Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ProphetSe7en skrev (På 7.8.2022 den 11.37):

Det er sant, men når en først skal velge en tilbyder hvorfor ikke velge en som har alle kanalene så en ikke må ta kompromisser på hvor en kan se kampen?

Jeg vet hvertfall at for min egen del hadde jeg ikke valgt en løsning som ikke tilbyr de kanalene jeg ønsker. Jeg hadde hvertfall ikke stolt på at kanalene kommer snart.

Hoi!

Det er riktig at vi ikke har hatt Viaplay-kanalene klar til start. Dette er selvsagt beklagelig, og jeg kan forsikre dere om at vi er, og har vært på saken siden godt før seriestart, og at disse kanalene vil komme. Jeg har dessverre ingen ETA ut over at vi ikke er så langt unna å ha disse ferdigstilte til brukerene. 

Jeg er dog usikker på hvorfor du hevder at man ikke burde stole på at kanalene kommer snart? :) 
Kanalene er under utbedring, og Viaplaykanalene ligger allerede klare i en kategori for norsk Viaplay for testing internt (og eksternt) hos oss. 

Jeg har stor forståelse for at man velger andre aktører dersom det er viktig å ha tilgang på disse kanalene fra første sekund/spark på ballen. Det er vårt tap, og vi presser på for å tilby disse kanalene i best mulig kvalitet for våre kunder så snart som mulig. Kundene vi har kan fortelle at vi har god og kjapp support, en dønn stabil tjeneste uten buffer/større driftsavbrudd og god kvalitet på innholdet vi har. Vi kan dog ikke gjøre spesielt mye med at TV2 og Viaplay sender sine kanaler i 720p.

Ha en fortsatt god uke, dere! Uansett hvilken tilbyder dere går for, så håper jeg dere får se alt innholdet dere ønsker! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe du trenger å være usikker på, om man har vært i IPTV verdenen en stund så vet man at flere har lovet 4K content for eksempel, uten at noe nevneverdig har kommet ut av det. Brutte løfter er ikke et ukjent fenomen, spesielt ikke når man snakker om en ulovlig tjeneste så å være skeptisk til lovnader gitt på et nettforum synes jeg ikke er så veldig rart. Kan godt hende dere er en av "the good guys" men det er mange cowboyer som opererer i bransjen deres :) 

Lenke til kommentar
slowrider skrev (1 time siden):

Rushmore har vel deaktivert alle invites i august.

nettopp fått det selv- men etter min mening ikke verdt alt styret for å få.

 

ganske få kanaler som sender de respektive kampene.

ingen kamper jeg finner i full hd eller høyere kvalitet.

like mye lagg/buffring som andre tilbydere.

jeg kjører kablet kobling via shield pro- så skal i teorien ha det beste oppsettet.

Du har veldig annerledes erfaring enn meg. Jeg skulle se kamp i helgen og den gikk vel på 7 forskjellige kanaler. Anbefaler deg å logge inn på siden deres og sjekke schedule der. Synes den fungerer mye bedre enn EPG'en (dette er ikke unikt for Rushmore, gjorde det samme på SS). Av de 7 kanalene som viste kampen var 3 i FullHD (og 1 i 4K). De 3 som var i full HD var i 50 og 60 fps. Jeg har også tilgode å se noe lag eller nevneverdig buffring.

Mitt oppsett: Shield pro kablet og TiviMate som app. Bruker du VPN? Mulig du blir throttled av internettilbyderen din.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (2 minutter siden):

Det er ikke noe du trenger å være usikker på, om man har vært i IPTV verdenen en stund så vet man at flere har lovet 4K content for eksempel, uten at noe nevneverdig har kommet ut av det. Brutte løfter er ikke et ukjent fenomen, spesielt ikke når man snakker om en ulovlig tjeneste så å være skeptisk til lovnader gitt på et nettforum synes jeg ikke er så veldig rart. Kan godt hende dere er en av "the good guys" men det er mange cowboyer som opererer i bransjen deres :) 

Å love 4k-content på kanaler som ikke sender 4k er da litt annerledes enn å love at man får fem av de viktigste kanalene hva gjelder norske fotballsendinger? Klart bransjen har et frynsete rykte - det er nok av aliexpress-tjenester til en tohundrelapp for et år også, men da er det hvertfall usikkert hva slags kvalitet man får. 

Vil du finne en av "the good guys" i en bransje hvor det finnes cowboyer, så tar man et dypdykk i ryktet/reviews til aktøren det er snakk om. Jeg kan ikke si at vi noensinne har lovet disse kanalene til første runde til en eneste kunde før kjøp - vi ønsker å være så transparente og ryddige som mulig, og grunnen til at jeg er usikker var rett og slett det at det ikke her direkte vises til dårlige erfaringer eller løftebrudd. Det opprinnelige innlegget siterte jo en kunde som faktisk gikk god for tjenesten, tross mangelen tidligere nevnt...

Så er vi helt enige om at det er nok smart å være skeptisk til en slik bransje i sin helhet, inntil det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar

Det har også blitt lovet 4K content fra tilbydere som har 4K, for eksempel Sky Ultra uten at det har kommet, så jeg vil si det er relativt likt. Han snakker jo av egen erfaring (og jeg også forsåvidt) og jeg skjønner veldig godt skepsisen samt behovet for å ville gi ut et velmenende råd til andre som kanskje ikke er like godt bevandret :) 

Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (1 minutt siden):

Det har også blitt lovet 4K content fra tilbydere som har 4K, for eksempel Sky Ultra

Ikke av oss.

KANE2009 skrev (2 minutter siden):

Han snakker jo av egen erfaring (og jeg også forsåvidt)

Ikke erfaring om oss slik jeg oppfatter det opprinnelige innlegget.

 

Jeg reagerte på et innlegg om vår navngitte tjeneste direkte - ikke på generell basis.

Derfor reagerte jeg på råd som gikk på en spesifikk tilbyder (oss), uten at den som snakker om det har noe forhold til/har forsøkt selv. Så er det jo ikke til å stikke en stol at jeg ikke er helt objektiv heller, noe som alle som leser dette også bør ta hensyn til. Jeg holder meg av denne grunn unna diskusjoner om andre tjenester. :)

Generelt så er en viss skepsis sunn - det er vi helt enige om, og tror egentlig vi har et relativt likt syn på dette markedet :)

Lenke til kommentar
slowrider skrev (1 time siden):

Rushmore har vel deaktivert alle invites i august.

nettopp fått det selv- men etter min mening ikke verdt alt styret for å få.

 

ganske få kanaler som sender de respektive kampene.

ingen kamper jeg finner i full hd eller høyere kvalitet.

like mye lagg/buffring som andre tilbydere.

jeg kjører kablet kobling via shield pro- så skal i teorien ha det beste oppsettet.

 

 

 

Helt motsatt av min erfaring. Aldri antydning til lag, bilde er upåklagelig. Tidligere har de hatt kamper i 4k, ikke sjekket denne sesongen.

Finner alltid kampen jeg vil se med norsk eller engelsk kommentator, hvor mange flere alternativer trenger en?

Lenke til kommentar
2 hours ago, slowrider said:

Rushmore har vel deaktivert alle invites i august.

nettopp fått det selv- men etter min mening ikke verdt alt styret for å få.

 

ganske få kanaler som sender de respektive kampene.

ingen kamper jeg finner i full hd eller høyere kvalitet.

like mye lagg/buffring som andre tilbydere.

jeg kjører kablet kobling via shield pro- så skal i teorien ha det beste oppsettet.

 

 

 

Her må jeg si meg uenig. Rushmore vil jeg nesten tørre å påstå er mer stabilt enn hva Smoothstreams for meg noen gang var. Det har Ikke hakket en eneste gang under hele helgen for meg. Fotballkamper vises i full HD både på norsk (V sport live 2 viste full HD gjennom hele helgen) og engelsk. (Sky Sports, BT Sports osv.)
Om Viaplay kjører 720p på fotballkamper som noen hevder over her, så kan iallefall ikke IPTV-leverandørene få skylden for at kvaliteten ikke er bedre.

Jeg kan iallefall anbefale Rushmore så langt :)

Lenke til kommentar
Underkiller skrev (8 timer siden):

Reagerte på akkurat det samme! Har en 75 tommer Qled tv som jeg gledet meg til å se fotball på, også sender Viaplay kampene i 720p. Var merkvedig dårligere kvalitet en f.eks Tv2 Sumo. Har Viaplay sagt noe om dette skal bedres?

Har sett flere stille Viaplay spørsmål om det på Twitter, uten at de har svart.

Kvaliteten har vært dårlig i flere år, mye dårligere enn TV2. Både da de sendte Champions League før og andre sportssendinger. Utrolig skuffende at de ikke gjør det bedre.

Min gjetning er at de ikke kommer til å gjøre noe med kvaliteten på HD-sendingene denne sesongen i hvert fall.

De to kampene de sender hver runde i 4K ser dog fantastisk ut.

Lenke til kommentar
PRL skrev (1 time siden):

Noen erfaringer med enten NXT Norge eller Nordicprime? Ser at NXT ikke har fått tilgang til Viasat PL enda, noe som ikke er et stort problem, da jeg tenker å bruke Sky Sport/BT. Hvordan er kvaliteten, VODs og hvor mange kan se samtidig?

Du er meget velkommen til at teste os om du vil 🙂 Vi har gratis test netop for at du kan danne dig et overblik

Lenke til kommentar
On 8/7/2022 at 11:37 AM, ProphetSe7en said:

Det er sant, men når en først skal velge en tilbyder hvorfor ikke velge en som har alle kanalene så en ikke må ta kompromisser på hvor en kan se kampen?

Tidligere brukte jeg https://peoplestv.nu/. De skal etter hva jeg vet ha alle kanalene, epg og logo i TV-guide.

Datoo livego har jeg også brukt. Den er billig, men har ikke de fancy funksjonene som epg og logo om det er viktig. De tilbyr 24 timers gratis prøve, koster vel 250-300 for 6 eller 12 måneder om jeg husker riktig. De hadde tv2 premier League, men har ikke undersøkt om de tilbyr Viaplay kanalene. Bare å google så finner en hvor de kan kjøpes.

Jeg vet hvertfall at for min egen del hadde jeg ikke valgt en løsning som ikke tilbyr de kanalene jeg ønsker. Jeg hadde hvertfall ikke stolt på at kanalene kommer snart.

Jeg har hvertfall god erfaring med de to nevnte over, men det er rundt 6 måneder siden jeg prøvde de så ting kan ha endret seg, og alle bør gjøre opp sin egen mening.

 

Kan man se på flere enheter hos peoplestv.nu samtidig? altså dele abonnement?

Endret av ApeInSpace
Lenke til kommentar
ApeInSpace skrev (4 timer siden):

Kan man se på flere enheter hos peoplestv.nu samtidig? altså dele abonnement?

Om du hadde trykt på linken du siterer hadde du fått svar på spørsmålet ditt. Se på FAQ. 

De har også en chat, de svarer raskt og der får en svar på alle slike ting 

fredrlin skrev (3 timer siden):

Er det noe og anbefale her? gjerne noe som funker på apple tv? og som ikke krever betaling i bedritne bitcoin

https://peoplestv.nu/faq/

Ta kontakt med de på chat. 

Lenke til kommentar

Og deeeeeer sa jeg opp Viaplay-pakka som jeg kjøpte forrige uke.

Prisen for Premier League var egentlig altfor høy allerede, det lar seg egentlig vanskelig forsvare å betale 650 kroner i måneden for å se 3-4 kamper av laget man følger.

Nå skal i tillegg altså pengene mine blant annet gå til en som allerede tjener svimlende beløper fra et totalitært regime og i tillegg spiller for erkerivalen til mitt lag…?

Og faren hans skal være ekspert og uttalte seg? Mon tro hvor det bærer hen om det står mellom sønnen hans og Liverpool i tittelkampen utover våren...

https://www.vg.no/sport/fotball/i/dnx65o/kritisk-til-viaplays-haaland-samarbeid-en-evig-utfordring

Da får det bli en alternativ løsning på meg likevel. Og jeg som hadde tenkt til å kaste tusenlappene mine på viaplay og gi dem en sjanse. Dette er fullstendig uaktuelt!

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (14 minutter siden):

Og deeeeeer sa jeg opp Viaplay-pakka som jeg kjøpte forrige uke.

Prisen for Premier League var egentlig altfor høy allerede, det lar seg egentlig vanskelig forsvare å betale 650 kroner i måneden for å se 3-4 kamper av laget man følger.

Nå skal i tillegg altså pengene mine blant annet gå til en som allerede tjener svimlende beløper fra et totalitært regime og i tillegg spiller for erkerivalen til mitt lag…?

Og faren hans skal være ekspert og uttalte seg? Mon tro hvor det bærer hen om det står mellom sønnen hans og Liverpool i tittelkampen utover våren...

https://www.vg.no/sport/fotball/i/dnx65o/kritisk-til-viaplays-haaland-samarbeid-en-evig-utfordring

Da får det bli en alternativ løsning på meg likevel. Og jeg som hadde tenkt til å kaste tusenlappene mine på viaplay og gi dem en sjanse. Dette er fullstendig uaktuelt!

Slik rettferdiggjør man altså IPTV 😆

Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (På 9.8.2022 den 15.11):

Du har veldig annerledes erfaring enn meg. Jeg skulle se kamp i helgen og den gikk vel på 7 forskjellige kanaler. Anbefaler deg å logge inn på siden deres og sjekke schedule der. Synes den fungerer mye bedre enn EPG'en (dette er ikke unikt for Rushmore, gjorde det samme på SS). Av de 7 kanalene som viste kampen var 3 i FullHD (og 1 i 4K). De 3 som var i full HD var i 50 og 60 fps. Jeg har også tilgode å se noe lag eller nevneverdig buffring.

Mitt oppsett: Shield pro kablet og TiviMate som app. Bruker du VPN? Mulig du blir throttled av internettilbyderen din.

Bruker VPN ja, kan være den som er problemet.

skal prøve å deaktivere på neste runde

Lenke til kommentar

Problematisk med tanke på Viaplays rolle som uavhengig denne Haaland-dokumentaren og samarbeidet med Team Haaland der. Jeg tror likevel ikke man skal gå så langt at man linker det opp mot Citys eiere.

Man kan samtidig argumentere med at den ble filmet før Viasat overtok rettighetene til Premier League. Og at det gir et helt unikt innblikk tett på en av verdens beste og mest kjente fotballspillere.

At Alfie skal være ekspert kan også forsvares med at han har vært ekspert på tv tidligere, og naturligvis at han har en karriere i ligaen.

Men det fremstår noe uryddig sett under ett. TV2 på sin side fjernet Thorstvedt fra dekning av landslaget da sønnen ble tatt ut. De har intervjuet ham som far, virker ikke som Viaplay skal gjøre det på samme måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...