Gå til innhold

Fra Zero til Hero (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann, erfaren moba spiller her.

 

Du burde ikke starte med å spille carries, de som skal farme opp masse gull slik at de kan bære laget sitt på skuldrene sine.

 

Det som er best, er å spille 3-4 faste supporthelter til du er litt mere tørr bak ørene. Shadow shaman, lion er "lette" helter, som ikke krever altfor mye for å være til nytte for laget ditt.

Lenke til kommentar

Virker som det kan bli en god serie dette, mange som kjenner seg igjen og kanskje har nytte av se andres feil og lære av deg ( no pun intended )

les litt ett par helter ( supports helst, Skywrath Mage er litt artig semi support men er en "nuker" type)

Kan også lese om de forskjellige rollene til endel av heltene, hva man skal passe på osv og for all del så spill med folk du snakker med via skype eller annet :) . Å spille public match alene er det verste :/

Lenke til kommentar

Er vell noen som teller PC som spillmaskin :p

 

Hehe, det er jo det jeg gjør da. Har ingen nyere konsoller enn Sega Mega Drive såh spillmaskin blir en litt heftigere PC. Har ikke spilt så mye de siste fem årene eller noe, utenom Football Manager. Dette har igjen betydd at datamaskinene mine er temmelig svake, spesielt siden jeg bruke dem mest til internett og musikk/lydredigering.

 

Tror ikke det er noe sjakktrekk å sette på DOTA med en XP2200 CPU, 2 GB ram, Radeon 9800pro skjermkort, eller laptopen min som har en Intel Dual Core T2390 @1.89 GHZ med et skjermkort av typen NVIDIA GeForce Go 7300. For å si det slik :)

Lenke til kommentar

Spill mot bots i starten, bare for og lære deg hva alle abilitiesene til de forskjellige heroesene gjør, kanskje du også får en viss peiling på hvilke heroes du liker. Se på streams, turneringer å soloqueue. På www.joindota.com har du en fin oversikt over forskjellige turneringer osv.

 

Av streamere vil jeg anbefale Merlini: http://www.twitch.tv/merlinidota og Draskyl: http://www.twitch.tv/draskyll. De streamer begge hyppig, og er ganske dyktige. Draskyl har en tendens til å spille veldig utradisjonelt, men det er veldig underholdende og se på, samtidig som du kan plukke opp en ting eller to. Uansett vil du alltid finne noe på: http://www.twitch.tv/directory/game/Dota%202.

 

Mange anbefaler å spille support, forsåvidt ikke en dum ting, fordi du ikke trenger å lasthitte creeps, men du må lære deg wardspots, hvordan pulle junglecreeps for og trekke tilbake lanen din osv, ikke veldig vanskelige ting, men det MÅ kunnes som support. Det finnes massevis av guides rundt omkring på youtube som handler om dette.

 

Ogre Magi er en typisk supporthelt, lasthits, ikke viktig i det hele tatt, det som er viktig med han er å stunne, slowe og holde frenzy oppe på carries. Jeg sier ikke at man ikke skal lasthitte med supports, men aldri "stjel" farm fra carries. Les litt guider på heroes du har lyst til og spille, du finner mange på: www.dotafire.com, mange går i dybden på hvordan man skal spille heroesene, og hvilke måter man kan spille de på.

 

Dota har fantastisk bratt læringskurve og er ekstremt lite noobvennlig. Det er dessverre synd og si, men det er ekstremt irriterende og spille med/mot noobs. Man vil i starten merke ekstremt mye flaming fra med/motspillerne, dette er noe du egentlig bare må drite i, alle har vært noobs en gang. Det aller smarteste kan være og finne seg noen og spille med. De har utrolig mye og si for progresjonen. Da vil man kunne få hjelp med hvordan man spiller forskjellige heroes, strategi og mye enklere kommunikasjon mellom laget. Du trenger ikke et helt lag som sitter i skype, raidcall, etc, 1 person kan holde, det vil dessuten bli mye morsommere.

 

Håper noe av dette kan hjelpe, lykke til:)

 

Lenke til kommentar

og btw, tidlig i spillet, i laning phase, er det viktig å ha med seg noe healing i lane, og branches er det mest kost-effektive itemet i spillet og koster 53 gold, derfor er det små-standard å kjøre branches+healing, gjør det helt frem til du har spilt 500 games mer en til at du tror du kan forandre det.

Lenke til kommentar

Et tips til nybegynnere i Dota. ikke start å spille Agi Helter, folk du spiller med velger som regel utifra hva de andre på laget velger f.eks du er ubernoob og velger en AGI hero forventer laget ditt at du skal være brukbar i teambattles og ettersom man ikke har spilt dette spillet noe særlig blir dette veldig problematisk når du møter noen som er bedre enn deg, dette vill du kjenne i laneing fasen. Og kan koste laget ditt gamet. Mitt tips er å starte med Support helter, helt til du faktisk skjønner hvordan alle heltene fungerer og hvordan man kan countre dem. Support heroes trenger veldig lite Lasthits, de går heller etter exp og shared gold on kill er du innen 800-900 range og du har gjort skade på helten som dør får du Exp og Gold, dette holder til å skaffe de mest nødvendigste "items" som du trenger for å følge med i spillet. Det beste med Support er hvis du klarer å spille riktig (Time Slows,Heals, stuns) etc. vill du se at du gjør en forskjell i spillet du spiller og kan medføre at dere vinner matchen

 

Har snart spilt dota i snart 8 år og mye av ferdighetene mine har jeg fått av å lese guides/sett på Profesjonelle E-sport Spillere

 

 

PS Support heros er som regel INT heroes

Lenke til kommentar

Utrolig bra serie, håper den fortsetter!

Ellers kan jeg si at det er veldig viktig å spille med andre du kjenner, hjelper veldig, spesielt hvis de har erfaring fra før av. Har utviklet meg mye bedre enn jeg ville gjort på grunn av et par venner jeg ofte spiller med i Leauge of Legneds (okei, vet det ikke er DOTA, men er en DOTA-klone så mye det samme). Hvis du er ny kommer også folk til å skrive mye dritt om deg i chat, men kan faktisk være givende å ta det til deg, noen har faktisk et poeng ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...