Gå til innhold

Samordna Opptak - hva kom dere inn på?


Anbefalte innlegg

kom inn på Informasjonssystemer , HIOF :)

 

Vet du poenggrensen? Hva hadde du i poeng, om du ønsker å dele det her :)

 

Spørsmål til ALLE:

 

Jeg kom inn på mitt førstevalg, men jeg har de siste ukene blitt mindre og mindre lysten på det studiet og byen studiet er i. Må jeg si i fra meg plassen for å få muligheten til å søke/sjekke ut hvilke andre studier jeg kan komme inn på?

 

Hvis muligheten er der for å bytte til noe annet jeg synes er interessant, da gjør jeg det, men jeg har igjen ikke lyst til å miste plassen jeg har blitt tilbudt om jeg ikke skulle finne noe jeg kommer inn på og som jeg liker.

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ble fysikk og matematikk siv.ing på NTNU, som var førstevalget :) Vet dere hvor man ser de andre som kom inn på studiet gjennom samordna? Har fått høre at det går an ...

 

Det ble sivilingeniør i fysikk og matematikk her også :)

Endret av acquiesce
Lenke til kommentar

Vet du poenggrensen? Hva hadde du i poeng, om du ønsker å dele det her :)

 

Spørsmål til ALLE:

 

Jeg kom inn på mitt førstevalg, men jeg har de siste ukene blitt mindre og mindre lysten på det studiet og byen studiet er i. Må jeg si i fra meg plassen for å få muligheten til å søke/sjekke ut hvilke andre studier jeg kan komme inn på?

 

Hvis muligheten er der for å bytte til noe annet jeg synes er interessant, da gjør jeg det, men jeg har igjen ikke lyst til å miste plassen jeg har blitt tilbudt om jeg ikke skulle finne noe jeg kommer inn på og som jeg liker.

Da må du søke på restetorget når det åpner. De andre ønskene dine har blitt "kansellert" nå. :)

Lenke til kommentar

Da må du søke på restetorget når det åpner. De andre ønskene dine har blitt "kansellert" nå. :)

 

eh.. Jeg burde forberedt meg litt mer over plasseringen på ønskelisten min. Var ikke klar over at man automatisk mister de andre ønskene om man kommer inn på 1.valget, selv om jeg forstår hvorfor de gjør det slik.

 

Hvis jeg søker på restetorget, når får man svar på det, og hva skjer med studieplassen jeg har fått tildelt?

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar

eh.. Jeg burde forberedt meg litt mer over plasseringen på ønskelisten min. Var ikke klar over at man automatisk mister de andre ønskene om man kommer inn på 1.valget, selv om jeg forstår hvorfor de gjør det slik.

 

Hvis jeg søker på restetorget, når får man svar på det, og hva skjer med studieplassen jeg har fått tildelt?

Etter det jeg vet mister du den vanlige studieplassen din hvis du legger inn en søknad på restetorget. Svar på søknader til restetorget kommer umiddelbart, da det går etter først-til-mølla-prinsippet.

Lenke til kommentar

Etter det jeg vet mister du den vanlige studieplassen din hvis du legger inn en søknad på restetorget. Svar på søknader til restetorget kommer umiddelbart, da det går etter først-til-mølla-prinsippet.

 

Til andre som eventuelt lurte på det samme som meg;

 

Man mister ikke plassen man har fått på hovedopptaket selv om man ønsker å søke på restetorget. Det vil dukke opp en egen søkefane på brukeren din hos samordnaopptak.no.

Lenke til kommentar

Rart at historie på NTNU går opp med over en halv karakter i år. Fra 3.1 til 3.7. Hadde kommet inn i fjor, 2011 og 2010 men ikke i år. Akkurat det er litt kjipt, med tanke på at det ikke er likt humanitære fag og stige/synke så betraktelig og at søkertallene viser en liten nedgang i søking til bachelorstudier i i år.

 

Men, da ble det sosialantropologi i stedet. Kan ikke klage :D

Lenke til kommentar

Høgskolen i Vestfold, dataing. :) Litt skeptisk til at det er det einaste dataing. studiet som ikkje har fylt opp plassene sine enda, men skal nok ha det flott uans! Flytter fra vestlandet no om 1 måned, så dette blir artig.

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

Høgskolen i Vestfold, dataing. Litt skeptisk til at det er det einaste dataing. studiet som ikkje har fylt opp plassene sine enda, men skal nok ha det flott uans! Flytter fra vestlandet no om 1 måned, så dette blir artig.

 

HiVe er relativ liten plass med ikke så mange søkere, sikkert derfor. Mange av linjene har hvertfall lavt snitt og plasser ledig på grunn av dette. Men det er et flott studiested med godt miljø og flinke forelesere :)

 

Hvor finner man ventelisten og hvilken plass man står på?

 

Man går vel inn på samordna opptak, og på "Status" eller noe lignende på menyen øverst?

Lenke til kommentar

HiVe er relativ liten plass med ikke så mange søkere, sikkert derfor. Mange av linjene har hvertfall lavt snitt og plasser ledig på grunn av dette. Men det er et flott studiested med godt miljø og flinke forelesere :)

 

 

 

Man går vel inn på samordna opptak, og på "Status" eller noe lignende på menyen øverst?

Finner det ikke :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...