Gå til innhold

Her bygger de over 30 000 PC-er hvert år ? i Norge (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ikke noe antistatisk bånd her. Hva bruker de for å sikre sammensetningen?

 

Jobber for bedrift som leverer til industri med slike krav. ALT fås ESD godkjent..

ESD-Epoxy, alle verktøy er ESD godkjente, klær, vaskemidler - ja selv såpe..., har nok tenkt såpass langt ;)

 

-

Veldig bra artikkel, interessant! Er det dette jeg betaler for å få se med jevne mellomrom så er ekstra verdt det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor brukes ikke kabinettesken for transport?

Når maskinen er både skrudd sammen og matet med programvare, er den klar til levering. Den blir da satt tilbake på et eget samlebånd, som ruller den ut av monteringsrommet igjen.

På utsiden står to personer klare til å pakke maskinene tilbake i kabinetteskene, som i sin tur plasseres i en større pappeske. Her blir tilbehør også pakket ned, som mus, tastatur og høyttalere. Eskene blir så teipet sammen og sendt ut med neste postbil.

Lenke til kommentar

Hurra, størst i norden på overpriset middelmådighet.

 

Svaret er at med nok kapital kan man bruteforce hvilket som helst konsept til å lykkes.

 

En kjellerbedrift som selger en eneste maskin i året til en kunde som er bevisst på hva han kjøper er bedre enn Komplett.

 

Gratulerer Komplett.no og Hardware.no. Deres middelmådighet er 80% av årsaken til at JEG etter 20 år med 24/7 PC-interesse nermest er likegyldig til hele platformen.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt logikken din her Mr. GrumpyCat :hmm:

Så fordi Komplett.no og Hardware.no i dine øyne er middelmådige, så har du mistet pc interessen din? Herre min hatt, det finnes mange alternativer der ute hvis du ikke liker disse to nettsidene.

Det er som at jeg har mistet musikkinteressen min fordi "One Direction" og "Bieber" lager musikk (jeg sammenligner ikke komplett og hardware med disse kvalitetsmessig, så det er klart :p)

Endret av Uderzo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ringvirkningene av hva de begge har gjort de siste 15 årene, ikke hva jeg synes om x og y.

 

Det de begge har til felles er at de satser vidt isteden for å fokusere på å gjøre étt felt riktig. De vanner begge ut det de driver med fremfor å konsentrere det som er bra.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det var noe lang tid på å fikse en maskin syns jeg

Er litt smartere å kjøre gjennom alle testrutinene i tilfelle det er andre feil, fremfor å returnere PC-en med feil til kunde som da etter hvert vil kunne heve kjøpet på grunn av slurv.

PC-ene blir nok ikke dillet og dallet med i 3-4 dager, står nok på automatiserte tester.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...

Har også en morsom komplett-reperasjons historie:

 

Sendte inn PC-en min for en 5-6 år siden med ett gåent skjermkort. Det var veldig tydelig, men fordi de hadde satt sammen pc'en så sendte jeg inn hele skiten. Etter forholdsvis kort tid så kom den tilbake, med samme skjermkort, men ny RAM! Fordi en eller annen reperatør mente at det var RAM'en som var problemet. Fyrte den opp, startet ett spill og vips, overaskende nok så var problemet der ennå....

Kjøpte da ett nytt skjermkort, og har aldri vært borti det problemet siden.

 

Nå er hele den pc'en byttet ut, men da satt sammen av undertegnede. Billigere og enklere ifht. garantisaker, da jeg kan sende inn delen som det faktisk er feil på, og ikke få skiftet en del som fungerer helt fint, hehe.

 

Forøvrig morsomt å se hvordan de jobber :)

Lenke til kommentar

Hvilken utdanning eller sertfisering har de som montere pcene her? Hadde tenkt å starte et lite hobby firma der en var rundt å hjalp folk å montere/oppgradere pcer. Men da jeg ringte forbrukeråde om regler, sa de at vist en monterte en pc uten fagbrev med et "hobbyfirma" ville en stå ansvarlig for pcen opptil 2 år etter at den var skrudd sammen vist det skulle gå noe galt med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...