Gå til innhold

Xbox One-spill kan spilles mens de lastes ned (XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja ja, de prøver å dra seg ut av grøten de tråkket i for en stund tilbake. Nå høres Xbox One mer ut som en dyrere kopi av PS4.

Ikke bare dyrere, men også svakere :p

 

De kunne unngått mye av dette hvis de gjorde det valgfritt mellom "ny DRM" der den blir en form for Steam på konsoll, og "gammel DRM" der alt fungerer som før og internett ikke kreves. Man kunne fikset oppbrukt lisensnøkkel mot den nye løsningen på den fysiske disken ved å tillegge et par bits på diskene som fortalte om lisensen var brukt eller ikke brukt, og så legge til en offline-modus som gjorde at spilldeling ble stoppet fra X til Y dato.

 

Microsoft dreit på leggen i første omgang, og så pissa de i buksa for å holde seg varme.

Lenke til kommentar
Ja ja, de prøver å dra seg ut av grøten de tråkket i for en stund tilbake. Nå høres Xbox One mer ut som en dyrere kopi av PS4.
Ikke bare dyrere, men også svakere :pDe kunne unngått mye av dette hvis de gjorde det valgfritt mellom "ny DRM" der den blir en form for Steam på konsoll, og "gammel DRM" der alt fungerer som før og internett ikke kreves. Man kunne fikset oppbrukt lisensnøkkel mot den nye løsningen på den fysiske disken ved å tillegge et par bits på diskene som fortalte om lisensen var brukt eller ikke brukt, og så legge til en offline-modus som gjorde at spilldeling ble stoppet fra X til Y dato.Microsoft dreit på leggen i første omgang, og så pissa de i buksa for å holde seg varme.

Så du mener de skulle puttet en BluRay-brenner i konsollen? Spenstig...

 

Lenke til kommentar

Selv med bare en tyvekroning i prisforskjell ville det kostet MS en halv milliard kroner over 50 millioner solgte konsoller. I tillegg ville spill måtte leveres på BluRay rewriteable-plater også måtte det lages APIer for hva og hvordan ting kan tillates endret på plata, osv osv. In short: Hell no.

Valgfri Kinect håper jeg aldri Microsoft innfører. For å få AAA-utviklere til å lage gode spillopplevelser basert på eller "better with" Kinect så må alle som eier en Xbox One også ha en Kinect-enhet tilkoblet, det er eneste måte å få noe slags utviklerstøtte bak teknologien. Håpet mitt er at det resulterer i noen nye og spennende spillopplevelser. Innovasjon utover raskere hardware har vi ikke sett så mye til i det siste.

Lenke til kommentar

Valgfri Kinect håper jeg aldri Microsoft innfører. For å få AAA-utviklere til å lage gode spillopplevelser basert på eller "better with" Kinect så må alle som eier en Xbox One også ha en Kinect-enhet tilkoblet, det er eneste måte å få noe slags utviklerstøtte bak teknologien.

Dette er helt riktig, men problemet med Kinect er at det er alt for unøyaktig og ikke kan brukes som input i annet enn dansespill.

Håpet mitt er at det resulterer i noen nye og spennende spillopplevelser. Innovasjon utover raskere hardware har vi ikke sett så mye til i det siste.

Konsollindustrien har alltid fokusert på kraftigere innmat, det var først med Wii og DS at fokuset på innovasjon kom. Jeg er av den mening at Kinect er en morsom idé som teknologien enda ikke er klar for, og derfor mener jeg at Kinect burde vært valgfritt.

Lenke til kommentar

Dette er helt riktig, men problemet med Kinect er at det er alt for unøyaktig og ikke kan brukes som input i annet enn dansespill.

 

Konsollindustrien har alltid fokusert på kraftigere innmat, det var først med Wii og DS at fokuset på innovasjon kom. Jeg er av den mening at Kinect er en morsom idé som teknologien enda ikke er klar for, og derfor mener jeg at Kinect burde vært valgfritt.

Se Tech-demoene, jeg er enig i din påstand for Kinect 1.0, men 2'ern har blitt et veldig imponerende stykke teknologi!

 

 

http://www.oculusvr.com/

DER har du fremtiden spill burde gått veien, ikke dansing foran et kamera.

Greit nok at kinecten har en voice gjennkjennelse, men trenger man et kamera for slikt? hvorfor ikke bare ha plassert en mikrofon i spaken?

Det gir faktisk ingen mening.

Oculus Rift er to skjermer og en gyro i ei slalombrille, og Virtual Reality er veldig langt fra nytt. Faktisk har det vært lett tilgjengelig siden tidlig 90-tall. Det eneste som er "nytt" med VR er at komponentene nå har en kvalitet man kan forvente av moderne gamingutstyr til en pris som folk har mulighet til å betale.

 

Og i likhet med Kinect så er det fortsatt opp til software-designere å faktisk lage noen opplevelser som blir bedre med hardwaren og ikke bare en gimmic. Tror det er en stund til vi ser pro-gamere som er bedre i FPS-spill med slalombriller enn vanlig skjerm...

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Oculus Rift er to skjermer og en gyro i ei slalombrille, og Virtual Reality er veldig langt fra nytt. Faktisk har det vært lett tilgjengelig siden tidlig 90-tall. Det eneste som er "nytt" med VR er at komponentene nå har en kvalitet man kan forvente av moderne gamingutstyr til en pris som folk har mulighet til å betale.

 

Og i likhet med Kinect så er det fortsatt opp til software-designere å faktisk lage noen opplevelser som blir bedre med hardwaren og ikke bare en gimmic. Tror det er en stund til vi ser pro-gamere som er bedre i FPS-spill med slalombriller enn vanlig skjerm...

Og se hvor mange år det tok før de faktisk fikk gjort noe med VR, Kinect virker som passer for helt andre ting enn spilling, det er som det 5 hjulet på vogna.

Jeg er spent på å se hva utviklerne gjør med greia, grunnen til at jeg prefererer VR framfor Kinect er at man fortsatt sitter et stykke fra skjermen, som gjør det litt upersonlig, med VR langt oppi trynet føler du en mer nærhet av spillet, morsomt å faktisk ha hatt følelsen av å ha vært der selv.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...