Gå til innhold

Oculus Rift vil ikke satse på konsoller (Android, iPad, iPhone, Windows)


Anbefalte innlegg

Synest utsettinga er eit feilsteg sidan mange utviklara alt har begynt å tenke på korleis dei skal implementere brillene sin funksjonalitet i spela, men so lenge som det ikkje fins nokre forbrukerversjoner vil dei ikkje kunne få tilbakemeldingar frå kundane om negative og positive sider ved deira implementasjoner og brillene generelt. Spesielt sistnevnte skulle man tru folka bak Oculus og var interessert i. Personlig er eg ein smule skuffa over å ikkje få brukt brillene i enkelte kommande beta og alpha tester. Kanskje dei kunne lansert ein tidleg versjon til ein lavere pris sånn at man fekk litt feedback frå brukara og ikkje berre utviklara.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utviklersettene er fritt tilgjengelige for andre enn utviklere, og brukermassen består i stor grad av entusiaster som ikke er utviklere. De får nok store mengder feedback også fra disse, og baserer den fremtidige konsumentversjonen på en rimelig massiv mengde erfaringer fra både utviklere og entusiaster med dev-kits.

Lenke til kommentar

Tror det er flere av dere her som må lese dere opp litt på oculus rift.

 

Vekten på brillene er ikke merkbar, og får du problemer med nakken av bruke disse så er det nok andre grunner til det enn brillene sin skyld.

 

Når det gjelder plass, så er alt man trenger er en stol å sitte i for å bruke dem.

Det er noe interesant å se han som går rundt ut med med Oculus rift. Fikk meg øyeblikkelig til å tenke på at man kan sette opp en hall med avgrensninger og hindre som ble data modelert inn i et scenario og ble seene helt annerledes ut. Slik at man kunne funnet dekning bak virkelig ting som ikke ser ut som en europalle men har blitt data'animert 'til å se ut som noe helt annet.

 

Med da en måte å tracke spilleren sin posisjon på i hallen og en våpenkontrollerer som skyter der man sikter. Så får man en slags virtuell paintball arena, men uten paintball og kjipe omgivelser. Da snakker vi real fps shooter, løpe rundt og kaste seg bak hindre i et scenario som kanskje er en fremmed verden,ombord i romskip eller noe helt annet.

 

Tror nok at etterhvert som oculus rift tar av og utviklingen går fremover vil man kunne se utrolig mange nye kombinasjoner med annet utstyr som vil gi spilling en helt ny dimensjon.

Lenke til kommentar

Skuffende hvis dette blir realiteten. Har skikkelig tro på at dette kan bli stort på konsoll. Blir fokuset på mobilspill derimot, er jeg mer skeptisk. Mobilspill er for meg noe jeg fikler med når jeg kjeder meg på bussen eller på venterommet til tannlegen o.l., sjelden noe jeg drar frem i sofaen hjemme. Og blir det anskaffelse av OR-briller, så er det nettopp i sofaen hjemme disse vil bli brukt. Ikke på bussen.

Vet ikke hvor greit det er med valgtfritt tilbehør på konsoll. Rift er for smalt enda til at de kan kreve det så da må du kunnne velge mellom å spille med det eller ikke. Regner med det er ulike regler for dette osv.

 

For pc er ikke det med ulike skjermkonfigurasjoner og input enhenter noen nyhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...