Gå til innhold

– En av de mest kontroversielle seriene noensinne (PS2, Windows, Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker da GTA3 kom ut. GTA1 og GTA2 var kun moro, men i 3ern fikk jeg ganske dårlig samvittighet når jeg slo ned gamle damer, uteliggere og prostituerte med balltre og bil, og stjal pengene deres. Spillet ble såpass "realistisk" at jeg hadde det gøy, men fikk dårlig samvittighet. For eksempel da jeg fikk 110 helse ved hjelp av en hore og så drepte henne. Tegneserie-grafikken i GTA 1 og 2 ga meg aldri de kvalene...:p

Lenke til kommentar

Husker jeg prøvde GTA1 allerede på en Demo som jeg fikk låne av en kompis i tillegg til at jeg lånte Tekken hos han. Tekken forble urørt. Har siden da eid og spilt GTA1, London 1969, GTA2, GTA3, Vice City, San Andreas, Liberty City Stories, Vice City Stories, GTAIV og Episodes from Liberty City.

 

Spilte GTAIV mens jeg hørte på podcast'n og SELVFØLGELIG er jeg megahypet over GTAV

 

Foresten så møter man og racer catalina i San Andreas og ikke i Vice City ;)

Lenke til kommentar

Elsker GTA Forbrukerombudet og barneombudet vil alltid ødlegge for de fleste....

 

Først å fremst: Hvis nicket ditt er et ordspill på Machiavelli og Mech Warriors så er det awesome!

 

For det andre så ja, de har nok misforstått medie ganske ofte og det slår meg alltid at motstandere av vold i spill har en slående evne til å ikke kunne se historien mer en 5 år av gangen. Vold i medier har alltid eksistert og gaming faller inn under samme kategorien og dermed ingen større eller mindre fare enn Marilyn Manson, Twisted Sister, ScarFace etc etc. :-)

Lenke til kommentar

Husker jeg prøvde GTA1 allerede på en Demo som jeg fikk låne av en kompis i tillegg til at jeg lånte Tekken hos han. Tekken forble urørt. Har siden da eid og spilt GTA1, London 1969, GTA2, GTA3, Vice City, San Andreas, Liberty City Stories, Vice City Stories, GTAIV og Episodes from Liberty City.Spilte GTAIV mens jeg hørte på podcast'n og SELVFØLGELIG er jeg megahypet over GTAVForesten så møter man og racer catalina i San Andreas og ikke i Vice City ;)

 

Lana du med GTA1 noen gang? Hvis ikke så er det fremdeles verdt å prøve! Husker at jeg sjelden har hatt det så morsomt med et spill som da meg og Jostein spillte det sammen

Lenke til kommentar

Merkelig at alle jeg hører har et forskjellig navn på de i det første spillet som går på rekke i oransje klær, som man får bonus om man klarer å drepe alle. For meg vil de alltid være "joggegjengen" :p

 

Vi kallte dem mongogjengen, var jo ikke gamle den gangen, men de laget en sånn merkelig lyd så det var mongogjengen xD

Lenke til kommentar

De i oransje klær tror jeg skulle forestille hare krishna-medlemmer, som pleier å ha den typen opptog, men de er sjelden å se i Norge (de har en restaurant på Majorstua).

 

Jeg har også fulgt GTA siden det første spillet, som fortsatt er utrolig morsomt å spille. Jeg ville ikke protestert om de laget et nytt GTA i 2D og fugleperspektiv, bare med moderne tegneseriegrafikk. Et sånt spill i multiplayer ville vært hysterisk.

 

De seneste spillene har jeg brukt mest til avreagering. Jeg bryr meg sjelden om historiene og oppdragene i GTA, men synes det er mest interessant å bare cruise rundt, utforske byen og gjøre faenskap. Jeg håper at GTA5 vil være et helt åpent spill fra starten av, for et irritasjonsmoment med serien for min del har vært at jeg må gjøre masse oppdrag for å åpne opp alle områdene, og jeg vil helst slippe det og kunne spille på min måte fra starten. Det virker også fullstendig bisarrt at det å krysse inn i en annen bydel gjør deg til byens mest ettersøkte mann.

Lenke til kommentar

SA var det jeg likte best.

Fordi jeg er super fan av simulator life spill.

 

Digger at de fokuserer mer på dette og litt rollespill elementer i Gta 5.

 

Men ser dere ikke liker det og mange andre, så den beste løsningen hadde vert og kunne slå av disse elementene i spillet.

 

Hadde vert digg om noen kunne lage et skikkelig life spill med like stor by som Gta spillene. kjøpe egen leilighet ala sims bare tredje persons.

 

Angående de gjeng områdene så må jeg innrømme at det var litt plagsomt. kunne ha forbedret det litt. men digg og kunne ha med seg gjeng folk i bilen.

Lenke til kommentar

SA var det jeg likte best.Fordi jeg er super fan av simulator life spill.Digger at de fokuserer mer på dette og litt rollespill elementer i Gta 5.Men ser dere ikke liker det og mange andre, så den beste løsningen hadde vert og kunne slå av disse elementene i spillet.Hadde vert digg om noen kunne lage et skikkelig life spill med like stor by som Gta spillene. kjøpe egen leilighet ala sims bare tredje persons.Angående de gjeng områdene så må jeg innrømme at det var litt plagsomt. kunne ha forbedret det litt. men digg og kunne ha med seg gjeng folk i bilen.

 

Du er inne på noe jeg vil ha i et "GTA" spill: Spise, drikke, jobbe for å overleve. Gidder man ikke jobbe kan man alltids rane butikken rundt hjørnet eller banken om man er skikkelig bankraner.

Men dette vil få konsekvenser: vitner som du lar bli igjen kan gjenkjenne deg på gaten, du vil bli etterlyst og du må gjøre litt mer enn bare å vente utenfor en sirkel og bli kvitt wanted-stjernene for å bli frifunnet.

Mafia 1 hadde ganske bra wanted system, Mafia 2 også. Mer realistisk enn GTA ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg håper de gjør wanted-systemet mer realistisk i GTAV, i det minste at det ikke blir et "magisk" system der politiet har telepatiske evner og du får en wanted-stjerne selv om du knerter folk midt ute i ødemarka, uten vitner og uten at noen rekker å anmelde. Jeg mener at wanted-stjerne burde man kun få hvis:

 

1. Du gjør noe ulovlig mens en politimann ser deg.

 

2. Du gjør noe ulovlig og noen ringer politiet

 

3. Det burde også være mulig å få wanted-stjerner for kriminalitet man begår i skjul, men først etter en etterforskningsperiode og ikke umiddelbart (hvordan skal de vite det er deg?) Det aller beste ville vært om de klarte å bake inn et slags detektiv-system med spor der hvorvidt du blir ettersøkt eller ikke avhenger av hvor flink du er til å skjule sporene dine.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...