere (Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller dette gamet enda, og siden starten av vanilla. Dette med mikrotransaksjoner for å få mounts synes eg er ganske tåpelig. Dette kunne vært mounts in-game, man kunne fått enten via raids, achievement eller hva som helst. Eg elsker å farme f.eks gamle raids etter slike mounts, TK, Onyxia, OS3D (gikk veldig fort over med 100% droprate) etc.

Er skikkelig ræv at de nå skal spare på kruttet for å nå selge fete mounts for penger. Dette er en farlig utvikling, for man det mangler ikke på fantasi om kunden tror han blir lurt eller frarøvet glede.

 

Synes derimot denne flasken som gir 100% xp boost er bedre å ha i shoppen dems, men hold mounts og slike kule ting langt unna. Henger ikke på greip at et MMO skal kunne selge mounts, og det eneste du trenger å gjøre, er å betale. Er jo ikke gøy engang, og som norsk arbeider, er det ikke lommeboken det står på, alt de selger er drittbillig. Men å få noe kun for å belaste VISA kortet er teit som faen.

 

PS: Eg synes derimot WoW står bra til med. Noe ustabilt på klasse balansering. Føler meg alltid utsatt på mainen, som nå er feral druid. Alltid skal de nerfe ditt, nerfe datt uten å helt tenke seg om. Tør ikke tenke på mages, lock og hunters og all den forandringen der. Starcraft 2 teamet har det mye bedre, de er forsiktig og avventende, men samtidig gjør de noe smått som treffer presist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

F2P eller abonnement, jeg tror det er så godt som umulig å holde en 10-millioners spillerbase på et 10 år gammelt spill. Hvertfall noe så smalt som MMO.

 

Samme vil skje med f.eks League of Legends. Det er ikke nødvendigvis noe feil med forretningsmodell eller spillet av den grunn. Man går enkelt og greit lei av et spill til slutt. Ingenting galt i det.

 

Men hvor blir egentlig disse spillerne av? Går de til andre MMOs eller synker MMO-markedet totalt sett?

Endret av EternalSunshine
Lenke til kommentar

Det blir ikke noe problem dette her. Når alle er blitt lei Warcraft MMO så kommer det bare en ny MMO som heter World Of Starcraft.

 

Det er dumt at Blizzard lagde MMO av Warcraft 1-3 serien.

 

Det er dumt at EA/Bioware lagde MMO av Star Wars Knights of The old republic serien.

 

Snart kommer MMO Dead space og MMO Mass Effect.

 

Snart blir alle games MMO og folk slutter å spille spill fullstendig. MMO er bra for penger, men ikke i lengden.

Lenke til kommentar

F2P eller abonnement, jeg tror det er så godt som umulig å holde en 10-millioners spillerbase på et 10 år gammelt spill. Hvertfall noe så smalt som MMO.

 

Samme vil skje med f.eks League of Legends. Det er ikke nødvendigvis noe feil med forretningsmodell eller spillet av den grunn. Man går enkelt og greit lei av et spill til slutt. Ingenting galt i det.

 

Men hvor blir egentlig disse spillerne av? Går de til andre MMOs eller synker MMO-markedet totalt sett?

 

Tja, noen tester andre MMO, spiller andre spill sammen med de samme menneskene de har møtt i wow, kommer vel helt annpå. Mange kommer tilbake igjen og når det kommer noe nytt i WoW så. Kommer vel helt annpå grunnen til at man slutter. Er jo en del som slutter fordi det kommer familie i "veien" etc :)

 

Jeg spiller også wow fortsatt, men har null problemer med at de selger mounter/pets. Mountene er jo så stygge som fy uansett. Det har null og si for spillet i seg selv,og det er 100% frivillig om man vil ha det eller ikke

Endret av Litakins
Lenke til kommentar

Snart blir alle games MMO og folk slutter å spille spill fullstendig. MMO er bra for penger, men ikke i lengden.

 

Dette er den mest feilslåtte analysen jeg har sett på lenge, selv om den er påfallende lik det jeg mistenker er tankeprosessene bak alle IP-ene som fikk WoW-kloner i gullrushet fra ca. 2005-2011. Etter at også The Old Republic med alle de riktige forutsetningene for suksess trynte (slik som alle sa det ville gjøre), ser det ut til at ting har roet seg litt. Elder Scrolls Online er unntaket, men jeg mistenker at deres overlevelse som abonnementsbasert MMO i stor grad avhenger av om spillet fungerer bra nok på konsoll. Der er det nærmest fritt for konkurranse.

 

Det som er vogue nå er F2P-MMO-er spekket med mikrotransaksjoner.

 

Ellers er det jo ikke så rart at et snart ti år gammelt spill har et synkende antall spillere, selv om 7 millioner fremdeles får alle andre MMO-er til å se ut som en vits - og det med abonnementsavgift fremdeles inne i bildet. Jeg hadde blitt veldig overrasket om WoW ikke alt hadde peaket, med mulig unntak av det som skjer når de engang skrur hele greien over til F2P.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

WOW var best i vanilla for min del. Ga meg før BC. Mange gode minner der, men halvånnet år eller hva det var holdt.

 

Low/mid- level world pvp eide. Troll rogue uten frykt for å "ganke" de som var noen level over meg.

Endret av Big aim
Lenke til kommentar

Blizzard har mista mye av det de var kjent for, fine polished spill, der de alltid traff med spillene sine.

 

Det sier seg selv at Blizzard ikke er seg selv lenger når de ikke hadde lyst å lage et Dota2 med Icefrog da ARPG/Moba sjangeren ikke er som den er idag, men de spurte om han ville lage en ny dota mod til Starcraft2 gratis, det sier seg selv at det er noen på styrerommet i california som har tatt for mange økonomi grader og egentlig ikke kan noe om spill.

 

EDIT:

Leste forresten nå at Acti/blizz har kjøpt seg ut av vivendi og er nå et fritt selskap og Vivendi bare eier 12% av aksjene.

 

http://www.joystiq.com/2013/07/26/activision-vivendi-split-for-8-billion/

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...