Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Telenor ar fått meg kredittvurdert etter overgang til annen operatør


TityBoi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rogner?

Vi syns vel bare det er på sin plass å påpeke at "intet negativt registrert" ikke er noe å skryte for, og når det blir fremhevet som noe å være stolt over så er vi ikke enige. Intet negativt registrert betyr ikke at du har betalingsevne, det er på langt nær en garanti for at du (og andre med "intet negativt registrert") ikke kan føre til store kostnader for Talkmore/Telenor.

Lenke til kommentar

Neste uke funker mitt nye talkmore sim kort. I dag fikk jeg brev fra telenor om at det var foretatt en kredittvurdering av meg. Står ikke noe fornuftig i brevet annet enn : Betalingserfaringer/frivillige pantsettelser : intet negativt registrert. Med andre ord aldri vært tull med betalinger. Noen som kan tenke seg hvorfor de gjør dette? De har jo ikke lov til dette uten god grunn, likte dette veldig dårlig.

 

Dette gjøres veldig ofte når du skal søke om en tjeneste som krever en kredittvurdering.

 

Dersom du får inkasso og ikke betaler og det havner hos namsmannen, så får du en betalingsanmerkning.

 

Det er dette de ser etter, har du betalingsanmerkning så får du ikke telefonabonnemang, internet, lån, kredit, og lignende ting som innebærer at du må betale penger i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...