Gå til innhold

Oculus Rift vil ikke satse på konsoller (Android, iPad, iPhone, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som å skyte seg selv i foten. Rett og slett idiotisk. Dette som gikk så utrolig smooth, ble rost opp i himmelen av alle som prøvde det, fremtiden innen gaming. Tror de virkelig at noen vil sitte på bussen og spille "3D-virtual angry birds!!!!!11omg"" med de greiene der på hode? Jaja, da var eventyret over for dem, så får vi håpe at noen andre tar over.

Lenke til kommentar

Fatalisme much, Carlgutt?

 

http://www.digitalspy.co.uk/gaming/news/a489662/oculus-rift-on-sony-interest-we-would-love-to-be-console-compatible.html

 

"Oculus VR CEO Brendan Iribe responded to the comments, saying it would "be awesome" to be compatible with consoles, adding that it would technically be possible.

"Certainly, we would love it to be compatible with consoles," Iribe told Digital Spy. "We're big believers in consoles, we love what Sony is doing and what Microsoft is doing.

There's no reason technically that it couldn't work on consoles, especially next-gen consoles; they have the CPU, GPU computing now to run really high quality content in HD at 60 frames per second."

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Gleder meg til å se når dette kommer ettersom jeg gleder meg virkelig til PS4 for å spille på TVn, men når man ska bli klistra inn i bildet som i oculus rift så hjelper det å ha noe virkelig kraftig drivkraft for å vise spillene. Gjerne V-Sync, Anti-Aliasing.

 

Synd likevel at det ikke kommer støtte til PS4 ettersom det vistnokk vil garantert vil komme flere PS4 spill som hadde vært stilig å testet i VR.

 

Selvfølgelig så etter OR kommer ut vil forhåpentligvis andre selvskap se dette som en mulighet for dem å lage sin egen VR headset som muligens er enten dedikert til konsoll eller støtter både konsoll og PC.

Lenke til kommentar

Hvis de velger bort å jobbe med konsoll så blir aldri OR "the next big thing", og vil bli enda et gadget man "nesten" gidder å skaffe seg.

 

Nå er jo også spm om dette kommer til å ta helt av, for hvis gamere skal begynne å bruke dette i flere timer av gangen, så kommer de fleste til å trenge mye nakkebehandling hos kiropraktorene her i landet (inkludert meg selv).

Lenke til kommentar

Når dette er blitt rullet ut til PC og det forhåpentligvis blir en stor suksess så er det bare snakk om tid før noe lignende kommer til konsoll. Det er en såpass stor gamechanger at konsoll markedet kan ikke stå på side linjen å gape.

 

Gleder meg til å få hendene i en Rift forhåpentligvis i 2014.

Lenke til kommentar

Som å skyte seg selv i foten. Rett og slett idiotisk. Dette som gikk så utrolig smooth, ble rost opp i himmelen av alle som prøvde det, fremtiden innen gaming. Tror de virkelig at noen vil sitte på bussen og spille "3D-virtual angry birds!!!!!11omg"" med de greiene der på hode? Jaja, da var eventyret over for dem, så får vi håpe at noen andre tar over.

 

Hvorfor? Konsoller har jo tradisjonelt alltid vært en brems når det gjelder hva slags input-enheter som er mulig, hvorfor er det overraskende at det henger etter også her?

 

AtW

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Som å skyte seg selv i foten. Rett og slett idiotisk. Dette som gikk så utrolig smooth, ble rost opp i himmelen av alle som prøvde det, fremtiden innen gaming. Tror de virkelig at noen vil sitte på bussen og spille "3D-virtual angry birds!!!!!11omg"" med de greiene der på hode? Jaja, da var eventyret over for dem, så får vi håpe at noen andre tar over.

 

Du må tenke utenfor boksen. Ikke tro at det er snakk om å gjøre alt det vi allerede gjør på telefonen, bare i VR...

Her er ett eksempel på mobil Oculus:

 

Konsollene vil ikke bidra noe særlig til sammensetningen, som man ikke allerede kan få til PC. Jeg vet noen eksperimenterer med Rift + Kinect og det er veldig lovende i forhold til å kunne få noe som ligner på full motion detection til avataret sitt (tenk bevegelig armer, ben og fingre).

 

Konsoller er heller ikke utelukket. Hvis MS eller Sony virkelig er interessert i dette, så dukker det nok opp. Rift teamet vil bare fokusere sin egen ressurser på å teste nye oppsett og ikke bare gjøre det samme de har gjort det siste året, men på konsoller istedet.

Lenke til kommentar

Hvorfor det? Du bruker da ikke nakken på en veldig annerledes måte enn du gjør ellers i hverdagen?

 

Jo, ved å legge til en halv kilo vekt forran øynene dine så gjør du det. Blir veldig ubalangse i forhold til hva de små nakkemusklene er vant til, og de må derfor trekke seg mer sammen. Dette er gjerne muskler som er overbelastet og irriterte fra før.

Lenke til kommentar

Den veier pr. dags dato 379g.

 

Nå har jeg tilbragt store deler av militærtjenesten med nattoptikk på 800g foran ansiktet montert på en allerede tung hjelm uten at jeg har hatt noe merkbart ubehag av det.

 

Men selvsagt - jo lettere jo bedre. Men at man vil få muskelplager av å bruke den, stiller jeg meg litt skeptisk til.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Fatalisme much, Carlgutt?

 

http://www.digitalsp...compatible.html

 

"Oculus VR CEO Brendan Iribe responded to the comments, saying it would "be awesome" to be compatible with consoles, adding that it would technically be possible.

"Certainly, we would love it to be compatible with consoles," Iribe told Digital Spy. "We're big believers in consoles, we love what Sony is doing and what Microsoft is doing.

There's no reason technically that it couldn't work on consoles, especially next-gen consoles; they have the CPU, GPU computing now to run really high quality content in HD at 60 frames per second."

Heller dårlig journalistikk av kilden han leste.

 

Jo, ved å legge til en halv kilo vekt forran øynene dine så gjør du det. Blir veldig ubalangse i forhold til hva de små nakkemusklene er vant til, og de må derfor trekke seg mer sammen. Dette er gjerne muskler som er overbelastet og irriterte fra før.

Mao. en stol man kan lene bakover og kalibrere brillene deretter, nam...
Lenke til kommentar

Skuffende hvis dette blir realiteten. Har skikkelig tro på at dette kan bli stort på konsoll. Blir fokuset på mobilspill derimot, er jeg mer skeptisk. Mobilspill er for meg noe jeg fikler med når jeg kjeder meg på bussen eller på venterommet til tannlegen o.l., sjelden noe jeg drar frem i sofaen hjemme. Og blir det anskaffelse av OR-briller, så er det nettopp i sofaen hjemme disse vil bli brukt. Ikke på bussen.

Lenke til kommentar

Uendelige ting man kan finne på.

 

Men mobil Rift vil kreve en egen plass hvor man kan gå rundt, og da må man få betale avgifter bare for og være i en hall hvor man kan gå rundt. hva skjer når man ender kanten da?

 

Dette er en bra start men vil ta 10 år pluss år før man kan begynne og gå rundt som i den Skyrim videon.

Blir litt som 3d, for mye vas bare for og gjøre 1 ting. ting tar tid og perfeksjonere,

 

Blir heller og holde meg til Rift med tastatur eller konsoll kontroller og så får jeg heller sitte i ro med brillene på i trygghet .

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...